Jak Voicebot AI może poprawić sprzedaż w e-commerce?

Voicebot AI jako narzędzie do zwiększenia sprzedaży w e-commerce

Prowadzisz sklep internetowy i szukasz sposobu na zwiększenie jego sprzedaży? Warto rozważyć wdrożenie nowoczesnych technologii, w tym m.in. Voicebota AI. Odpowiednio zastosowane narzędzie sprawi, że usprawnisz codzienne funkcjonowanie sklepu e-commerce, wzniesiesz na wyższy poziom obsługę klienta oraz poprawisz wyniki sprzedaży. Nasi eksperci zebrali dla Ciebie paczkę przydatnych informacji na temat tego, w jaki sposób można wykorzystać voiceboty w e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Rynek e-commerce podlega dynamicznym zmianom

Bez dwóch zdań rynek e-commerce podlega dynamicznym zmianom. Tak naprawdę następują one niemal w trybie ciągłym. To wymaga od przedsiębiorców wysokiej elastyczności i trzymania ręki na pulsie. Z jednej strony zmieniają się trendy zakupowe oraz potrzeby klientów. Z drugiej strony rozwijają się rozwiązania AI i technologie, które wspierają analitykę danych oraz pozwalają na jeszcze precyzyjniejsze trafienie z produktem lub usługą do klienta. Wybrane biznesy e-commerce mają charakter sezonowy, co również wymusza określone zmiany. Planując sprzedaż i jej rozwój w perspektywie lat, warto wziąć pod uwagę wiele aspektów,  Stosowanie narzędzi komunikacyjnych i sprzedażowych, takich jak voicebot, staje się już niemal standardem w świadomych biznesach. Jeżeli jeszcze z tego nie korzystasz, to warto rozważyć ich wdrożenie w swojej firmie. To jedna z odpowiedzi na dynamikę zmian na rynku e-commerce. Voicebot to elastyczne narzędzie, które doskonale odnajduje się w różnych warunkach. Tak naprawdę z powodzeniem można wykorzystywać je przy sprzedaży różnego rodzaju produktów i usług.

Co ma wpływ na wysokość sprzedaży w sklepie internetowym?

Wpływ na wysokość sprzedaży w sklepie internetowym ma wiele czynników. Oczywiście bardzo ważna jest oferta oraz jej jakość. Do tego bierze się pod uwagę dobry stosunek ceny do jakości produktu lub świadczonej usługi. Konkurencja w e-commerce jest bardzo duża, dlatego nie jest łatwo wyróżnić się na jej tle i dotrzeć do właściwego klienta. Ważne jest również to, że z roku na rok konsumenci są coraz bardziej świadomi, rosną ich wymagania, a także wrażliwość na ponoszone koszty. Nie ułatwia tego trudna i niepewna sytuacja gospodarcza wywołana przebytą pandemią koronawirusa oraz wojną na Ukrainie. To również warto wziąć pod uwagę.

Klient oczekuje od Ciebie:

  • spersonalizowanej oferty dopasowanej do swoich potrzeb;
  • szybkiej obsługi (ułatwia to automatyzacja komunikacji za pomocą voicebota);
  • utrzymania stałej i wysokiej jakości obsługi;
  • intuicyjnego i szybkiego procesu zakupowego;
  • dobrego stosunku ceny do jakości;
  • uzyskania dodatkowych wartości (np. edukacyjnych).

To wszystko wpływa na zadowolenie klienta i jego lojalność. To aspekty, które mają kluczowy wpływ na wskaźniki sprzedaży w sklepach internetowych. Im lepiej i szybciej obsłużysz konsumenta, tym większa szansa na to, że ponownie do Ciebie wróci lub poleci Twoje produkty i usługi innym osobom. Jednocześnie należy unikać sytuacji konfliktowych i zbyt długiego czasu oczekiwania klienta na odpowiedź. Jest to związane z tym, że niezadowoleni klienci są bardziej skłonni do dzielenia się opinią w sieci, niż ci zadowoleni. Utrzymanie najwyższych standardów obsługi klienta ułatwia wdrożenie voicebota AI e-commerce. Narzędzie to pomoże Ci w osiągnięciu założonych celów sprzedażowych. W dalszej części artykuły przestawiliśmy potencjał zastosowania voicebota w sklepie online.

Voicebot AI i potencjał jego zastosowania w e-commerce

Rynek e-commerce w głównej mierze opiera się na technologii. Nic więc dziwnego, że właściciele sklepów internetowych szukają narzędzi, które można wykorzystać do poprawy obsługi klienta oraz zwiększenia sprzedaży. Sprawdzonym wyborem jest Voicebot AI, czyli wirtualny asystent głosowy. Za jego wdrożeniem w e-sklepie przemawia wiele argumentów. Poniżej w kilku zdaniach opisaliśmy wybrane z nich.

Automatyzacja obsługi klienta

Voicebot AI e-commerce to narzędzie, które doskonale sprawdza się w obszarze obsługi klienta. Integracja narzędzia z wykorzystywanymi w Twojej firmie systemami pozwoli usprawnić wiele procesów. Jedną z możliwości jest automatyzacja komunikacji z  klientami w postaci odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ). W ten sposób spiera się funkcjonowanie działu call center. Bot głosowy może zastąpić konsultanta i odpowiadać klientom w czasie rzeczywistym. Przekłada się to na realną oszczędność czasu. Ponadto pracownicy infolinii mogą skupić się na trudniejszych zagadnieniach. Powtarzalne zapytania i podstawowe kwestie z powodzeniem pokryje narzędzie Voicebot oparte na sztucznej inteligencji i rozumieniu języka naturalnego. To nie tylko oszczędność czasu przedsiębiorcy, ale również klientów, którzy w czasie rzeczywistym otrzymują odpowiedzi na swoje zapytania. Z punktu widzenia właściciela sklepu e-commerce może okazać się, że możliwa będzie redukcja zatrudnienia bez uszczerbku dla jakości świadczonych usług.

Personalizacja oferty i tworzenie rekomendacji

Integracja z systemem CRM sprawi, że wirtualny doradca głosowy zyska dostęp do takich danych jak: historia zakupów, dane personalne  klienta, treść wiadomości e-mail itd. Zaawansowane możliwości w tym zakresie pozwalają na przetwarzanie sporej ilości danych w czasie rzeczywistym. W efekcie można spersonalizować komunikację z klientem oraz przygotować dla indywidualną ofertę szytą na miarę. Obejmuje to m.in. przygotowywanie ofert urodzinowych. To jeden z najważniejszych trendów na rynku e-commerce. Jako konsumenci chętniej zaufamy marce, która przygotuje dla nas dedykowaną ofertę. Dzięki temu czujemy się wyróżnieni i bardziej docenieni.

Platforma voicebot doskonale sobie z tym poradzi. Kluczem jest tu odpowiednie wdrożenie narzędzia, a następnie umiejętne korzystanie z jego potencjału w marketingu i sprzedaży w sektorze e-commerce. Voicebot jest w stanie tworzyć również różnego rodzaju rekomendację. Ma to duże znaczenie w sklepie online. Im lepiej dopasowana oferta do potrzeb klienta, tym większa szansa na domknięcie transakcji sprzedaży.

Sprzedaż z porzuconych koszyków

Jedną z bolączek właścicieli sklepów internetowych jest to, w jaki sposób zredukować ilość porzuconych koszyków lub umiejętnie wracać do konsumentów, którzy dokonali porzucenia. To duży potencjał sprzedażowy. Jeżeli nic z tym nie zrobisz, to będzie on utracony. Potencjalnie zainteresowani klienci rezygnują z zakupu z różnych powodów. Mogą to być m.in.: trudność ze znalezieniem informacji na temat produktu lub usługi, mało intuicyjny formularz zakupu czy też nierozwiane wątpliwości. Najskuteczniejszym sposobem odzyskania sprzedaży z porzuconego koszyka jest kontakt telefoniczny. Oczywiście możliwości sprzedawców są ograniczone. Voicebot, czyli popularny bot do gadania, zastąpi handlowców, aby dowiedzieć się, co spowodowało porzucenie koszyka, a następnie poprowadzi rozmowę sprzedażową lub przekaże kontakt do sprzedawcy. Zadaniem tego ostatniego będzie rozbicie obiekcji klienta i domknięcie transakcji. W przypadku mniejszych wartości sprzedażowych z powodzeniem z całym procesem poradzi sobie voicebot.

Automatyzacja rutynowych działań

Podstawą pracy niemal na każdym stanowisku jest wykonywanie codziennie tych samych, rutynowych działań. Może to zajmować nawet kilka lub kilkanaście godzin w tygodniu. W przypadku e-commerce automatycznie ten czas nie jest przeznaczany na: udoskonalanie oferty, badania potrzeb klientów czy optymalizację procesu sprzedażowego. Narzędzia takie jak voicebot czy chatbot pozwalają na automatyzacje wykonywania rutynowych działań. Z powodzeniem przejmą takie obszary jak: zarządzanie CRM, wprowadzeni i aktualizowanie danych o klientach i danych sprzedażowych czy też generowanie raportów. Odzyskany w ten sposób czas można zainwestować w inne strategiczne działania na rzecz rozwoju sklepu internetowego oraz jeszcze lepiej zarządzać zasobami ludzkimi w e-commerce.

Skuteczne zarządzanie bazą klientów i systemem CRM

Wspomniano już o tym, że voicebot to narzędzie, które można integrować z innymi systemami wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie. Ułatwia to zarządzanie bazą klientów oraz systemem CRM, który stanowi ważne narzędzie analityczne w kontekście poprawy efektywności sprzedaży. Zadaniem voicebota jest nie tylko obsługiwanie zgłoszeń, ale również prowadzenie rozmów sprzedażowych, aktualizowanie danych czy też ich analityka. Pozwala to na wyciąganie właściwych wniosków w zakresie segmentowania rynku, przygotowywania ofert dla danych podgrup docelowych czy też udoskonalania produktu lub usługi. To kolejny z atutów wdrożenia voicebota w e-commerce, który przekłada się na osiągane wyniki sprzedażowe.

Jak Voicebot wpływa na doświadczenia klientów i ich decyzje zakupowe w e-commerce?

Wdrożenie voicebota w obsłudze klienta w e-commerce może korzystnie wpłynąć na doświadczenia klientów, ich lojalność oraz podejmowane decyzje zakupowe. Im lepsze doświadczenia i łatwiejszy proces zakupowy, tym większa szansa na finalizację transakcji. To obszar, w którym działa voicebot. Narzędzie poprowadzi rozmowę w czasie rzeczywistym z klientem i zwiększy szansę na finalizację transakcji w e-commerce. Pod tym kątem wpływa ono skutecznie na decyzje zakupowe konsumentów.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do kontaktu z naszym przedstawicielem. Ten dokładnie zapozna się z Twoimi potrzebami i specyfiką Twojego biznesu. Na tej podstawie przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę współpracy. Jako EasyCall od lat wspieramy różnego rodzaju biznesy e-commerce.