Voicebot Healthcare – potencjał i wyzwania
Bez dwóch zdań to telefon jest najczęściej wybieranym przez pacjentów kanałem komunikacji z placówką medyczną. Dotyczy to zarówno umawiania się na termin wizyty u specjalisty, konsultacji telemedycznych, jak i uzyskiwania informacji o wynikach badań. To sprawia, że obsługa punktu rejestracji ma ręce pełne roboty. Dlatego jako wsparcie stosuje się voiceboty. Dowiedz się na czym to polega, jaki daje potencjał i co należy zrobić, aby skutecznie wdrożyć Voicebota medycznego z EasyCall. Zapraszamy do lektury!
Czym jest Voicebot Healthcare AI?
Na początku odpowiedzmy sobie na pytanie, czy właściwie jest Voicebot medyczny. To dedykowane narzędzie, które opiera swoje działanie na sztucznej inteligencji i module rozpoznawania mowy. Wirtualny asystent głosowy jest w stanie prowadzić komunikację z pacjentem oraz prowadzić go m.in. przez procesy: weryfikacji danych pacjenta, rejestracji na wizytę u specjalisty czy też uzyskania informacji o wynikach badań. Tego typu automatyzacja w opiece zdrowotnej może przynosić wiele korzyści zarówno osobom zarządzającym placówką, jak i samym pacjentom. Warto więc dowiedzieć się nieco więcej o tym, czym jest Voicebot Healthcare.
Na jakiej zasadzie działa Voicebot dla branży medycznej?
Jak działa bot głosowy w placówkach medycznych? Platforma ta jest w stanie prowadzić rozmowę głosową z pacjentami według wcześniej przygotowanych ścieżek. Nowoczesne narzędzie trafnie rozpoznaje mowę, intencję osoby dzwoniącej oraz w czasie rzeczywistym prowadzi z nim rozmowę. W ten sposób może działać m.in. elektroniczna rejestracja pacjentów. Ponadto asystent głosowy w placówkach medycznych może pełnić rolę dedykowanej infolinii, gdzie bot odpowiada na najczęściej zadawane pytania (FAQ) czy też prowadzi wstępną kwalifikację pacjenta – zachowując jego prywatność i dbając o jego potrzeby. Aby to wszystko było możliwe, w narzędziu Voicebot AI niezbędne jest zastosowanie kilku warstw. Odpowiadają one m.in. za: rozumienie mowy i kontekstu wypowiedzi, prowadzenie rozmowy w szyku logicznym czy też zapisywanie zebranych danych, co umożliwia dokładną analitykę. Voicebot jest w stanie jednocześnie prowadzić kilka rozmów i minimalizuje ryzyko tego, że nałożą się na siebie terminy wizyt lekarskich czy też wystąpią błędy w prowadzeniu dokumentacji medycznej.
Potencjał i korzyści zastosowania bota głosowego w branży medycznej
Skala zastosowania Voicebota w placówce medycznej zależy od kilku aspektów. Przede wszystkim pod uwagę bierze się realne potrzeby placówki. Standardem jest, że narzędzie to wykorzystywane jest jako program do rejestracji pacjentów w przychodni. Pod tym względem jest w stanie przejąć znaczną część obowiązków od pracowników punktu rejestracji. W ten sposób skraca się proces rejestracji do specjalistów oraz poprawia zadowolenie pacjentów z obsługi. Dedykowany program do umawiania wizyt to wygodne rozwiązanie.
Oczywiście to nie wszystko. Nowoczesna technologia wykorzystywana w asystentach głosowych dla telemedycyny sprawia, że pacjenci mogą swobodnie modyfikować lub odwoływać terminy swoich wizyt. Placówka jest w stanie pomóc większej liczbie osób, ponieważ znacznie redukuje tzw. „no-shows” – czyli terminy, w których pacjenci nie zjawiają się w gabinecie lekarskim.
Kolejną obopólną korzyścią jest potencjał wykorzystania Voicebota medycznego w ramach przekazywania pacjentom wyników badań. Narzędzie może przeprowadzić dokładną weryfikację pacjenta, a po jej przejściu, przekazać mu wyniki badań. W ten sposób odciąża się personel medyczny oraz zwiększa wygodę głównych zainteresowanych. Pacjenci nie muszą długo oczekiwać na linii, aż połączą się ze specjalistą. Ten obszar z powodzeniem pokryje asystent głosowy.
Narzędzie to wykorzystywane jest także w ramach okresowego badania zadowolenia pacjentów ze świadczonych przez placówkę usług. Na takie zastosowanie Voicebota decydują się przede wszystkim podmioty prywatne. Przeprowadzenie badania pozwala na dokonanie dokładnej analizy. Na jej podstawie podejmuje się kluczowe decyzje w zakresie funkcjonowania firmy oraz wprowadzania w niej zmian. Im większe zadowolenie pacjentów, tym większa szansa na sukces biznesowy placówki medycznej.
Jaki jeszcze potencjał daje dedykowany Medical Voicebot? Ze względu na to, że narzędzie przejmuje znaczną część obowiązków pracowników rejestracji, pozwala to na redukcję zatrudnienia oraz zwiększenie rentowności prowadzonej placówki medycznej. Jeżeli jednak zdecydujesz się na utrzymanie całego zespołu, to pracownicy rejestracji będą jeszcze wydajniejsi i skupią się na rozwiązywaniu spraw, gdzie sam asystent głosowy będzie niewystarczający. Skróci się czas oczekiwania pacjentów na odpowiedź, to przełoży się na ich satysfakcję i zadowolenie ze świadczonych usług medycznych. Ma to duże znaczenie zwłaszcza w przypadku podmiotów prywatnych, które rywalizują o pacjentów na trudnym rynku.
Z jakimi wyzwaniami należy liczyć się przy wdrożeniu Voicebota w placówce medycznej?
Oczywiście wdrożenia Voicebota Healthcare wiąże się z określonymi wyzwaniami. Przede wszystkim narzędzie to musi być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi. Te są rygorystyczne i wskazują na to, jakie obszary może pokrywać telemedycyna oraz w jaki sposób muszą być chronione dane pacjentów. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby za przygotowanie projektu i przeprowadzenie docelowego wdrożenia odpowiadał specjalista. Voicebot medyczny powinien być szyty na miarę – poszczególne funkcjonalności i moduły dostosowuje się do specyfiki placówki medycznej. Atutem narzędzia jest to, że pozwalana skalowanie. Jest to niezwykle ważne wtedy, gdy placówka się powiększa i oferuje dodatkowe usługi medyczne. Kolejnym wyzwaniem jest połączenie Voicebota medycznego z już wykorzystywanym w przychodni systemem. Wszystko powinno być ze sobą zintegrowane, co wpływa korzystnie na efektywność tego rozwiązania. Zadbają o to nasi eksperci, z których pomocą poradzisz sobie z wszystkimi wyzwaniami na etapie wdrożenia i obsługi narzędzia.
Realizacje EasyCall dla sektora medycznego – przykłady
Jako EasyCall specjalizujemy się we wdrażaniu Voicebotów medycznych. Za nami udane realizacje, które korzystnie wpłynęły na jakość obsługi pacjentów w placówkach medycznych. Nasze rozwiązania w zakresie telemedycyny poprawiają wydajność przychodni oraz jej rentowność. Zachęcamy do zapoznania się z przygotowanymi przez nas case studies: Omega Medical Clinics i Centrum Medyczne Gizińscy. Skontaktuj się z naszym ekspertem i dowiedz się więcej o potencjale wdrożenia Voicebota w branży medycznej.