Nowości sprzętowe telefonii cyfrowej dla biznesu – VoIP dla firmy.

Tym razem opisujemy nowości sprzętowe telefonii cyfrowej VoIP w naszej ofercie, głównie nowoczesne telefony VoIP, także te z możliwością realizacji wideokonferencji. EasyCall oferuje szeroki zakres usług telekomunikacyjnych związanych z utrzymaniem telefonii cyfrowej w twojej firmie które dostosowane są do firm każdej wielkości.

Gdy firma zaczyna się rozrastać – tworzy nowe działy i łączące je procedury. Wzrasta więc zapotrzebowanie na szybką i sprawną komunikację. Mnogość dostępnych aplikacji, platform i sprzętu może przyprawić laika o zawrót głowy. Być może zadaje on sobie pytanie: Jak wykorzystać te narzędzia, do utworzenia prostych schematów, ułatwiających kontakt z klientami i współpracownikami? Czy można połączyć wszystkie te elementy? Z usługami telekomunikacyjnymi oferowanymi przez easyCall to bardzo proste! Najprościej będzie zobrazować to na przykładach, dostosowując rozwiązania do wymagań zróżnicowanych użytkowników firmowej sieci telefonicznej.

1. Obsługa klienta

Praca konsultantów zazwyczaj opiera się na schematach i ściśle określonych procedurach. Dostępność i łatwy kontakt z tym działem jest dla klientów kluczowy, dlatego zazwyczaj przekazujemy im jeden główny numer, który jest dostępny np. w godzinach od 9:00 do 17:00.
Za pomocą Wirtualnej Centrali w EasyCall  możemy ustawić schemat połączeń, który będzie kierował rozmowy telefoniczne z głównego numeru – do poszczególnych konsultantów.

Wykorzystując funkcję Czas ustalamy godziny pracy naszej infolinii oraz odpowiednie informacje głosowe w funkcjach Zapowiedź głosowa. Jeśli interesant zadzwoni w ustalonych godzinach, zostanie pokierowany do kolejki w funkcji Połączenie, w której zdefiniowane będą numery poszczególnych konsultantów.

Mamy zatem rozwiązaną kwestię odpowiedniego kierowania połączeń. Nadeszła więc pora na wyposażenie konsultantów w konkretne narzędzia. Konta głosowe poszczególnych pracowników, z powodzeniem można konfigurować na urządzeniach, przystosowanych do telefonii internetowej (np. telefony IP) oraz na aplikacjach softphone (np. aplikacja Zoiper). W obu przypadkach dobrym rozwiązaniem będzie stosowanie słuchawek, z uwagi na charakter pracy konsultantów.

Proponując telefon IP, często polecamy producenta Yealink, który aktualnie zajmuje pierwsze miejsce pod kątem rozwoju sprzętu, obsługującego telefonię VoIP oraz posiada dodatkową, niezaprzeczalną zaletę: niską cenę przy dobrej jakości oferowanego sprzętu.

Telefon IP Yealink SIP-T19 E2 wraz ze słuchawkami YHS33 zapewni konsultantom optymalne narzędzia, które są proste w obsłudze i posiadają niezbędne funkcje, pomocne podczas obsługi połączeń przychodzących i wychodzących.

Telefon Yealink SIP T-19

  • jedno konto głosowe SIP
  • intuicyjny interfejs użytkownika z ikonami i klawiszami funkcyjnymi
  • lokalna książka telefoniczna (do 1000 wpisów) lub książka zdalna z serwera EasyCall
  • zasilanie przez PoE

 

Słuchawki Yealink YHS33

  • szerokopasmowy dźwięk i naturalne brzmienie
  • mikrofon z redukcją szumów na obracanym wysięgniku
  • ergonomiczny kształt dla całodniowego komfortu użytkowania
  • wygodne, skóropodobne gąbki

W przypadku telefonu, możemy skusić się na model bardziej rozbudowany, pozwalający na konfigurację nawet 6 kont głosowych. Dzięki temu kilku konsultantów może pracować na jednym stanowisku (np. pracując w systemie zmianowym). Wtedy to po przyjściu do pracy – zwyczajnie logują się na swoje konto. Do takich celów idealnie sprawdzi się telefon Yealink T27G.

Telefon Yealink T27G

  • 6 kont głosowych SIP
  • dźwięk w jakości HD
  • port USB do obsługi Bluetooth (adapater BT40) i WiFi (adapter WiFi40)
  • obsługa zestawów słuchawkowych
  • podświetlany graficzny wyświetlacz 3.66″ o rozdzielczości 240×120 pikseli

Ten model świetnie sprawdza się też w sekretariacie. Posiada możliwość dołączenia przystawki sekretarskiej rozbudowującej ilość klawiszy funkcyjnych, które można wykorzystać np. w systemie BLF (możliwość przejmowania i rozdzielania połączeń pomiędzy pozostałymi pracownikami).

Drugim popularnym rozwiązaniem jest aplikacja softphone, zainstalowana na komputerze stacjonarnym lub laptopie konsultanta. Do takich narzędzi należy np. aplikacja Zoiper, która świetnie współpracuje z usługami naszej sieci i posiada wszystkie podstawowe funkcje zwykłego telefonu.


Zoiper jest też dostępny na smartfony z oprogramowaniem Android oraz iOS, zatem może posłużyć również do zdalnej pracy członków zespołu.

W parze z Zoiperem, zainstalowanym na komputerze stacjonarnym lub laptopie – idą słuchawki firmy Plantronics C215 lub Plantronics C225 (wersja na jedno bądź oboje uszu). Posiadają one praktyczne złącze combojack.

Plantronics C215 lub Plantronics C225

  • zintegrowane przyciski odbioru i zakończenia rozmowy, regulacji głośności oraz wyciszenia – umieszczone na kablu
  • mikrofon z redukcją szumów (gwarantuje świetną jakość dźwięku i zmniejsza zmęczenie użytkownika)
  • SoundGuard® – technologia zabezpieczająca przed skokami audio powyżej 118 dB

2. Mobilność przede wszystkim

Kolejną, często liczną grupą pracowników, szczególnie w rozwijających się przedsiębiorstwach – są handlowcy. W odróżnieniu od konsultantów, specyfika ich pracy wymaga dużej elastyczności, zarówno w kwestii ich bieżącej lokalizacji jak i godzin dostępności. Podróże służbowe, spotkania z klientami, praca nad ofertami – wszystkie te aspekty są dla nich codziennością. Dlatego mobilność i szybki dostęp do komunikacji z klientami i współpracownikami ma tutaj kluczowe znaczenie.

Do pracy w biurze odpowiednim modelem będzie zatem Telefon bezprzewodowy Yealink W60P, czyli tzw. DECT.

Telefon bezprzewodowy Yealink W60P

  • dźwięk HD z technologią szerokopasmową
  • do 8 jednoczesnych połączeń
  • do 8 słuchawek na jednej stacji bazowej
  • power over Ethernet (PoE)
  • książka telefoniczna (do 500 wpisów)
  • czas wyładowania baterii – w stanie czuwania: 400h |rozmowa: 30h
  • zasięg bezprzewodowy wewnątrz budynku: 50m | na zewnątrz: 300m
  • szybkie ładowanie: 10 minut ładowania, pozwala na 2 godziny rozmowy

Handlowcy mogą korzystać z wielu słuchawek jednocześnie, podłączonych do jednej bazy. Szybkie ładowanie i wytrzymała bateria nie zmusza do ciągłego odkładania słuchawki na miejsce, natomiast daleki zasięg, pozwala na prowadzenie rozmowy nawet do 50 metrów od bazy (wewnątrz budynku).

Słuchawki nie zabierzemy jednak do domu czy w podróż. Z czego zatem korzystać, gdy jesteśmy w drodze na spotkanie z klientem lub po prostu w podróży służbowej? Najlepszym wyjściem będzie skorzystanie z aplikacji, którą przedstawiliśmy wcześniej, jaką jest Zoiper.

Połączenie przez Zoipera, w zasadzie niczym się nie różni od zwykłego połączenia. Jedynym wymogiem jest posiadanie dostępu do Internetu. Może to być WiFi lub po prostu włączone dane komórkowe operatora. Pobranie, instalacja i konfiguracja na smart fonie, jest bardzo prosta. Zoiper może pracować w tle, więc nie przeszkadza nam w korzystaniu z innych aplikacji. Można na niej ustawić ten sam numer, który posiadamy w biurze, co daje pewność, że nie przegapimy żadnego połączenia od kontrahentów, podczas naszej nieobecności. Eliminuje też konieczność ustawiania przekierowania lub przekazywania klientom czy współpracownikom – innego numeru do kontaktu np. komórkowego. Zoiper pozwala również na użycie słuchawek lub zestawu głośnomówiącego, więc rozmowy przeprowadzimy np. podczas pracy na laptopie lub prowadząc auto.

3. Wideorozmowy i Android w telefonie stacjonarnym?

Tak, firmie Yealink wyszło to naprawdę dobrze. Przedstawiamy model, który znacząco różni się od poprzedników – zarówno oprogramowaniem, funkcjonalnością jak i ergonomią pracy. Biurowy Wideotelefon IP Yealink T58V, to prosty w obsłudze, wszechstronny i multimedialny ,,ideał” spełniający oczekiwania menadżerów i kierowników.

Wideotelefon IP Yealink T58V

  • 7-calowy, wielopunktowy, dotykowy ekran
  • liczba obsługiwanych kont VoIP, to aż 16 kont SIP
  • 5-stronne konferencje audio/wideo (3 wideo + 2 audio)
  • wymienna kamera USB 2 Mpx (CAM50)
  • wbudowane Wi-Fi i Bluetooth 4.0+ EDR
  • parowanie słuchawki bezprzewodowej oraz urządzeń mobilnych
    dźwięk i wideo w jakości HD
  • port USB 2.0 do nagrywania połączeń i podłączenia zestawów słuchawkowych USB
  • obsługa modułów sekretarskich: do 6 modułów po 20 klawiszy
  • system operacyjny Android 5.1.1
  • manager plików, email, kalendarz, kamera, galeria, nagrywanie, kalkulator, przeglądarka internetowa, wiadomości

Wymienna kamera USB 2 Mpx, pozwala na prowadzenie wideorozmów, a nawet wideokonferencji w jakości dźwięku i obrazu HD. Wszystko to nie ruszając się nawet zza biurka. Sam wideotelefon jest znacznie mniejszy od swojego poprzednika, czyli modelu T49G, ale wyprzedza go pod względem ilości funkcji, ergonomii i jakości.

Wbudowane WiFi daje dużą swobodę, w kwestii połączenia tego modelu z firmową siecią. Kolejnym plusem jest Bluetooth, który pozwala sparować z nim smartfona lub bezprzewodową słuchawkę. Kompatybilnym modelem takiej słuchawki jest PlantronicsVoyager 5200 UC, którą również mocno polecamy.

To nie koniec udogodnień. Yealink T58V ma również możliwość podłączenia nawet 6 modułów sekretarskich. W połączeniu z systemem BLF, może stać się swoistym centrum dowodzenia naszej firmowej sekretarki.

4. Telekonferencja z modułem bezprzewodowym

Ostatnim urządzeniem, który chcemy zaprezentować jest Telefon konferencyjny Yealink CP960, który również posiada system Android.

Telefon konferencyjny Yealink CP960

  • Telefon konferencyjny Yealink CP960
  • Telefon konferencyjny Yealink CP960
  • konto SIPYealink partner
  • 5-calowy, dotykowy wyświetlacz
  • obsługa głosu pod kątem 360° z 6 metrów
  • mostkowanie połączeń dla 5 numerów VoIP
  • system operacyjny Android 5.1
  • nagrywanie i odtwarzanie z pamięci USB
  • dźwięk obsługiwany przez głośnik HarmanKardon i 2 bezprzewodowe lub przewodowe mikrofony (opcjonalnie)
  • wbudowane WiFi i Bluetooth
  • podłączenie do komputera przez port Micro USB

Telefon łączy w sobie intuicyjną obsługę z szerokim wachlarzem funkcji. Idealnie pasuje do pracy w zespole, szczególnie w średniej i dużej sali konferencyjnej. Czysty i wyraźny dźwięk gwarantuje wbudowany głośnik HarmanKardon. W razie potrzeby, do telefonu można podłączyć dodatkowe przewodowe lub bezprzewodowe mikrofony oraz zewnętrzne nagłośnienie.

Wszystkie przedstawione w tym artykule urządzenia (telefony internetowe, bramki VoIP) są dostępne w naszym internetowym sklepie Easycall,  do którego serdecznie zapraszamy!

Na naszej stronie udostępniamy również szeroki opis dostępnych usług oraz listę instrukcji do wszystkich urządzeń, które pomogą w konfiguracji usług easyCALL.pl. Nasz blog dostępny jest na https://easycall.pl/blog/ znajdziesz tam wiele intersujących informacji dotyczących rozwoju usług telekomunikacyjnych dla biznesu.