Czym różni się wirtualna centrala telefoniczna i SIP TRUNK?
Wirtualna centrala to usługa, która umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych oraz zarządzanie nimi za pośrednictwem internetu. Działa na serwerach operatora i nie wymaga zakupu dodatkowego sprzętu przez klienta. Dzięki wykorzystaniu wirtualnych central telefonicznych klient może korzystać z różnych funkcji, tj. przekazywanie połączeń, rejestrowanie połączeń czy nagrywanie rozmów oraz wideo rozmów.
Usługa SIP Trunk jest dedykowana dla central telefonicznych – umożliwia realizację ruchu przychodzącego z wszystkich numerów publicznych na koncie SIP i zarządzanie prezentacją ruchu wychodzącego z centrali użytkownika (pozwala podłączenie central telefonicznych do sieci operatora za pomocą protokołu SIP). Dzięki temu klient może korzystać z funkcji centrali telefonicznej wspomnianych wyżej.
Różnica polega na tym, że wirtualna centralka działa na serwerach operatora, a usługa SIP Trunk umożliwia podłączenie centrali telefonicznej klienta do sieci operatora. Wirtualna centrala jest zazwyczaj tańszą i bardziej elastyczną opcją, gdyż nie wymaga zakupu i instalacji dodatkowego sprzętu, natomiast SIP Trunk może być korzystniejszy dla firm, które już posiadają swoją własną centralę telefoniczną i chcą z niej korzystać, podłączając ją do sieci operatora.
Usługi SIP TRUNK i VoIP- co je łączy?
Telefonia VoIP i SIP Trunk są ze sobą powiązane, ponieważ zarówno SIP Trunk jak i VoIP korzystają do przesyłania głosu przy użyciu protokołu SIP.
Różnica między VoIP a SIP Trunk polega na tym, że VoIP jest ogólną technologią pozwalającą na przesyłanie rozmów głosowych za pomocą łącza internetowego (następca telefonii IP), natomiast usługi SIP Trunk umożliwiają połączenie centrali telefonicznej z siecią operatora. W przypadku SIP Trunk, VoIP jest jedną z możliwych metod przesyłania głosu. EasyCall, jako operator telekomunikacyjny, udostępnia telefonię internetową VoIP oraz szereg usług dodatkowych.
Co to jest konto SIP?
SIP Trunk to konto z przypisanymi numerami telefonu, które pozwala na wykonywanie połączeń w technologii VoIP (telefonii internetowej)
. Uwierzytelnianie na koncie SIP odbywa się poprzez podanie nazwy użytkownika i hasła. Jest tez możliwa opcja bez rejestracji – należy podać adres IP, na który wysyłany jest pakiet internetowy z sygnalizacją i głosem.