Ankiety telefoniczne – jak zwiększyć ich skuteczność dzięki wirtualnemu agentowi?

Ankiety telefoniczne to prosty sposób, aby poznać opinie klientów, zmierzyć poziom ich satysfakcji i prześledzić preferencje. Ankiety pozwalają poznać naszych klientów i ulepszać usługi zgodnie z ich oczekiwaniami.

Im więcej ankiet przeprowadzimy, tym zebrane informacje będą bardziej użyteczne. Ankietowanie bardzo obciąża jednak konsultantów call center, negatywnie wpływając na odbieranie bieżących zgłoszeń. Czy jest jakiś sposób, aby przeprowadzać ankiety telefoniczne, nie zatrudniając sztabu dodatkowych pracowników call center? Tak. Wystarczy wykorzystać jedną z funkcjonalności internetowej telefonii EasyCall – wirtualnego agenta.

Na czym polega wirtualny agent?

Wirtualny agent to usługa, która automatyzuje proces przeprowadzania ankiet. To zaawansowana moduł internetowej telefonii VoIP EasyCall. Wystarczy, że opracujesz pytania wraz z możliwymi odpowiedziami, a wirtualny agent zadzwoni pod wskazane numery, zada pytania i zbierze odpowiedzi. Rozmówca może wskazać odpowiedź przy pomocy klawiatury telefonu lub przy wykorzystaniu wbudowanego rozpoznawania mowy. Konfigurując usługę wirtualnego agenta, możesz wybrać głos lektora, a także umożliwić wybór języka.

Jakie korzyści da Ci wykorzystanie wirtualnego agenta?

Zwiększysz zasięg ankiet
Automatyczne ankiety telefoniczne mają większy zasięg niż te przeprowadzane tradycyjną metodą. Wirtualny agent nie zniechęci się niedobranym połączeniem. Podejmie wskazaną ilość prób z określoną częstotliwością aż do momentu odebrania połączenia przez osobę docelową. W ten sposób masz większą szansę na uzyskanie informacji od klienta.

Oszczędzisz czas i koszty
Wirtualny agent wyręczy pracownika call center, co zredukuje koszty przeprowadzania ankiet telefonicznych. Nawet jeśli planujesz przeprowadzić ankiety na znacznej ilości odbiorców, nie ogranicza Cię ilość dostępnych konsultantów.

Wirtualny agent pomoże Ci także przeanalizować wyniki ankiety. Zbierze odpowiedzi oraz przedstawi statystyki, co pomoże Ci szybko zinterpretować zebrane dane. Statystyki odpowiedzi możesz także przeglądać na bieżąco podczas badania ankietowego.

Zwiększysz wiarygodność wyników
Klienci często czują się swobodniej, wiedząc, że pytania zadaje im automat. Ich odpowiedzi są bardziej szczere. Wpływa na większą wiarygodność wyników ankiety i daje Ci prawdziwe rozeznanie, co myślą klienci o Twojej firmie.

Rozwiniesz działania marketingowe
Projektując pytania ankietowe, nie musisz ograniczać się do badania opinii. Możesz wykorzystać wirtualnego agenta, aby usprawnić działania marketingowe i sprzedażowe.

Możesz także połączyć ankietę telefoniczną z promocją produktów lub informacją o limitowanych ofertach. Pytania mogą także być także źródłem wiedzy o ścieżce zakupowej klienta czy badać punkty styku klienta z marką.

Zebrane w ten sposób informacje pozwolą Ci lepiej dopasować ofertę do klienta i tym samym zwiększyć jego zadowolenie.

Ankiety telefoniczne – uniwersalne narzędzie call center

Zautomatyzowane ankiety telefoniczne możesz wykorzystać, aby wesprzeć dowolny obszar w firmie. W EasyCall pomożemy Ci skonfigurować wirtualnego agenta i dopasować go do aktualnych potrzeb.

Przykładowo pytania ankietowe mogą posłużyć jako działania prewindykacyjne, gromadząc informacje potrzebne, aby przypomnieć klientowi o uregulowaniu należności.

Wirtualny agent przeprowadzi także ankietę satysfakcji po zakończonej rozmowie z konsultantem czy po wizycie w stacjonarnym punkcie Twojej firmy. Takie dane z pewnością pozwoli zadbać o wysoki poziom obsługi klienta.