Automatyczna windykacja

Procesy związane z realizacją działań windykacyjnych oraz monitoringu płatności cechują się wysoką powtarzalnością, dlatego można je w dużym stopniu zoptymalizować. Automatyzacja windykacji możliwa jest nawet w przypadku skomplikowanych, wieloetapowych i wielokanałowych procesów!

Co zyskujesz?

Zrealizujesz nawet kilkadziesiąt tysięcy kontaktów dziennie

Ponad 20% klientów oddzwoni do Ciebie pomimo nieodebrania połączenia

Dzięki łączeniu narzędzi SMS i VMS podniesiesz odbieralność o 30%

Ponad 20% klientów będzie chciało rozmawiać z konsultantem

Platforma automatyzacji kontaktów EasyCall

Platforma umożliwia realizację wieloetapowych procesów windykacyjnych, przewidujących co najmniej: detekcję poczty głosowej, autentykację klienta, wymianę danych z systemami zewnętrznymi, przyjęcie i potwierdzenie deklaracji spłaty, podanie kwoty zadłużenia i terminu płatności. Znajduje zastosowanie jako uzupełnienie lub całkowite zastąpienie zespołu Konsultantów call center w realizacji pre-windykacji, właściwej windykacji własnej oraz na zlecenie.

Automatyzacja windykacji - korzyści

Wykorzystanie samoczynnych procesów jest prostsze niż myślisz! Automatyczna windykacja od EasyCall gwarantuje, że szybciej i skuteczniej zrealizujesz zaplanowane działania. Przeprowadzany proces będzie zawsze zgodny z przyjętymi przez Ciebie założeniami. Do realizacji automatycznej windykacji nasza platforma wykorzysta narzędzia wielokanałowej komunikacji: wiadomości głosowe VMS, tekstowe SMS oraz e-maile. Umożliwi także interakcje z klientem, np. poprzez umożliwienie kontaktu z konsultantem call center w trakcie odsłuchiwania wiadomości głosowej, czy zapoznanie się z kwotą zadłużenia i terminem płatności.

Sprawna realizacja procesu windykacji

Wszystkie powtarzalne procesy przeprowadzisz teraz zdecydowanie szybciej. Idealnym przykładem do zastosowania automatyzacji procesu jest monitoring płatności wykonywany jeszcze przed terminem zapłaty. Dzięki automatyzacji procesu, szybko i pewnie przekażesz wszystkim odbiorcom docelowym właściwą informację na temat zbliżającego się terminu oraz kwoty płatności. Nie musisz zatem angażować cennego czasu swoich konsultantów – możesz wysłać kilkadziesiąt tysięcy automatycznych wiadomości głosowych (VMS) lub tekstowych (SMS) dziennie,  bez konieczności alokacji dodatkowych zasobów.

Zabezpieczenie zgodności procesu z przyjętymi założeniami kampanii

Zautomatyzowanie procesu windykacji gwarantuje jego realizację zgodnie z planem i przyjętym zakresem np. wykonasz założoną liczbę prób telefonicznych do swojej bazy, próby połączeń podejmowane w określonych godzinach, a jeśli zajdzie taka potrzeba – zostanie wykorzystana dodatkowa forma komunikacji np. SMS lub e-mail. Jeżeli Twój odbiorca nie odbierze połączenia, system ponowi je lub połączy z wysyłką innego rodzaju komunikatu.

Realizacja procesu na całej grupie docelowej

Już nigdy nie zdarzy się sytuacja, w której kontakt będzie dotyczył jedynie części osób zadłużonych. Ilość podejmowanych prób nie będzie też mniejsza, niż przewidziano do realizacji. Automatyzacja windykacji powoduje że uwolnisz się od ograniczeń związanych ze zbyt małą liczba osób realizujących połączenia telefoniczne. W razie wzrostu skali zaplanowanych działań możesz zwiększyć liczbę równoczesnych automatycznych połączeń głosowych.

Graficzny kreator kampanii i ścieżki klienta

Platforma automatyzacji posiada graficzny kreator kampanii, który pozwala na bieżące korekty procesu zmierzające do poprawy jego efektywności. Poszczególne elementy kampanii jak i treść komunikatów można edytować metodą drag & drop – synteza mowy szybko zmieni teksty zapowiedzi. Graficzna prezentacja ścieżek klienta oraz statystyki pozwolą na analizę realizacji założeń i wyników Twoich kampanii.

Graficzny kreator umożliwia tworzenie dowolnych scenariuszy windykacji.

Usprawnij działania windykacyjne w Twojej firmie!

    Proszę udowodnić, że jesteś człowiekiem, wybierając Gwiazdka.

    Klikając „Wyślij” akceptujesz naszą polityką prywatności oraz wyrażasz zgodę na otrzymanie informacji zwrotnej od EasyCall.

    Narzędzia EasyCall zwiększające skuteczność windykacji

    SIPP – System Inteligentnej Prezentacji Połączeń

    Dzięki zastosowaniu inteligentnej prezentacji połączeń wychodzących z Call Center zdecydowanie łatwiej dodzwonisz się do osób unikających kontaktu. Do rotacji numeracją w modelu SIPP wykorzystujemy zarówno numeracje komórkową jak i stacjonarną. Opracowaliśmy wiele możliwych wariantów rotacji numeracją dających możliwość skutecznego kontaktu z dłużnikami. W ramach monitoringu reputacji możemy dodatkowo analizować wskaźniki odbieralności połączeń w czasie i na bieżąco zmieniać udostępnione numery na nowe.

    Automatyczna windykacja

    Dzięki automatyzacji, usprawnisz większość procesów windykacyjnych w swojej firmie. Konsultanci Call Center będą mogli skupić się na bardziej złożonych negocjacjach, resztę wykona za nich platforma wielokanałowej komunikacji. Wykorzystaj platformę automatyzacji działań windykacyjnych EasyCall i opracuj własne modele automatycznych procesów. Przekonaj się, jak łatwo jest prowadzić działania windykacyjne i prewindykacyjne oraz jak skuteczny może być sam monitoring płatności. Realizuj skuteczną windykację, bez obaw o ograniczoną liczbę dostępnych konsultantów.

    Kampanie masowe interaktywnych wiadomości głosowych VMS z IVR

    Otwórz przed swoją firmą nowe możliwości prowadzenia dialogu z klientami. Dzięki zastosowaniu automatycznych komunikatów głosowych VMS z interaktywną obsługą zwrotną (IVR), wyślesz dowolną liczbę komunikatów głosowych do osób zadłużonych. Dajesz im możliwość interakcji i automatycznej deklaracji spłaty podczas odsłuchiwania wiadomości. W trakcie połączenia telefonicznego VMS – bez udziału konsultanta – możliwe jest odsłuchanie salda zadłużenia, terminu płatności czy potwierdzenie tożsamości.

    Kampanie masowe łączone VMS z SMS

    Dzięki połączeniu różnych narzędzi komunikacji w ramach jednej kampanii (np. VMS z SMS) możesz zaprogramować wielokanałowy proces. Obejmuje on, poza telefoniczną próbą kontaktu z osobą zadłużoną, wysyłę wiadomości SMS np. z zapowiedzią kolejnej próby kontaktu. Dzięki kampaniom warunkowym VMS z SMS zyskujesz kompletne narzędzie do komunikacji z dłużnikiem. Masz zatem pewność, że wykorzystujesz wszystkie dostępne formy nowoczesnej komunikacji.

    Wirtualny agent call center

    Dzięki automatyczynym ankietom i wirtualnemu konsultantowi Easycall, w prosty sposób przygotujesz skuteczną ankietę dotyczącą m.in. preferowanej pory kontaktu z osobą zadłużoną. W ten sposób możesz poprosić osoby zadłużone, z którymi próbujesz się skontaktować, aby wskazały preferowane przez nich pory kontaktu. Podpowiemy Ci, w jaki inny sposób wykorzystać pełen potencjał wirtualnego agenta.

    Aktualizacja baz teleadresowych SKIP

    Posiadamy dostęp do ponad 18 mln rekordów, dzięki którym wzbogacisz lub uaktualnisz swoją bazę danych o aktualne numery telefoniczne. Skorzystaj z usługi aktualizacji baz EasyCall i nawiąż kontakt z osobami, z którymi do tej pory się to nie udało. Proces aktualizacji jest bardzo szybki, nawet w przypadku dużej ilości danych do zweryfikowania.

    Zapowiedzi telefoniczne IVR

    Nie dopuść do sytuacji, w której osoba zadłużona nie może się do Ciebie dodzwonić. Dzięki IVR od EasyCall odbierzesz wszystkie połączenia przychodzące. Właściwie skonstruowany IVR pomoże Ci również kierować osoby zadłużone do Konsultantów odpowiedzialnych za określone działania czy procesy. W ten sposób oszczędzisz czas, potrzebny do obsługi konkretnej sprawy.

    Callback – widżet do bezpłatnych oddzwonień ze strony WWW

    Oddzwaniaj do swoich potencjalnych rozmówców w czasie, jakiego oczekują – jest to możliwe już w 19 sekund od podania przez Klienta jego numeru na Twojej stronie WWW. Już teraz pozwól odwiedzającym Twoją stronę internetową, na zamówienie szybkiego kontaktu telefonicznego. Wszystko to dzięki umieszczeniu na swojej witrynie naszego widgetu easyKONTAKT.

    Numeracja zagraniczna

    Wykorzystaj numerację zagraniczną do realizacji działań do klientów za granicą. Zrobisz to w ramach realizowanych połączeń wychodzących lub udostępniając numer zagraniczny do kontaktu z Twoim Call Center. Klienci zagraniczni zdecydowanie chętniej oddzwonią na lokalny dla nich numer telefonu.

    Dlaczego Twojej firmie potrzebna jest automatyczna windykacja?

    Ograniczone zasoby nie są już problemem

    Dzięki automatyzacji wszystkich lub części procesów windykacyjnych, skierujesz dostępne zasoby call/contact center do innych zadań, w których wykorzystają pełnię swoich możliwości. Mogą to być skomplikowane negocjacje lub zadania wymagające trudnych decyzji także tych bardzie złożonych czy zyskownych (np. dotyczących większych kwot zadłużenia). Właściwa segmentacja prowadzonych spraw ułatwi podjęcie wyboru a resztę zadań wykona nasza platforma automatyzacji kontaktów z klientem.

    Zwiększasz zasięg prowadzonych działań windykacyjnych

    Automatyczna windykacja daje możliwość dotarcia do całej grupy osób zadłużonych – w stosunkowo krótkim czasie. Zamiast jednej próby kontaktu w ciągu dnia możemy podjąć ich kilka, o różnych porach dnia, dostosowując schemat w zależności od tego czy połączenie zostanie faktycznie odebrane czy nagrane na pocztę głosową, wszystko dzięki możliwości programowania odpowiedniego dialplanu Twojej kampanii.

    Przyśpieszasz realizację procesów i otwierasz się na nowe możliwości

    Realizowane wcześniej procesy zajmą Ci dużo mniej czasu. Dzięki temu, dysponując tymi samymi zasobami – firma może się otworzyć na nowe możliwości działania. Zrealizujesz więcej zadań, przyjmiesz więcej zleceń, rozwiniesz inne aspekty jej funkcjonowania.

    Zminimalizujesz ryzyko ewentualnych błędów

    Automatyczna windykacja daje możliwość dotarcia do całej grupy osób zadłużonych – w stosunkowo krótkim czasie. Zamiast jednej próby kontaktu w ciągu dnia możemy podjąć ich kilka, o różnych porach dnia, dostosowując schemat w zależności od tego czy połączenie zostanie faktycznie odebrane czy nagrane na pocztę głosową, wszystko dzięki możliwości programowania odpowiedniego dialplanu Twojej kampanii.

    Na czym polega automatyczna windykacja?


    Platforma EasyCall umożliwia realizację wieloetapowych procesów windykacyjnych, przewidujących co najmniej: detekcję poczty głosowej, autentykację klienta, wymianę danych z systemami zewnętrznymi, przyjęcie i potwierdzenie deklaracji spłaty, podanie kwoty zadłużenia i terminu płatności. Znajduje zastosowanie jako uzupełnienie lub całkowite zastąpienie zespołu Konsultantów call center w realizacji pre-windykacji, właściwej windykacji własnej oraz na zlecenie.

    Jak zweryfikować dłużnika przez automatyczną windykację?


    Platforma EasyCall weryfikuje odbiorcę poprzez pobranie podstawowych danych, takich jak imię, nazwisko oraz data urodzenia. Na podstawie tych informacji platforma jest w stanie przekazać dłużnikowi informację o kwocie zaległej płatności oraz umożliwi przyjęcie deklaracji terminu jej spłaty