Wirtualny numer telefonu – jakie korzyści przynosi firmie?

Gdy postanawiasz wprowadzić w firmie wirtualną centralę telefoniczną VoIP, otrzymujesz także wirtualny numer telefonu lub wirtualne numery telefonów. Wirtualny numer telefonu może wyglądać jak numer stacjonarny lub jak numer infolinii zaczynający się od 80x. Klienci dzwonią na ten numer, a połączenie zostaje przełączone na dowolny numer wewnętrzny. Poznaj korzyści z zastosowania w firmie wirtualnych numerów telefonicznych, w czwartym artykule nowego cyklu naszego bloga „Przydatne funkcje wirtualnej centrali”.

Na jakiej zasadzie działa wirtualny numer telefonu i jakie zalety ma dla firmy ten rodzaj numeru telefonicznego?

Czym jest wirtualny numer telefonu

Wirtualny numer telefonu to numer, który otrzymujesz, kupując usługę wirtualnej centrali telefonicznej. Zasada jego działania różni się od numeru stacjonarnego. Nie jest on przypisany fizycznie do linii telefonicznej, ale do określonego konta SIP. Numer wirtualny może być dowolny i przypominać numer lokalny lub zaczynać się na 0-800 jako uniwersalny numer infolinii formowej.

Firma, która wprowadza telefonie VOIP, nie musi także rezygnować ze swojego dotychczasowego numeru stacjonarnego. Można go bezpłatnie przenieść na dowolne konto SIP.

Tym, co zdecydowanie odróżnia numer VOIP od stacjonarnego jest wielokanałowość. Na wirtualny numer można dzwonić z dowolnego telefonu stacjonarnego, ale także z telefonu komórkowego, komputera stacjonarnego, laptopa czy tabletu. Słowem z każdego urządzenia z dostępem do internetu.

Jakie zalety ma dla firmy wirtualny numer telefonu?

Numery telefonii VOIP dla dzwoniącego niczym nie różnią się od numerów stacjonarnych. Jednak zasada ich działania oparta na IP sprawia, że przynoszą wiele korzyści dla firmy, która zdecyduje się wprowadzić centralę VPBX. Oto najważniejsze z nich.

Pobierz darmowy e-book od easyCALL "Jak usprawnić komunikację w firmie"

Mobilność firmy

Dzięki wirtualnemu numerowi firma nie jest uzależniona od swojej lokalizacji. Z usług numeru wirtualnego korzysta się z poziomu przeglądarki internetowej, a nie linii telefonicznej. Dzięki technologii w ,,chmurze” biuro firmy może znajdować się gdziekolwiek bez zmiany numeru telefonu. Jeśli więc firma zdecyduje się zmienić siedzibę, zachowa dotychczasowy numer telefoniczny.

Wiarygodność firmy

Numer wirtualny może wyglądać jak numer stacjonarny określonego regionu czy miasta. Mimo że fizyczna siedziba firmy znajduje się innym miejscu, klienci będą mieć wrażenie, że kontaktują się z firmą lokalną. Taki zabieg  zwiększa zaufanie potencjalnych klientów, którzy są bardziej skłonni skorzystać z usług firm posiadających numer stacjonarny.

Wysoka dodzwanialność

Połączenia przychodzące na określony numer wirtualny konsultant może odebrać z dowolnego miejsca i urządzenia podłączonego do sieci. Połączenia przychodzące mogą także łączyć się z wieloma urządzeniami jednocześnie lub na jedno po drugim w zależności od wprowadzonego schematu kolejkowania połączeń oraz przekierowań. Dzięki tym funkcjom większa ilość klientów jest w stanie uzyskać kontakt z nasza firmą.

Niskie koszty połączeń

Wirtualne numery mogą zaczynać się dowolnym numerem kierunkowym bez względu na to, gdzie faktycznie znajduje się biuro firmy. Dzięki temu połączenia będą omijać lokalne opłaty, nawet jeśli osoba dzwoniąca nie korzysta z telefonii VOIP. To oszczędność nie tylko dla klientów, którzy płacą jak za połączenie lokalne, ale także dla pracowników firmy np. podczas służbowych wyjazdów zagranicznych. Wielu operatorów telefonii VOIP oferuje wewnątrz firmy zupełnie darmowe połączenia z numerów wirtualnych.

Niskie koszty infrastruktury

Utrzymanie wirtualnych numerów jest także tańsze pod względem infrastruktury telefonicznej. Wirtualny numer telefonu nie wymaga skomplikowanego wdrożenia – wystarczy podłączenie do internetu. Niepotrzebne jest ciągniecie kabli, dodatkowe oprogramowanie czy utrzymanie serwisu, bo całość usługi działa w chmurze dostawcy. Obniża to więc znacznie koszty infrastruktury komunikacyjnej firmy.

Jak ustawić numer wirtualny?

Usługa jest dostępna w planach taryfowych easyCALL.pl biznes wraz z Wirtualną Centralą. Konfiguracja numeru wirtualnego dostępna jest po zalogowaniu do interfejsu centrali dostępnego przez internet. Aby utworzyć swoje pierwsze drzewo IVR, wybierz opcję IVR w lewym górnym rogu, a następnie Dodaj, wprowadź nazwę drzewa i kliknij Zapisz. Po lewej znajduje się lista funkcji, które można wykorzystać w drzewie.

Po lewej stronie dostępna jest lista funkcji, które można wykorzystać w drzewie IVR. Układanie funkcji działa na zasadzie drag&drop, więc aby wykorzystać daną funkcję w drzewie należy na nią kliknąć, przytrzymać, przeciągnąć na szare tło i upuścić w pożądanym miejscu. Lista z opisem każdej funkcji znajduje się poniżej. Opis poszczególnych funkcji wraz z wizualizacją procesu tworzenia drzewa IVR znajdziesz na stronie:

https://www.wirtualnacentraladlafirmy.pl/obsluga oraz: https://easycall.pl/pomoc/

Numer główny wirtualnej centrali rozpoczyna cały schemat drzewa połączeń, który chcemy dla niego utworzyć. Rozpoczynając tworzenie schematu, jako pierwszą funkcję z menu wybieramy Numer telefonu.

W ramach elementu wskazujemy numer telefonu, który po tym jak zostanie wykonane na niego połączenie rozpocznie realizację zdefiniowanego procesu.

Więcej informacji o przydatnych funkcjach wirtualnej centrali znajdziecie Państwo w kolejnych artykułach nowego cyklu.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą wirtualną centralą podczas 30-dniowego bezpłatnego testu bez zobowiązań!

Wypełnij poniższy formularz aby uzyskać więcej informacji o usługach easyCALL.pl

Twoje imię i nazwisko
Numer telefonu
This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.