Voicebot

Automatyzacja kontaktu i wzrost satysfakcji klientów. Wybierz asystenta głosowego, który zoptymalizuje pracę Twojego zespołu!

Czym jest voicebot (bot głosowy)?

Voicebot, czyli głosowy asystent, to nowoczesne narzędzie, dzięki któremu Twoja firma może usprawnić pracę, zwiększyć wydajność procesów i skalę oszczędności. Raporty firm pokazują stały wzrost wykorzystania botów głosowych w obszarach biznesowych na całym świecie. Dowiedz się więcej jak poprawić wyniki swojej firmy z wykorzystaniem bota.

Nazwa Voicebot po polsku tłumaczona jest jako bot głosowy. Jest to program komputerowy, który umożliwia automatyzację komunikacji z klientami. Dzięki zastosowaniu interfejsu głosowego voicebot usprawnia kontakt z użytkownikami – udziela odpowiedzi na zadawane pytania, pomaga w rozwiązywaniu zdefiniowanego typu problemów oraz prowadzi rozmowę.

W zależności od zdefiniowanego zakresu działania, bot głosowy może kompleksowo obsłużyć dany proces lub np. być pierwszym filtrem -„sitem”, które po określeniu tematu/problemu i zebraniu podstawowych informacji przekazuje rozpoznaną sprawę do konsultanta telefonicznego, zgodnie zaplanowanymi regułami biznesowymi. Staje się on inteligentnym wsparciem udrażniającym komunikację, przyspieszającym obsługę klienta i dopasowującym sprawę do pracownika o odpowiednich kwalifikacjach w kwestiach bardziej zaawansowanych.

Rodzaje botów

Voicebot – zalety

Wysoka efektywność i skalowalność

Asystent głosowy nie ulega nastrojom i nie daje sprowokować się klientowi. Te względy sprawiają, że bot wykonuje swoje zadania bez żadnych ograniczeń, nie tracąc na efektywności. Konsultant  głosowy nie męczy się i jest w stanie efektywnie obsługiwać klientów 24 h/dobę.

Standaryzacja procesu i wysoka jakość obsługi klienta

Automatyzacja procesu oznacza powtarzalność działania oraz przyspieszenie procesów. Zyskujesz pewność, że rozmowy czy działania weryfikacyjne przebiegają w ten sam sposób. Dzięki temu zapewniasz wysoki poziom obsługi i dbałość o każdy wcześniej uwzględniony w procedurach detal.

Ograniczenie kosztów

Zwiększenie liczby botów jest nikłym kosztem w porównaniu z rekrutacją, wdrożeniem i opłacaniem nowych pracowników. Wykorzystanie asystenta głosowego pozwala na dynamiczny rozwój biznesu i zapewnienie większej dostępności dla klientów.

Uczenie maszynowe

Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji voicebot uczy się z rozmowy na rozmowę i, mimo że różnica między rozmową z człowiekiem a botem jest nadal wyczuwalna,  jest ona wysoce jakościowa.  Voicebot od EasyCall to bot drugiej generacji, który wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne, aby ułatwiać profesjonalną obsługę klienta.

Dostęp do aktualnych danych

System zbiera i aktualizuje w czasie rzeczywistym informacje, na podstawie których może przygotowywać analizy i raportować określone parametry – to także ułatwia i przyspiesza pracę a także zwiększa poziom kontroli nad procesami w firmie.

Szybka integracja z systemami

Voicebot może zostać sprawnie połączony z innymi narzędziami i systemami lub stać się częścią nowego produktu, tworząc tym samym wartość dodaną i przewagę konkurencyjną firmy.

Integracja z ms teams

Porozmawiaj z naszym Doradcą o usłudze Voicebot

    Proszę udowodnić, że jesteś człowiekiem, wybierając Samolot.

    Klikając „Wyślij” akceptujesz naszą polityką prywatności oraz wyrażasz zgodę na otrzymanie informacji zwrotnej od EasyCall.

    Funkcje Voicebota

    Voiceboty zostały stworzone, aby uwolnić pracowników od schematycznych i powtarzających się zapytań. Zazwyczaj to właśnie tych prostych kwestii jest najwięcej i są one przyczyną „zapchania” infolinii, powodują opóźnienia w pracy konsultantów, a także są źródłem frustracji po obu stronach słuchawki. W zależności od wyobraźni twórców i potrzeb biznesowych, może mieć on wiele funkcji, np:

    Identyfikacja klienta i usługi/sprawy

    Autoryzacja klienta

    Sprawdzanie statusu sprawy

    Informowanie o kwocie faktury oraz terminie płatności

    Przedłużenie terminu płatności

    Windykacja zaległych należności

    Potwierdzenie zaksięgowania wpłaty

    Umawianie spotkań oraz rezerwacje terminów

    Potwierdzenie terminów

    Zgłaszanie
    awarii

    Informacje o etapie realizacji zlecenia, stanie przesyłki

    Pytania produktowe

    Aktywacja /dezaktywacja usług

    Weryfikacja leadów sprzedażowych

    Badanie satysfakcji klienta

    Screeningi telefoniczne w procesach rekrutacyjnych

    Wsparcie HR – zgłaszenia spraw pracowniczych

    Przyjmowanie zgłoszeń reklamacyjnych

    Ze względu na umiejętność analizowania intencji rozmówcy, boty głosowe one nie tylko obsługiwać klienta w zakresie weryfikacji czy podawania danych – sprawdzą się również w zakresie pozyskiwania leadów. Voicebot, po wykryciu możliwego zainteresowania klienta zakupem danego produktu, może poprosić rozmówcę o podanie danych kontaktowych, celem dalszego kontaktu handlowca, przesłania newslettera itp.

    Jak działa voicebot?

    Asystent głosowy zbudowany jest z kilku warstw, których współdziałanie sprawia, że jest on w stanie rozumieć mowę, odpowiadać adekwatnie do sytuacji oraz uczyć się nowych rzeczy.

    interfejs głosowy, w szczególności ASR (Automatic Speech Recognition) – automatycznie rozpoznaje ludzką mowę a syntezator TTS (Text To Speach) pozwala zamienić tekst z powrotem na głos.

    Warstwa rozumienia języka naturalnego NLU ( Natural Language Understanding).

    Warstwa konwersacyjna – tutaj znajduje się cała baza wiedzy bota oraz pewne powtarzalne scenariusze rozmów, które możemy dla niego zdefiniować.

    Warstwa logiki biznesowej – jest to swego rodzaju ścieżka decyzyjna określająca jakie działania ma podjąć asystent głosowy w ramach danej instrukcji od użytkownika.

    Warstwy integracyjne z zewnętrznymi systemami – połączenie z systemami, aplikacjami, telefonią i wszystkim tym, co pozwoli na realizację danego zadania.

    Jak dokładnie działa voicebot? Dzięki wspomnianym systemom ASR, STT możliwe jest przełożenie mowy na tekst, który następnie jest przekazywany do silnika przetwarzania mowy naturalnej. Tam powstaje odpowiedź, która jest wyrażana głosem z pomocą syntezatora lub zebranych nagrań lektorskich. Całość nie mogłaby się udać bez rozbudowanej bazy wiedzy, wyszukiwarki semantycznej, która daje możliwość osadzania wypowiedzi w kontekście oraz wspomnianych integracji – np. z systemem CRM, skąd bot głosowy czerpie niezbędne do procesu obsługi dane.

    Przeznaczenie voicebota
    – przykładowe zastosowania

    Przekierowywanie rozmów

    Call sterring, czyli przekierowanie rozmów, to jedno z popularniejszych zastosowań tego narzędzia. Bot analizuje wypowiedź, definiuje temat rozmowy i od razu przekieruje rozmówcę do właściwego specjalisty – tym samym skraca czas oczekiwania na połączenie i ogranicza zniecierpliwienie osoby po drugiej stronie słuchawki, która standardowo musi wysłuchać całą zapowiedź typu „ aby połączyć się z działem reklamacji wciśnij 5”.

    Weryfikacja danych klienta/pacjenta

    Voicebot może zweryfikować nr ID klienta i zebrać podstawowe dane przyspieszające proces obsługi. Standardowa kilkuetapowa autoryzacja z udziałem voicebota także jest dużo szybka i odciąża zarówno klienta jak i pracownika infolinii.

    Szkolenie pracowników

    Asystent głosowy może stanowić doskonałe narzędzie do wdrażania i podnoszenia kompetencji pracowników contact center – w ramach tego zastosowania wciela się w klienta (jest w stanie prowadzić unikalne rozmowy).

    W jakich branżach sprawdzi się asystent głosowy?

    Polski voicebot dostarczany przez EasyCall to bardzo elastyczny produkt, który może zostać dostosowany do różnych potrzeb. Obecnie na naszym rynku dużą popularnością cieszą się:

    Boty dla medycyny
    Boty w ubezpieczeniach i bankowości
    Boty windykacyjne
    Boty dla e-commerce
    Boty w hotelarstwie
    Boty w contact center
    Boty rekrutacyjne
    Boty w edukacji
    Voicebot to inteligentne rozwiązanie, które usprawni pracę w Twojej firmie i przyczyni się do znacznej redukcji kosztów. Skontaktuj się z nami, aby sprawdzić jak działa nowoczesny polski voicebot. Wspólnie dostosujemy go do potrzeb Twojej branży!

    Polski Voicebot

    Na rynku funkcjonują jeszcze proste wersje, które brzmią bardzo nienaturalnie oraz mają ograniczone możliwości w zakresie rozmów. Nowoczesne voiceboty, działające w oparciu o zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, są w stanie prowadzić wysokiej jakości rozmowy, zbliżone do rozmowy z konsultantem. Automatyzacja kontaktu z klientem w contact center, bankowości czy medycynie daje pole do generowania w skali roku ogromnych oszczędności a branż, w których voicebot znajdzie zastosowanie, jest znacznie więcej.

    Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań- zarówno od dostawców zagranicznych jak i krajowych. Voicebot polski pod względem jakości i funkcjonalności jest porównywalny do narzędzi międzynarodowych dostawców, zatem podejmując wybór należy kierować się raczej ofertą konkretnego dostawcy.