Voicebot – przykłady praktycznego zastosowania

Co to jest Voicebot? To nowoczesne narzędzie, które nie tylko pozwala na usprawnienie pracy, ale również zwiększenie wydajności i efektywności działania przedsiębiorstwa. Voicebot (inaczej asystent głosowy) jest programem komputerowym, który pozwala na automatyczną (bez ingerencji pracownika) komunikację z klientem lub potencjalnym klientem. W jakich sytuacjach może być przydatny? Przede wszystkim w udzielaniu odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, w udzielaniu informacji, rozwiązywaniu problemów i w wielu innych kwestiach. Voiceboty są wykorzystywane na szeroką skalę nie tylko w Call Center (Contact Center), ale również w branży HR, czyli w rekrutacji. Windykacja to kolejny obszar, w którym asystent głosowy jest często używany. Jakie są przykładowe zastosowania Voicebota? Jakie korzyści dla firmy (i pracowników) wynikają z wdrożenia asystenta głosowego?

Voicebot dla windykacji – wzrost skuteczności i automatyzacja procesów

Wdrożenie usługi Voicebot w procesie automatycznej windykacji znacząco redukuje koszty. Kolejną korzyścią wynikającą z takiego rozwiązania jest automatyczne odzyskiwanie należności finansowych. Pracownicy nie muszą poświęcać cennego czasu na powtarzanie rutynowych czynności i mogą zająć się innymi, np. bardziej skomplikowanymi sprawami, które wymagają osobistego zaangażowania pracownika.

Voicebot dla windykacji pozwala na precyzyjną detekcję poczty głosowej. Dodatkowo umożliwia autentykacje klientów. Oba procesy dzieją się automatycznie, bez konieczności udziału pracowników. To powtarzalne czynności, które nie muszą angażować czasu i uwagi np. pracowników infolinii. Automatyczna windykacja obejmuje także przyjęcie i potwierdzenie spłaty zadłużenia, a w zasadzie deklaracji. Dodatkowo Voicebot umożliwia podanie kwoty zadłużenia, a także aktualnego terminu płatności. Praktycznie każde Contact Center specjalizujące się w windykacji zmaga się z problemem dotyczącym realizacji stosunkowo prostych i powtarzalnych procesów. Choć z pozoru ich wykonanie nie zajmuje zbyt wiele czasu, to duża liczba zapytań sprawia, że pracownicy Call Center mogą mieć trudności ze znalezieniem czasu na realizację innych zadań. 

E-przychodnia – Voicebot dla placówek medycznych

Kolejnym zastosowaniem asystenta głosowego są E-przychodnie. Voicebot to skuteczne narzędzie umożliwiające automatyzację obsługi pacjentów. Dotyczy to zarówno dużych, jak i niewielkich placówek medycznych. Voicebot medyczny może być w  łatwy i intuicyjny sposób skonfigurowany do efektywnej obsługi rutynowych zadań. W codziennym użytkowaniu oznacza to, że zarówno personel, jak i administracja, a także lekarze mają więcej czasu na wykonywanie bardziej zaawansowanych zadań. Voicebot medyczny w dużej mierze przyczynia się do wzrostu wydajności pracowników, a także satysfakcji pacjentów. Kolejną zaletą jest możliwość obsługiwania zdecydowanie większej liczby spraw w tym samym czasie. Dodatkowo zbierane dane można analizować i na ich podstawie wprowadzać zmiany i usprawnienia w działaniu Voicebota.

Wirtualny konsultant, czyli pełen profesjonalizm w obsłudze klienta

Voicebot może być również wykorzystywany jako wirtualny konsultant, który rozwiązuje problemy, pełni funkcje informacyjne lub przyjmuje zgłoszenia. Automatyzacja obsługi klienta niesie ze sobą korzyści dla obu stron. Przede wszystkim zapewnia całodobowy dostęp do Contact Center. Ponadto przyczynia się do obniżenia kosztów. Skalowalność usługi umożliwia dostosowanie działania Voicebota do aktualnego obciążenia infrastruktury telefonicznej. Choć wirtualny asystent wyróżnia się szeroką funkcjonalnością, to jego konfiguracja jest prosta i intuicyjna. Odpowiednio skonfigurowany Voicebot pozytywnie wpływa na wzrost zaufania do firmy. Dodatkowo dostarcza wielu cennych informacji, na podstawie których można wykonać wartościowe analizy. W jakich branżach najlepiej sprawdza się wirtualny konsultant? Możliwość praktycznie dowolnej konfiguracji, w połączeniu z szybkim i intuicyjnym edytowaniem ustawień sprawia, że można go wykorzystywać w praktycznie każdej branży.

Chatbot, czyli dostępność 24/7

Chatbot nazywany również wirtualnym doradcą lub inteligentnym asystentem, w rzeczywistości jest programem komputerowym, który został stworzony do automatyzacji kontaktu z klientami lub użytkownikami. W praktyce oznacza to nie tylko zapewnienie dostępności 24/7 do informacji, ale również znaczne oszczędności. Im lepiej tzn. precyzyjniej skonfigurowany chatbot, tym rzadziej pracownicy muszą osobiście ingerować w zadania. Chatbot doskonale sprawdza się jako inteligentny asystent, który błyskawicznie odpowiada na najczęściej zadawane pytania. Możliwość dodawania kolejnych odpowiedzi sprawia, że wraz z upływem czasu Chatbot jest skuteczniejszy. W bezpośredni sposób wpływa to na standaryzację procesów, poprawienie wydajności Call Center (Contact Center) i budowanie relacji z klientami. 

Chatbot w HR, czyli nieocenione wsparcie w procesie rekrutacji

Chatboty rekrutacyjne są wykorzystywane m.in. do przyjmowania dokumentów aplikacyjnych, a także przeprowadzania wstępnych wywiadów. Dodatkowo mogą zostać skonfigurowane w taki sposób, aby udzielać szczegółowych odpowiedzi w obrębie twardego HR. Kolejnym zastosowaniem jest wykonywanie okresowych testów (regularność testów można dopasować do konkretnego pracownika, branży i aktualnych wymagań). Ich tematyka może być praktycznie dowolna. Takie odciążenie pracowników działu HR w procesie rekrutacji pozwala na poświęcenie większej ilości czasu na dalsze etapy. Chatboty rekrutacyjne to skuteczne narzędzia, dzięki którym proces zatrudniania nowych pracowników jest maksymalnie wydajny i przede wszystkim skuteczny. Takie rozwiązanie doskonale sprawdza się zarówno w przypadku konieczności zatrudnienia dużej liczby osób, jak i pojedynczego pracownika. Polski Chatbot rekrutacyjny jest prosty w konfiguracji, dlatego cieszy się coraz większą popularnością. Jest niezawodny i dostępny o każdej porze dnia i nocy. Koszty związane z użytkowaniem Chatbota są niejednokrotnie niższe w stosunku do korzyści, jakie przynosi wykorzystywanie tego narzędzia.