Czy chatbot i voicebot AI sprawdzą się w branży automotive?

Voiceboty AI w Automotive: automatyzacja komunikacji z klientem

Nowoczesna technologia oparta na sztucznej inteligencji z powodzeniem może być wdrażana w różnych sektorach. Branża automotive nie jest tutaj wyjątkiem. W niej również znajdziesz zastosowania dla voicebota, który może być wykorzystywany m.in. w ramach obsługi infolinii przychodzącej. Na koncie mamy już dedykowane wdrożenie dla automotive z 2023 roku. W tym artykule eksperci EasyCall przedstawią Ci potencjał zastosowania automatycznej komunikacji w tej branży.

Przykładowe wyzwania, z którymi boryka się branża automotive

Każda branża boryka się z określonymi wyzwaniami. Sektor automotive jest bardzo rozbudowany. To nie tylko producenci aut i podzespołów, ale także podmioty świadczące usługi serwisowe, naprawcze czy też dystrybuujące samochody i części. Niemal w każdej z tych grup należy komunikować się z klientami i partnerami biznesowymi. Jednym z wyzwań jest to, aby utrzymać wysokiej jakości komunikację na każdym etapie oraz zapewnić fachową obsługę wszystkim, którzy kontaktują się z działem call center. W związku z tym jednym z wyzwań jest zwiększenie efektywności pracy contact center, aby zadbać o wzrost zadowolenia klientów i utrzymać ich w dłuższej perspektywie.
Kolejnym z wyzwań jest obsługa zgłoszeń reklamacyjnych. Standardowo odpowiada za to zespół specjalistów. Wdrożenie inteligentnego asystenta (np. chatbot i voicebot AI) sprawi, że część komunikacji zostanie przejęta przez dedykowane oprogramowanie. Tego typu rozwiązania do automatyzacji komunikacji korzystnie wpływają na wydajność przedsiębiorstwa i jego finanse.
Jeszcze innym wyzwaniem jest przypominanie klientom o potrzebie dokonania przeglądu, serwisu czy też wymiany opon. Tu również rolę człowieka może przejąć zewnętrzny program. Podobnie jak obsługę windykacji i ponaglanie klientów, którzy zwlekają z dokonaniem płatności. To tylko kilka wyzwań, w których z powodzeniem można zastosować innowację w postaci konsultanta głosowego.

Czy można z powodzeniem wdrożyć voicebot AI w automotive?

Oczywiście, że tak. Odpowiednio zaprojektowany i wdrożony voicebot doskonale sprawdzi się w sektorze motoryzacji. Może stanowić nieocenione wsparcie w wielu procesach biznesowych. Przede wszystkim odpowiada za prowadzenie komunikacji z klientami. Dotyczy to zarówno infolinii przychodzącej i obsługi klienta, jak i innych obszarów. Nowoczesna technologia jest w stanie przetwarzać duże ilości danych. Pomaga to w prowadzeniu analityki i podejmowaniu kluczowych decyzji dotyczących działania przedsiębiorstwa. Obecnie działanie bota głosowego nie ogranicza się już tylko do przyjmowania zgłoszeń. Narzędzie może być wykorzystywane także do weryfikacji danych klientów, ich kwalifikacji, prowadzenia reklamacji, kolejkowania połączeń i kierowania ich do odpowiednich specjalistów. Jeżeli klient zalega z płatnością, to voicebot może przypomnieć mu o tym, podobnie jak o zbliżających się terminach płatności rat kredytu na auto lub leasingu.
Kluczem w takim wdrożeniu jest precyzyjne rozpoznanie potrzeb firmy z branży automotive oraz potencjału zastosowania w niej voicebota. Na podstawie takiej analizy projektuje się dedykowane narzędzie, a następnie wdraża je do działania w ramach strategii cyfrowej przedsiębiorstwa. Obecne narzędzia te z powodzeniem można łączyć z innymi systemami, w tym m.in. z CRM. Dzięki temu wirtualny doradca głosowy zaczytuje dane na temat pojazdu i historii wcześniejszych kontaktów i zachowuje ciągłość komunikacji z klientem. To duży atut. Wiesz już, że voicebot AI automotive to dobry wybór. W dalszej części artykułu poznasz kluczowe korzyści związane z wdrożeniem oraz przykład naszej realizacji dla France Auto Serwis.

Jakie korzyści daje wirtualny asystent głosowy w sektorze automotive?

Chat głosowy daje wiele korzyści. Przede wszystkim służy do automatyzacji komunikacji. Z powodzeniem przejmie część obowiązków realizowanych przez pracowników. W ten sposób zwiększyć efektywność prowadzenia firmy oraz zadbasz o poprawę zadowolenia klientów. Możesz lepiej zarządzać zasobami ludzkimi, co prowadzi do realnych oszczędności finansowych. Dodatkowym atutem voicebota jest to, że działa on o każdej porze dnia i nocy. Przez 24/7 zachowuje docelową wydajność i poziom komunikacji, prowadząc ją zgodnie z wcześniej przygotowanym scenariuszem i w sposób powtarzalny. To cenna korzyść dla podmiotów, które świadczą swoje usługi globalnie dla klientów z różnych stref czasowych. Właściwie zaprojektowany voicebot pozwoli Ci zoptymalizować koszty procesów biznesowych, zwiększyć skuteczność działań oraz zadowolenie klientów, oraz zautomatyzować wiele procesów. Pogłębiona analityka pozwala na tworzenie dedykowanych raportów oraz monitorowanie wskaźników KPI pracy call center i działu sprzedaży. To kolejna korzyść, na którą z pewnością zwrócą uwagę wszyscy przedstawiciele sektora motoryzacji.

Doświadczenie w pracy z branżą automotive

Jako EasyCall współpracujemy z firmami z różnych sektorów. Wśród naszych klientów są też podmioty z sektora motoryzacji. Współpracowaliśmy m.in. z France Auto Serwis. Dla tej firmy wdrożyliśmy dedykowaną wirtualną centralę, dzięki której usprawniliśmy proces obsługi klienta. Skróciliśmy czas oczekiwania klienta na przyjęcie i realizację zgłoszenia, co wpłynęło na wzrost poziomu zadowolenia dzwoniących. To wszystko przy jednoczesnej optymalizacji kosztów procesu. Wyzwaniem było to, że K. Team France Auto Service obsługuje klientów z Polski i Francji. Udało nam się tak skonfigurować system, aby automatycznie przypisywał numerację wewnętrzną zgłoszeń i kierował je do właściwych specjalistów w danych placówkach. Wdrożenie zakończyło się sukcesem.
Na bazie tego doświadczenia jesteśmy w stanie przygotować dedykowane projektu voicebotów dla sektora motoryzacji. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz do bezpośredniego kontaktu z naszym specjalistą. Poprowadzimy Cię przez cały proces.