VOIP dla firm

VoIP dla firm: Jak zmniejszyć koszty i zwiększyć efektywność komunikacji?

Szukasz sposobu na optymalizację kosztów i jednoczesne zwiększenie efektywności komunikacji Twojej firmy z klientami? Sprawdzonym rozwiązaniem w tym zakresie jest oferowana przez nas usługa telefonii VoIP (z ang. Voice over Internet Protocol). To wirtualna centrala telefoniczna, która stanowi alternatywę dla telefonii analogowej i cyfrowej realizowanej na łączach ISDN PRA/BRA. Dowiedz się, na czym to polega i w jaki sposób wpłynie na poprawę efektywności finansowej Twojego przedsiębiorstwa.

Czym jest telefonia internetowa VoIP?

Przede wszystkim telefonia internetowa VoIP dla firm działa w oparciu o chmurę i gromadzone w niej dane. To m.in. odróżnia ją od tradycyjnej centrali telefonicznej. Oznacza to, że połączenia głosowe oraz wideo przeprowadzane są za pomocą protokołu IP, czyli przez szerokopasmowy Internet. Można je wykonywać za pomocą telefonu stacjonarnego lub aplikacji, którą wgrywa się na smartfon lub inne urządzenie elektroniczne. Wówczas wykorzystuje się funkcję telefonu programowego (tzw. softphone). Dzięki temu możliwe jest wykonywanie połączeń firmowych z różnych miejsc, niekoniecznie z biura. Wystarczy dobrej jakości łącze internetowe o minimalnej przepustowości 100 kbit/s dla każdego połączenia wychodzącego lub przychodzącego. Funkcjonalność VoIP można zwiększyć poprzez usługę SIP Trunk, która umożliwia wykonywanie wielu połączeń jednocześnie bez konieczności rozbudowywania posiadanej infrastruktury.

Czy to rozwiązanie tylko dla dużych firm?

Panuje błędne przekonanie, że telefonia VoiP dla firm przeznaczona jest tylko dla dużych firm i korporacji. Oczywiście tak nie jest. Kluczem jest odpowiednia konfiguracja oraz dobór pakietu technologii VoIP dopasowanego bezpośrednio do potrzeb przedsiębiorstwa, oraz skali jego działalności. Wówczas rozwiązanie to przynosi wymierne korzyści również mniejszym firmom, które posiadają dział call center/ contact center lub dział sprzedaży telefonicznej.

VoIP dla firm – kluczowe korzyści

Wdrożenie systemu VoIP dla biznesu wiąże się przede wszystkim z mniejszymi kosztami prowadzenia firmy. W ten sposób można ograniczyć wydatki na funkcjonowanie infolinii oraz działu sprzedaży. Choć operatorzy usług telefonicznych analogowych i cyfrowych stale pracują nad poprawieniem oferty, a rynek telekomunikacyjny jest bardzo konkurencyjny, to jednak wciąż usługi VoIP wypadają korzystniej cenowo. W związku z tym spadają ceny połączeń oraz utrzymania infrastruktury. W zależności od skali działalności firmy i jej potrzeb, oszczędności mogą sięgać nawet 60%. Warto zatem rozważyć to rozwiązanie. Koszty prowadzenia biznesu to nie jedyny argument za wdrożeniem telefonii VoIP dla biznesu. Oczywiście usługa ma charakter globalny i umożliwia wykonywanie połączeń międzynarodowych. Poniżej przedstawiono kilka wybranych korzyści, które również warto wziąć pod uwagę.

Zwiększenie funkcjonalności prowadzonej infolinii

Dużym atutem telefonu VoIP w chmurze jest to, że system ten posiada szereg dodatkowych funkcjonalności. Można połączyć go z wykorzystywanym w Twojej firmie systemem CRM. Dzięki temu połączenie automatycznie będzie odnotowywane w CRM, a sprzedawca lub konsultant już w trakcie rozmowy będzie mógł wprowadzać do niego informacje o kliencie i wykonywać dodatkowe czynności. W ten sposób zwiększa się efektywność pracownika. W tym samym czasie jest w stanie zapewnić fachową pomoc i profesjonalną obsługę większej liczbie klientów. Zwiększona efektywność pracy przy jednoczesnej redukcji kosztów prowadzenia firmy to udana recepta na sukces biznesowy.

Wśród innych kluczowych funkcjonalności systemu VoiP wymienia się:

  • kolejkowanie połączeń;
  • nagrywanie połączeń;
  • przekierowywanie połączeń;
  • zapowiedzi głosowe IVR;
  • odbieranie faksów bez konieczności posiadania urządzenia.

Z jednej strony poprawia to doświadczenia klienta związane z kontaktem z Twoją firmą, a z drugiej zmniejsza koszty związane z utrzymaniem biura. Przydatną funkcją jest m.in. przekierowywanie połączeń. Można ustawić je w ten sposób, aby połączenie klienta trafiało bezpośrednio do lokalnego oddziału firmy lub osoby, które odpowiada za dany region Polski. Ponadto funkcję tę można wykorzystać do przekierowywania klientów z infolinii na numer telefonu komórkowego lub stacjonarnego czy też połączeń na numery stacjonarne na numery komórkowe. To przydatne przy tworzeniu wirtualnego biura.

Mobilność i skalowalność systemu

Dużym atutem VoIP jest to, że jest to system bardzo mobilny. Jest to niezwykle ważne obecnie, gdy wiele osób wykonuje swoje służbowe obowiązki w trybie zdalnym. Obecnie wystarczy zalogować się do systemu, aby uzyskać dostęp do poszukiwanych danych o klientach, w tym m.in.: numerów telefonów czy historii dotychczasowych kontaktów. Obsługa telefonii możliwa jest z urządzeń mobilnych, dzięki czemu pracownicy nie muszą być stale obecni przy telefonie stacjonarnym. Zapewnia to większy komfort pracy i wpływa na ich skuteczność. Korzystanie z usługi VoIP polega na wykupienie określonego pakietu. Pod tym względem rozwiązanie jest elastyczne i pozwala na swobodne skalowanie czy też redukcję pakietu, gdy zapotrzebowanie firmy zmaleje. W ten sposób dopasowujesz zakres do swoich realnych potrzeb i optymalizujesz wydatki. W przypadku tradycyjnych telefonii analogowych i cyfrowych trudno o tego typu elastyczność.

Ile kosztuje wdrożenie centrali telefonicznej VoIP?

Koszt wdrożenia VoIP zależy od kilku czynników. Najłatwiej przeprowadzić je w przypadku firmy, która już korzysta z infrastruktury telekomunikacyjnej i posiada już urządzenia (np. telefony systemowe). Wówczas bramki VoIP podłącza się do centrali lub wykorzystywanych w firmie telefonów. Następnie pozostaje tylko nauka obsługi nowej platformy komunikacji. Nieco więcej pracy wymaga wdrożenie, w ramach którego kupuje się nową centralę telefoniczną i telefony VoIP. Alternatywę dla centrali stanowią nowoczesne rozwiązania w chmurze, które oferuje operator. Te ostatnie rekomendowane są zwłaszcza w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw. W przypadku dużych firm lepiej postawić na centralkę telefoniczną z własną obsługą.

Koszt wdrożenia centrali telefonicznej VoIP ustalany jest indywidualnie i zależy od kilku czynników. Warto bezpośrednio skontaktować się z naszym ekspertem. Dokładnie zapoznamy się z Twoimi potrzebami, a następnie zaproponujemy system VoIP szyty na miarę. Na tej podstawie przygotujemy indywidualną ofertę współpracy z naszą firmą EasyCall. Pomożemy Ci w zmniejszeniu kosztów oraz zwiększeniu efektywności prowadzonej komunikacji w przedsiębiorstwie.