Automat do umawiania wizyt

Automat do umawiania wizyt: Korzyści dla pacjentów i personelu medycznego

Rozwój technologii przekłada się na wiele aspektów naszego codziennego życia. W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny wzrost w obszarze telemedycyny. Efektem tego jest poprawa standardu świadczonych usług medycznych oraz wzrost satysfakcji pacjentów. Ponadto w tym samym czasie, lekarz jest w stanie pomóc jeszcze większej liczbie osób. Nieocenionym wsparciem w obsłudze pacjentów okazuje się automatyczny system kolejkowania wizyt. Sprawdź, jakie korzyści daje zarówno pacjentom, jak i personelowi.

Wirtualny asystent w placówce medycznej – na czym to polega?

Nowoczesne oprogramowanie w postaci wirtualnego asystenta w placówce medycznej to rozwiązanie, na które decyduje się coraz więcej osób. Stanowi ono nieocenione wsparcie w bieżącym funkcjonowaniu przychodni. Wykorzystuje się tu voicebota medycznego, którego moduły dopasowuje się bezpośrednio do charakterystyki placówki oraz potrzeb personelu. Rozwój technologii przekłada się na rosnącą funkcjonalność wirtualnego asystenta medycznego. Już teraz wprowadzenie go do użytku umożliwia m.in.:

  • rezerwację wizyt w gabinecie;
  • potwierdzanie wizyt;
  • zmianę terminu wizyty;
  • przekazywanie informacji o wynikach badań;
  • aktualizację danych osobowych;
  • zamawianie e-recept;
  • przeprowadzanie podstawowego wywiadu z pacjentem;
  • awaryjny kontakt z lekarzem.

W tym artykule skupimy się na module rezerwacji wizyty w kalendarzu. Jego działanie można porównać m.in. do automatu biletowego, który kolejkuje pacjentów do danego specjalisty. Dzięki temu poprawia efektywność pracy personelu oraz zdejmuje z jego barków część obowiązków.

Automatyczny system kolejkowy do umawiania wizyt w gabinecie lekarskim

Działanie systemu do rezerwacji wizyt oraz zarządzania kalendarzem lekarza jest relatywnie proste. Oprogramowanie jest zintegrowane z planami specjalistów. Kontakt telefoniczny przejmuje odpowiednio wdrożony voicebot. Jego zadaniem jest poprowadzenie rozmowy telefonicznej w ten sposób, aby przeprowadzić podstawową kwalifikację pacjenta. Na tej podstawie przypisuje go do danego specjalisty i możliwe jest umawianie wizyt przez Internet. System można rozszerzyć o wysyłkę wiadomości SMS z potwierdzeniem rejestracji, a następnie z przypomnieniem o zbliżającej się wizycie lekarskiej. Dzięki temu ogranicza się ryzyko, że pacjent nie odwoła takiej wizyty i będzie blokował miejsce dla innych potrzebujących osób.

Voicebot opiera swoje działanie na interfejsie głosowym i wprowadzonej bazie danych. W trakcie jego użytkowania baza powiększa się, dzięki zbieranym w rozmowie informacjom. Kontakt z pacjentem przebiega według przygotowanego scenariusza. Jeżeli oprogramowanie nie będzie w stanie spełnić oczekiwań pacjenta, to dopiero wtedy może on przełączyć się na rozmowę z pracownikiem punktu rejestracji. Z doświadczenia wiemy, że wirtualny asystent jest na tyle przejrzysty i intuicyjny w obsłudze, że pozwala umówić w ten sposób większość wizyt.

System rezerwacji online w kalendarzu wizyt – korzyści dla pacjentów

Narzędzie do rezerwacji wizyt lekarskich daje zarówno korzyści pacjentom, jak i personelowi placówki. Pacjenci w krótkim czasie mogą dokonać rezerwacji do wybranego specjalisty. W ten sposób oszczędzają cenny czas i są jeszcze lepiej obsłużeni. To zdecydowanie wygodniejsze od stania w długich kolejkach do rejestracji w stacjonarnej przychodni. Kalendarz obsługiwany jest w czasie rzeczywistym, dzięki czemu minimalizuje się ryzyko nałożenia na siebie terminów do danego lekarza. Wpływa to na wyraźny wzrost zadowolenia pacjentów z obsługi, jaką gwarantuje im dana przychodnia. W trakcie rejestracji wirtualny konsultant pobiera od pacjenta dane, a następnie wprowadza je do systemu. Dzięki temu w dokumentacji panuje porządek, co w tym sektorze jest niezwykle istotne. Dodatkowym atutem dla osoby chorej jest to, że w przypadku konieczności zmiany terminu wizyty, może to zrobić automatycznie po kontakcie z wirtualnym doradcą. Pod tym względem program do rejestracji pacjentów jest bardzo intuicyjny i funkcjonalny.

Automatyczna obsługa pacjentów – jakie korzyści daje placówce medycznej?

Oczywiście wdrożenie automatu do rejestracji wizyt w przychodni daje również wymierne korzyści personelowi i osobie zarządzającej placówką. Przede wszystkim pracownicy są jeszcze bardziej wydajni. Znaczną część ich pracy wykonuje program do rejestracji pacjentów w przychodni. Obejmuje to przede wszystkim: potwierdzanie wizyt i umawianie wizyt, rezerwację terminów w kalendarzu oraz prowadzenie dokumentacji. Dzięki temu pracownicy punktu rejestracji mogą skupić się na innych zadaniach, których nie jest w stanie wykonać automat. To cenna oszczędność czasu i energii.

Personel przychodni w czasie rzeczywistym może wyświetlać harmonogram specjalistów, który jest zintegrowany z elektroniczną rejestracją pacjentów. W ten sposób minimalizuje się ryzyko zdublowania terminu i dba się o porządek oraz satysfakcję chorych. W kontekście prowadzenia placówki nie bez znaczenia jest również redukcja kosztów. Odpowiednie zaimplementowanie automatu do rejestracji wizyt pozwala na wygenerowanie realnych oszczędności. System ten jest w stanie w tym samym czasie obsłużyć większą liczbę zapytań, niż osoba fizyczna. Dodatkowo asystent oferuje rozbudowaną analitykę, co pomaga w jeszcze lepszym zarządzaniu przychodnią oraz w prowadzeniu pacjentów.

Jako EasyCall od lat specjalizujemy się we wdrożeniach nowoczesnych rozwiązań w placówkach medycznych. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz do bezpośredniego kontaktu z naszym ekspertem. Po analizie Twoich potrzeb przygotujemy dedykowaną propozycję wdrożenia, wraz z wybranymi modułami, których potrzebujesz.