Voicebot medyczny – zalety i zastosowanie

W obecnych czasach niemal każda dziedzina życia zostaje poddana digitalizacji. Również w medycynie zauważa się stosowanie coraz to nowszych i innowacyjnych narzędzi, których zadaniem jest zwiększenie wydajności pracy, a także ułatwienie pacjentom kontaktu z placówkami. Dzięki temu mogą oni o każdej porze dnia i nocy uzyskać odpowiedzi na ważne dla nich pytania. Coraz częściej można spotkać się z rozwiązaniem, jakim jest voicebot medyczny. Dowiedzmy się, czym jest i jakie ma zalety. 

Czym jest voicebot

Voicebot to nowoczesne i innowacyjne narzędzie, które zwane jest także asystentem głosowym. Ten program komputerowy umożliwia automatyczną komunikację klientów z pracownikami. Wykorzystując to rozwiązanie w swojej firmie czy placówkach medycznych, można znacznie zwiększyć wydajność i efektywność pracy danego przedsiębiorstwa. Voiceboty działają całkowicie automatycznie, bez jakiejkolwiek ingerencji pracowników. Są one w stanie udzielać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, rozwiązywać często pojawiające się problemy, a także służą pomocą w wielu innych kwestiach. Najczęściej voiceboty są wykorzystywane w korporacjach, które codziennie muszą mierzyć się z ogromną liczbą klientów. Z roku na rok takie rozwiązanie można również spotkać w różnorodnych placówkach medycznych. 

Klasyczna przychodnia a skuteczność komunikacji

Przychodnie lekarskie, placówki medyczne czy gabinety lekarskie najczęściej kontaktują się ze swoimi pacjentami poprzez infolinię. Nierzadko jednak takie rozwiązanie bywa zawodne, co przekłada się na duże niezadowolenie wśród klientów. Zdarza się, że wiele telefonów nie zostaje odebranych. Często również Istotne dane klientów czy umówione wizyty zapisywane są na kartkach, które niestety, nie trafią do systemu. W efekcie wiele terminów wizyt jest zdublowanych, co kończy się zajęciem miejsca innym, ale też nieprzyjęciem wielu pacjentów. Co więcej, rozmowy realizowane w pośpiechu bywają przeprowadzane w nerwowej atmosferze, co może nie dostarczyć wszystkich potrzebnych informacji pacjentom, przez co zostają oni ze swoim problemem i brakiem możliwości jego rozwiązania. 

Jak widać, działanie klasycznej placówki medycznej nie jest zbyt efektywne, czego następstwem jest niewydajna praca personelu oraz niezadowolenie wśród pacjentów. Jak temu zapobiec? Doskonałym rozwiązaniem wydaje się wykorzystanie najnowszych technologii, takich jak voicebot medyczny.

Voicebot medyczny – recepta na lepszą komunikację z pacjentami

Receptą na lepszą komunikację w placówkach medycznych jest zdecydowanie voicebot medyczny. Asystent głosowy znakomicie radzi sobie z podstawowym zarządzaniem harmonogramem danego gabinetu. Dzięki nowoczesnym technologiom możliwa jest skuteczniejsza rejestracja pacjentów, ustalanie wizyt, a także kontakt z klientami. Voicebot medyczny jest w stanie rozwiązywać najczęściej pojawiające się problemy pacjentów, a także merytorycznie odpowiada na zadawane przez nich pytania. Decyzja o wdrożeniu e-recepcji jest inwestycją w większą satysfakcję pacjentów, którzy korzystają z usług danej placówki.Co więcej, to również możliwość wykonywania przez personel o wiele ważniejszych i bardziej skomplikowanych zadań niż ciągłe odbieranie telefonów. 

Voicebot odbiera telefony, a przeprowadzana przez niego rozmowa przebiega według ustalonego scenariusza. Medyczny asystent głosowy jest w stanie dokładnie zrozumieć ludzką mowę, kontekst wypowiedzi, a także może prowadzić logiczną, biznesową rozmowę. Co więcej, bot na bieżąco poszerza swoją bazę danych, na ich podstawie można stale wprowadzać ulepszenia w działaniu Voicebota, aby jeszcze skuteczniej i lepiej wykonywał przydzielone mu zadania. 

W jakie funkcje wyposażony jest voicebot medyczny?

Voicebot medyczny, czyli wirtualny asystent medyczny zaprogramowany jest tak, aby jak najlepiej wykonywać zadania charakterystyczne dla danej branży. Warto jednak zaznaczyć, że jest to program komputerowy, który ma niemal nieograniczone możliwości. Dzięki temu coraz częściej można go spotkać w różnorodnych firmach. Voicebot medyczny to rozwiązanie dedykowane zarówno dla małych, średnich, jak i dużych placówek medycznych, które chcą zmaksymalizować swoją efektywność, a także móc przyjmować i pomagać coraz większej liczbie pacjentów. Voicebot jest więc szansą na rozwój. W jakie funkcje wyposażony jest ten system?

    • Voicebot umożliwia umawianie wizyt. Koniec z papierowymi karteczkami, które powodują nieporządek i zamieszczanie w systemie przychodni.
    • Asystent pozwala także na potwierdzanie wizyt, bez ingerencji personelu. Potwierdzenie terminu, choć zajmuje niewiele czasu, w skali kilku tysięcy pacjentów marnuje kilka godzin, które mogłyby zostać wykorzystane na inne, ważniejsze czynności. 
  • Voicebot szybko i sprawnie umożliwia także zmianę terminu wizyty na dogodniejszą dla pacjenta, 
    • Program stale aktualizuje dane osobowe, dzięki czemu można zachować porządek w dokumentacji, 
    • System ten przekazuje również informacje o wynikach badań czy historii leczenia. Z racji tego niepotrzebne są tradycyjne kartoteki, w których nierzadko brakowało wielu istotnych badań, 
  • Voicebot medyczny przeprowadza również wywiad medyczny wstępny czy kwalifikujący do zabiegu. Dzięki temu pracownicy placówki mogą szybciej przejść do głównego leczenia. 

Jakie korzyści niesie za sobą nowoczesna obsługa pacjenta za pomocą voicebota medycznego?

Jedną z największych zalet, jakie wiążą się z wdrożeniem voicebota medycznego, jest zwiększenie wydajności pracowników. Kiedy system wykonuje rutynowe zadania, personel zyskuje więcej czasu na inne czynności, które zwykle są o wiele ważniejsze dla zdrowia i satysfakcji pacjentów. Dzięki voicebotowi nie tylko personel medyczny, lecz także lekarze mogą skupić się na kluczowych kwestiach.  

Większe zadowolenie pacjentów 

Zadaniem każdej placówki medycznej jest skupienie się na pacjencie i zapewnienie mu pomocy. Gabinety, które zdecydowały się na zastosowanie voicebota medycznego, już w ciągu kilku tygodni zauważają zwiększoną satysfakcję u swoich pacjentów. Otrzymują oni odpowiedzi na najważniejsze pytania, zawsze mogą dodzwonić się do placówki, a także terminarze wizyt są utrzymane w jak najlepszym porządku. Klienci przychodni są ponadto przyjmowani bez opóźnień, znika także problem pomyłek, dublowania terminów czy ich brak w systemie.

Niższe koszty

Wdrożenie voicebota wiąże się także z niższymi kosztami prowadzenia placówki medycznej. Za kontakt z klientami odpowiada jeden system, a nie, przykładowo, 20 konsultantów. Stanowiska te można zredukować do minimum. Ponadto w czasie, kiedy jedna osoba może obsłużyć wyłącznie ograniczoną liczbę pacjentów, voicebot może odbyć rozmowę z dużą liczbą osób jednocześnie, w krótszym czasie. Więcej przeprowadzonych rozmów to większa liczba umówionych wizyt, a tym samym większe dochody. 

Zbiór danych pod kontrolą 

Ostatnią bardzo ważną zaletą voicebotów jest prowadzona na bieżąco analityka. System ten prowadzi stały monitoring i analizę nad zbiorami danych. Dzięki temu placówki medyczne mogą systematycznie ulepszać asystenta głosowego, a także wprowadzać udoskonalenia, jeśli chodzi o ogólne działanie placówek. Voicebot to same korzyści, na które zdecydowanie warto postawić.