Asystenci głosowi w firmie: Jak zmieniają środowisko pracy w różnych branżach?
Od wielu lat inteligentni asystenci głosowi wykorzystywani są w wielu firmach z różnych branż. Najczęściej wspierają działanie obsługi klienta, podnosząc ją na wyższy poziom. Voicebot z powodzeniem może być wykorzystywany również w innych obszarach, w tym m.in. przy procesach związanych z: HR, windykacją, sprzedażą, przyjmowaniem reklamacji itd. Poznaj potencjał asystentów głosowych i dowiedz się, jak mogą zmienić środowisko pracy w Twojej firmie.
Czym jest wirtualny asystent głosowy dla firm?
Jako EasyCall od lat specjalizujemy się w projektowaniu i wdrażaniu dedykowanych wirtualnych asystentów głosowych dla firm. Voicebot AI to zaawansowane narzędzie w postaci platformy, które swoje działanie opiera na sztucznej inteligencji i module rozpoznawania mowy. Docelowo asystent głosowy dla firm jest w stanie prowadzić rozmowy telefoniczne z zachowaniem wysokiej jakości, utrzymaniem określonych standardów oraz oddaniem realizmu. Dzięki temu, to rozwiązanie staje się nieocenionym wsparciem już nie tylko dla działów obsługi klienta, ale również dla specjalistów z innych obszarów, w tym m.in. HR czy windykacji.
Tego typu wirtualny konsultant prowadzi rozmowę przez telefon z zachowaniem dużej naturalności i za pomocą głosu o odpowiedniej modulacji. Sztuczna inteligencja jest w stanie trafnie odczytywać intencje osoby dzwoniącej oraz klasyfikować wypowiadane przez nią komendy. Następnie prowadzi konwersację w ramach wcześniej przygotowanego scenariusza. Jednocześnie bot do rozmowy jest w stanie obsługiwać kilka rozmów w tym samym czasie, co zwiększa wydajność Twojej firmy. Po wdrożeniu swojego asystenta głosowego, szybko dostrzeżesz różnicę oraz poprawisz jakość świadczonych przez Twoją firmę usług.
W jakich obszarach w Twojej firmie można wykorzystać technologię Voicebot?
Przyjęło się, że asystent głosowy wykorzystywany jest przede wszystkim w działach call center, gdzie umożliwia odciążenie personelu i jest w stanie rozwiązać wiele zgłoszeń we własnym zakresie. Dotyczy to już nie tylko odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ), ale również przyjmowania zgłoszeń reklamacyjnych czy też zbierania opinii po zakupach. W ten sposób narzędzie Voicebot w call center wspiera lojalizację klientów oraz pomaga w poprawie jakości wykonywanych usług. To tylko jedno z przykładowych zastosowań, ponieważ technologia asystenta głosowego z powodzeniem może być wykorzystywana także w innych obszarach funkcjonowania biznesu.
Obecnie Voiceboty z powodzeniem wykorzystywane są również w działach HR. Pomagają w klasyfikacji kandydatów na dane stanowisko. Dzięki temu specjalista przeprowadza mniejszą liczbę rozmów, ze starannie wyselekcjonowanymi kandydatami – skraca to czas trwania całego procesu i zwiększa jego skuteczność. Odpowiednio zaprojektowany bot głosowy jest w stanie zwiększyć skuteczność prowadzenia windykacji polubownej, w tym obszar przypominania o występowaniu wierzytelności i zachęcania do ich spłaty.
Voiceboty wykorzystywane są także w obszarze uwierzytelniania klientów. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji może z powodzeniem przeprowadzić weryfikację osoby dzwoniącej, a następnie przekierować ją do odpowiedniego doradcy w zależności od realnych potrzeb klienta. Tego typu uwierzytelnianie stosuje się w wielu branżach, w tym m.in. w bankowości i medycynie.
Oprogramowanie Voicebot działa na wielu urządzeniach, dzięki czemu nie ogranicza kontaktu klientów z Twoją firmą. Dobrze sprawdza się to m.in. w placówkach medycznych. W nich dedykowany wirtualny asystent może prowadzić pacjenta przez proces rejestracji pacjentów do specjalistów oraz przejąć część obowiązków od pracowników punktu rejestracji. To tylko kilka przykładowych obszarów, w których można wykorzystać technologię EasyCall. Narzędzie z powodzeniem sprawdzi się zarówno wśród rynkowych gigantów, jak i w mniejszych przedsiębiorstwach.
Obecnie z powodzeniem asystenci głosowi przejmują obowiązki związane z takimi obszarami komunikacji na linii firma – klient, jak:
- identyfikacja klienta,
- sprawdzanie statusu sprawy,
- autoryzacja klienta,
- przyjęcie zgłoszenia reklamacyjnego,
- przyjęcie zamówienia,
- informowanie o wystawieniu dokumentów księgowych,
- windykacja zaległych należności,
- informowanie o zaksięgowaniu wpłaty,
- umawianie spotkań i rezerwacja terminów,
- potwierdzanie terminów spotkań,
- odpowiedzi na FAQ,
- badanie satysfakcji klienta,
- weryfikacja leadów sprzedażowych,
- i wiele więcej.
Jak Voicebot zmienia środowisko pracy w różnych branżach?
Wdrożenie Voicebota w firmie bezpośrednio przekłada się na modyfikację środowiska pracy. Dotyczy to wielu branż. Przede wszystkim poprawie ulega wydajność przedsiębiorstwa. Jest ono bardziej efektywne, a biznes można skalować z większą skutecznością. Ponadto asystent głosowy pozwala na utrzymanie wysokiego standardu prowadzonych rozmów telefonicznych. Jest to związane z tym, że narzędzie to nie miewa słabszych dni i prowadzi komunikację zgodnie z przyjętymi scenariuszami.
Dane pozyskiwane w trakcie rozmów są zapisywane i przechowywane. Dedykowane algorytmy pozwalają na prowadzenie dokładnych analiz skuteczności procesów wewnątrz organizacji oraz na diagnozowanie obszarów, które mogą wymagać poprawy. Dokładna analityka to jeden z kolejnych argumentów przemawiających za tym, aby zainwestować w Voicebota. Dzięki temu można jeszcze lepiej zarządzać organizacją oraz wyszukiwać słabsze strony firmy w celu ich poprawy.
Nowe środowisko pracy jest jeszcze lepiej przystosowane do współczesnych wymogów. Dynamiczny postęp technologiczny to już nie tylko melodia przyszłości, ale również realia teraźniejszości. Ważne, aby być z tym na bieżąco. Po wdrożeniu asystenta głosowego codzienna praca specjalistów jest jeszcze wygodniejsza. Wiele codziennych obowiązków wykonują oni z pomocą asystenta Voicebot – to skraca procesy i pozwala na zwiększenie wydajności. Wykorzystanie inteligentnego narzędzia minimalizuje ryzyko występowania ewentualnych błędów.
Obecnie Voiceboty z powodzeniem wykorzystywane są w wielu branżach, w tym m.in. w:
- przychodniach i gabinetach medycznych,
- bankowości,
- towarzystwach ubezpieczeniowych,
- motoryzacji (m.in. dealerzy),
- turystyce,
- agencjach zatrudnienia,
- edukacji.
Korzystają z nich już nie tylko działy call center, ale także działy sprzedaży, HR, windykacji i inne. Asystent głosowy może poprawić wydajność sprzedawcy i przejąć od niego etap klasyfikacji klienta. Dzięki temu Twoja firma szybko poprawi wyniki finansowe. To kolejny przykład tego, jak zmienia się środowisko pracy po zastosowaniu Voicebota w dowolnej branży.
Jeśli zależy Ci na poprawie wydajności firmy i chcesz wpłynąć korzystnie na środowisko pracy, zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z naszym ekspertem. Dokładnie zapoznamy się ze specyfiką Twojej firmy oraz zaproponujemy rozwiązanie szyte na miarę. Posiadamy niezbędne doświadczenie oraz przygotowanie technologiczne. Specjaliści EasyCall