Voicebot AI – automatyzacja i personalizacja komunikacji

Voiceboty AI w obsłudze klienta: Jak zautomatyzować i personalizować komunikację?

Automatyzacja i personalizacja komunikacji z klientem to jedno z wyzwań, z którymi mierzą się firmy w III dekadzie XXI wieku. Z roku na rok rosną oczekiwania klientów w zakresie szybkiej obsługi oraz zaspokojenia ich potrzeb. Możliwości pracowników są ograniczone, dlatego nieocenionym wsparciem okazuje się nowa technologia. Ułatwia komunikację, utrzymując jej wysoki standard. Świetnym tego przykładem są voiceboty AI, które są następcą rozwiązań typu IVR. Sprawdź, jak automatyzować i personalizować komunikację z wykorzystaniem wirtualnego asystenta głosowego. 

Voicebot AI w działach obsługi klienta – na czym to polega?

Chatbot i voicebot to narzędzia znane na rynku od lat. Chętnie korzystają z nich działy obsługi klienta w firmach z różnych sektorów gospodarki. W tym artykule skupimy się na voicebotach dla firm. Czym one właściwie są? To innowacyjne narzędzia, które umożliwiają wdrożenie i utrzymanie najwyższych standardów obsługi klienta. Wyposażono je w warstwę rozpoznawania mowy, dzięki czemu są w stanie prowadzić z klientem komunikację według wcześniej przygotowanych scenariuszy. System ten może przetwarzać dużą liczbę danych, co ułatwia jego doskonalenie i analizę realnych potrzeb klientów. Ponadto AI voicebot to narzędzie, które uczy się w ramach NLP. Ten wirtualny konsultant jest w stanie obsługiwać wiele rutynowych zapytań oraz prowadzić komunikację w sposób powtarzalny. Atutem voicebota w call center jest to, że nie miewa on słabszych dni. Oznacza to, że przez 24h przez 7 dni w tygodniu utrzymuje określony standard komunikacji z klientami, gwarantując im fachową obsługę. To wygodne i sprawdzone rozwiązanie, z którego coraz chętniej korzystają świadomi przedsiębiorcy.

Jak zastosowanie voicebotów w call center wpływa na automatyzację komunikacji?

Voicebot dla firm może okazać się kluczowym narzędziem w kontekście automatyzacji komunikacji biznesowej z klientami. Kluczem jest odpowiednie wdrożenie nowej technologii w Twojej firmie. Bot głosowy oparty na sztucznej inteligencji jest w stanie zautomatyzować takie obszary komunikacji, jak m.in.:

Jeżeli wirtualny doradca nie jest w stanie pokryć potrzeb klienta, to wtedy może skontaktować się z nim konsultant i przejąć proces. W praktyce oznacza to, że wiele zapytań jest obsługiwane automatycznie bez ingerencji człowieka. Dzięki temu konsultanci działu obsługi klienta mogą skupić się na trudniejszych zagadnieniach oraz na innych obowiązkach służbowych. Tego typu automatyzacja to cenna oszczędność czasu i pieniędzy, a także wyraźne zwiększenie wydajności firmy. 

Czy komunikacja z wykorzystaniem voicebota może być spersonalizowana?

Nowoczesne oprogramowanie typu voicebot pozwala na personalizowanie komunikacji. Dzięki warstwie rozpoznawania mowy, wirtualny asystent jest w stanie rozpoznać język, jakim posługuje się klient. Dotyczy to nie tylko podziału na języki krajowe, ale także na slangi wykorzystywane w ramach określonej subkultury. Ułatwia to personalizację komunikacji, a klienci czują się jeszcze lepiej zaopiekowani. Poziom personalizacji komunikacji zależy w dużej mierze od tego, jakie dane gromadzi firma oraz z jakiej infrastruktury technologicznej korzysta. Jeżeli narzędzie zostanie połączone z bazą danych, np. z oprogramowaniem CRM, to zyska dostęp do informacji o danym kliencie. Dzięki temu będzie w stanie w trakcie rozmowy korzystać z posiadanych już przez firmę danych. To niezwykle ważne, ponieważ klient zaoszczędzi w ten sposób cenny czas i poczuje, że komunikacja ma charakter spersonalizowany, a nie ogólny. W takich warunkach dużo łatwiej prowadzić rozmowę, zaspokoić potrzeby klienta oraz zadbać o jego zadowolenie ze świadczonych usług. 

Jako EasyCall specjalizujemy się we wdrażaniu szytych na miarę voicebotów. Dokładnie zapoznamy się ze specyfiką Twojego biznesu oraz aktualnymi potrzebami. W oparciu o te informacje przygotujemy projekt implementacji bota głosowe, dzięki któremu zautomatyzujesz, spersonalizujesz i poprawisz jakość Twojej komunikacji z klientami. Zapraszamy do kontaktu z naszym ekspertem.