Oprogramowanie do rejestracji pacjentów w stomatologii

Program do rejestracji pacjentów w stomatologii: Jak wybrać odpowiedni dla Twojej praktyki
Prowadzisz gabinet stomatologiczny i szukasz rozwiązań, które pomogą Ci w usprawnieniu obsługi pacjentów i w optymalizacji kosztów? Nieocenionym wsparciem w tym zakresie jest program do rejestracji pacjentów. Odpowiednio wdrożony może przejąć znaczną część komunikacji z pacjentem, w tym przede wszystkim umawianie i odwoływanie wizyt. Sprawdź, czym powinien charakteryzować się tego typu program do gabinetu stomatologicznego i jaki będzie najlepszy dla Twojej placówki.
Dlaczego w gabinecie stomatologicznym warto inwestować w technologię?
Technologia coraz śmielej wkracza do naszego codziennego życia. Odmieniła naszą pracę oraz sposób spędzania wolnego czasu. Coraz chętniej wykorzystywana jest również w obszarze telemedycyny. Programy online pomagają jeszcze lepiej zarządzać gabinetem lekarskim. Dają wiele korzyści nie tylko personelowi placówki, ale również pacjentom. Przy wyborze oprogramowania do gabinetu stomatologa, należy zwrócić uwagę na szereg czynników. Rozwiązanie powinno być maksymalnie dopasowane do danej placówki oraz jej charakterystyki. Właśnie dlatego warto wybrać systemy proponowane przez renomowanych dostawców o ugruntowanej pozycji na rynku.
Oprogramowanie dla stomatologii – automatyczne umawianie i odwoływanie wizyt pacjentów
Program dla gabinetu dentystycznego do zarządzania rezerwacjami pacjentów, to świetny przykład tego, jak technologia pomaga w prowadzeniu praktyki lekarskiej. Odpowiednio skonfigurowany może przejąć znaczną część obowiązków personelu oraz ją zautomatyzować. Kompleksowy program do rejestracji pacjentów w przychodni oraz do odwoływania lub zmiany terminów wizyty sprawi, że Twój gabinet będzie jeszcze wydajniejszy. System ten jest zintegrowany z grafikiem specjalisty. Następnie prowadzi komunikację z pacjentem wg przygotowanej ścieżki. Zadaniem programu jest przyjęcie zgłoszenia pacjenta oraz zapisanie go na wizytę do dentysty we wskazanym terminie. To klucz do tego, aby usprawnić cały proces rezerwacji oraz poprawić jakość świadczonych usług medycznych.
Elektroniczny program do umawiania wizyt sprawia, że pacjenci czują się jeszcze lepiej zaopiekowani. Przez cały proces prowadzi ich Voicebot medyczny. To wirtualny doradca pacjenta, który prowadzi rozmowę według przygotowanej w formularzu ścieżki. Następnie zapisuje niezbędne dane i uzupełnia harmonogram wizyt. Jeżeli wirtualny konsultant nie jest w stanie odpowiedzieć na potrzeby pacjenta, to wówczas rozmowa kierowana jest do personelu.
Kluczowe funkcjonalności programu dla stomatologii
Standardowo oprogramowanie dla stomatologii dzieli się na kilka modułów. Dzięki temu zakres rozbudowy dopasowuje się bezpośrednio do potrzeb gabinetu, jego specyfiki oraz skali działalności. To niezwykle ważne, aby system był szyty na miarę. Sprawia to, że pokrywa potrzeby zainteresowanych i jednocześnie osoba zarządzająca placówką medyczną nie ponosi kosztów związanych z funkcjonalnościami, z których nie korzysta. Elektroniczny system rejestracji pacjentów wyposażony jest w kilka kluczowych funkcjonalności. Wśród nich znajdują się m.in.:
- umawianie wizyt;
- zmiana terminów wizyt;
- odwoływanie wizyt;
- ułatwienie szybkiego kontaktu z lekarzem w sytuacjach awaryjnych;
- przekazywanie informacji o wynikach badań;
- usprawnienie procesu wystawiania e-recept, recept;
- usprawnianie wystawiania e-skierowania i e-zwolnienia;
- prowadzenie podstawowego wywiadu medycznego;
- aktualizacja danych osobowych pacjentów;
- potwierdzanie wizyt (np. po wdrożeniu dwuetapowego powiadomienia 2-way SMS).
Osoba nadzorująca ma podgląd do tych danych za pomocą dedykowanego panelu. Dzięki temu w dowolnym momencie procesu może w niego ingerować i go modyfikować. Minimalizuje to ryzyko ewentualnych błędów czy też wystąpienia sytuacji, w której terminy wizyt pacjentów nakładają się na Ciebie. Odpowiednio zarządzany i wdrożony system rezerwacji da wiele korzyści w obszarze obsługi gabinetu stomatologicznego.
Jakie korzyści daje wdrożenie programu do rejestracji pacjentów w stomatologii?
Program dla dentystów daje określone korzyści. To nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale także jeszcze lepiej prowadzona elektroniczna dokumentacja medyczna. To niezwykle ważne, ponieważ na podstawie tej dokumentacji prowadzeni są pacjenci. Obecnie z oprogramowania tego typu korzystają zarówno placówki prywatne, jak i przychodnie NFZ. Poniżej przedstawiono wybrane korzyści związane ze wdrożeniem programu do rejestracji pacjentów w stomatologii.
Oszczędność czasu dla personelu i pacjenta
Wdrażając program do potwierdzania wizyt i umawiania wizyt lekarskiej, zwraca się uwagę przede wszystkim na oszczędność czasu. To jedna z kluczowych korzyści. Warto zauważyć, że oszczędność ta dotyczy zarówno personelu, jak i pacjenta. System przejmuje znaczną część komunikacji i prowadzi ją w sposób automatyczny. To nie tylko umawianie wizyty, ale także zmiana jej terminu czy też odwoływanie. Jednocześnie oprogramowanie jest intuicyjne w obsłudze, co jest znacznym ułatwieniem dla pacjentów w różnym wieku. Personel nie musi przyjmować każdego zgłoszenia osobiście i zapisywać go w systemie. Dzieje się to z automatu. Dzięki temu pracownicy placówki medycznej poświęcają czas na inne rzeczy, w tym na prowadzenie trudniejszych rozmów.
Optymalizacja kosztów prowadzenia placówki medycznej
Lepsza organizacja procesu rejestracji w stomatologii to klucz do tego, aby zoptymalizować koszty prowadzenia przychodni. Pracownicy skupiają się na najważniejszych rzeczach i jeszcze lepiej wypełniają swoje obowiązki. Ponadto w tym samym czasie elektroniczny program jest w stanie obsłużyć znacznie większą liczbę zgłoszeń. Może okazać się, że osoba prowadząca gabinet stomatologiczny będzie w stanie zredukować zatrudnienie w punkcie rezerwacji, ponieważ część obowiązków pracownika przejmie oprogramowanie. Warto przeprowadzić taką kalkulację.
Zwiększenie wydajności pracy gabinetu i zminimalizowanie zjawiska „no-shows”
Program do rejestracji pacjentów w stomatologii to także zwiększona wydajność placówki. Pacjenci zyskują łatwą możliwość modyfikacji terminu swojej wizyty czy też jej odwołania. Zdajemy sobie sprawę z tego, że w stomatologii takie sytuacje się zdarzają. Jeżeli personel nie otrzyma takiej informacji, to blokowany jest termin wizyty, na którą nikt się nie pojawia. To tzw. zjawisko „no shows”, które ogranicza wydajność stomatologa i sprawia, że nie jest w stanie pomóc większej liczbie potrzebujących osób. Po wdrożeniu programu do rezerwacji terminów wizyt lekarskich, obserwujemy u naszych pacjentów wyraźne zmniejszenie zjawiska „no-shows”.
Efektywne badanie satysfakcji pacjentów
Program dla gabinetu stomatologicznego daje jeszcze inne korzyści. Voicebot AI może być wykorzystywany do połączeń wychodzących. Dzięki temu może prowadzić badanie satysfakcji pacjentów. Następnie dane zapisuje w chmurze lub w innym wskazanym miejscu. Zebrane informacje poddaje się analizie po to, aby poprawić jakość świadczonych usług medycznych i zadowolenie pacjentów. Przekłada się to na renomę poradni stomatologicznej i umożliwia jej rozwój. To aspekt, który również warto wziąć pod uwagę przy wdrożeniu. Wirtualny doradca utrzyma kontakt z pacjentami na wysokim poziomie.
Fachowe wdrożenie z EasyCall
Jako EasyCall specjalizujemy się w implementacji programu do rejestracji pacjentów w stomatologii oraz w innych placówkach medycznych. Dokładnie badamy potrzeby naszych klientów. Na tej podstawie przygotowujemy indywidualne wdrożenie. Nasze systemy są zgodne z obowiązującymi przepisami dla branży medycznej oraz z RODO. Dbamy o bezpieczeństwo i prywatność każdego pacjenta Twojej przychodni. Na koncie mamy już skuteczne wdrożenia Voicebotów i innych nowoczesnych systemach w sektorze medycznych. Z naszych rozwiązań korzystają m.in.: Centrum Medyczne Gizińscy w Bydgoszczy oraz klinika Omega Medical Clinics.
Zachęcamy do kontaktu z naszym przedstawicielem. Pomożemy Ci w automatyzacji i usprawnieniu procesu rejestracji pacjentów w Twojej poradni stomatologicznej.