Procesy związane z realizacją działań windykacyjnych oraz monitoringu płatności cechują się wysoką powtarzalnością i idealnie nadają się do pełnego zautomatyzowania.

Automatyzacja windykacji możliwa jest w przypadku skomplikowanych wieloetapowych i wielokanałowych procesów i może przewidywać wykonanie nawet kilkuset tysięcy kontaktów dziennie.

Platforma automatyzacji kontaktów z klientem easyCALL

Umożliwia realizacje wieloetapowych procesów windykacyjnych, przewidujących co najmniej: detekcje poczty głosowej, autentykacje klienta, wymianę danych z systemami zewnętrznymi, przyjęcie i potwierdzenie deklaracji spłaty, podanie kwoty zadłużenia i terminu płatności. Dlatego też znajduje swoje zastosowanie jako uzupełnienie lub całkowite zastąpienie zespołu Konsultantów call center w realizacji pre-windykacji jak i właściwej windykacji własnej i na zlecenie.

Co daje Ci automatyzacja windykacji?

Wykorzystanie samoczynnych procesów jest prostsze niż myślisz! Automatyczna windykacja od easyCALL gwarantuje, że szybciej i skuteczniej zrealizujesz zaplanowane działania. Przeprowadzany proces będzie zawsze zgodny z przyjętymi przez Ciebie założeniami. Do realizacji automatycznej windykacji nasza platforma wykorzysta narzędzia wielokanałowej komunikacji: wiadomości głosowe VMS, tekstowe SMS oraz e-maile. Umożliwi także interakcje z klientem, np. poprzez umożliwienie kontaktu z konsultantem call center w trakcie odsłuchiwania wiadomości głosowej, czy zapoznanie się z kwotą zadłużenia i terminem płatności.

Sprawna realizacja procesu windykacji

Wszystkie powtarzalne procesy przeprowadzisz teraz zdecydowanie szybciej. Idealnym przykładem do zastosowania automatyzacji procesu jest monitoring płatności wykonywany jeszcze przed terminem zapłaty. Dzięki automatyzacji procesu szybko i pewnie przekażesz wszystkim odbiorcom docelowym właściwą informację na temat zbliżającego się terminu oraz kwoty płatności. Nie musisz zatem angażować cennego czasu swoich konsultantów, dziennie możesz wysłać kilkadziesiąt tysięcy automatycznych wiadomości głosowych (VMS) lub tekstowych (SMS) bez konieczności alokacji dodatkowych zasobów.

Zabezpieczenie zgodności procesu z przyjętymi założeniami kampanii

Zautomatyzowanie procesu windykacji gwarantuje jego realizacje zgodnie z planem i przyjętym zakresem np. wykonasz założoną liczbę prób telefonicznych do swojej bazy, próby połączeń podejmowane w określonych godzinach, a jeśli zajdzie taka potrzeba – zostanie wykorzystana dodatkowa forma komunikacji np. SMS lub e-mail. Jeżeli Twój odbiorca nie odbierze połączenia system ponowi je lub połączy z wysyłką innego rodzaju komunikatu.

Realizacja procesu na całej grupie docelowej

Już nigdy nie zdarzy się sytuacja, w której kontakt będzie dotyczył jedynie części osób zadłużonych. Ilość podejmowanych prób nie będzie też mniejsza, niż przewidziano do realizacji. Automatyzacja windykacji powoduje że uwolnisz się od ograniczeń związanych ze zbyt małą liczba osób realizujących połączenia telefoniczne. W razie wzrostu skali zaplanowanych działań możesz zwiększyć liczbę
równoczesnych automatycznych połączeń głosowych.

Graficzny kreator kampanii i ścieżki klienta.

Platforma automatyzacji posiada graficzny kreator kampanii który pozwala na bieżące korekty procesu zmierzające do poprawy jego efektywności. Poszczególne elementy kampanii jak i treść komunikatów można edytować metodą drag & drop, synteza mowy w locie zmieni teksty zapowiedzi. Graficzna prezentacja ścieżek klienta oraz statystyki pozwolą na analizę realizacji założeń i wyników Twoich kampanii.

Co zyskujesz?

  • Zrealizujesz nawet kilkadziesiąt tysięcy kontaktów dziennie
  • Ponad 20% klientów oddzwoni do Ciebie pomimo nieodebrania połączenia
  • Dzięki łączeniu narzędzi SMS i VMS podniesiesz odbieralność o 30%
  • Ponad 20% klientów będzie chciało rozmawiać z Konsultantem

Jak powinna wyglądać automatyzacja procesów windykacji

1

Zaplanuj proces lub wybierz jeden z istniejących już w Twojej firmie. Jego automatyzację przeprowadzisz dzięki praktycznej platformie automatyzacji kontaktów od easyCALL. To narzędzie o bardzo prostej, intuicyjnej obsłudze. Tworzenie procesu odbywa się metodą przeciągnij i upuść (drag and drop). Na pulpit webowy platformy, przeciągasz wybrane elementy, takie jak: zapowiedź głosowa, detekcja poczty głosowej, pobranie danych zewnętrznych, przekierowanie połączenia czy wysłanie wiadomości.

2

Platforma wykonuje zdefiniowany proces automatycznie, podejmując kilka prób połączeń w ciągu dnia wszystko to zgodnie z zaplanowanym procesem (dialplanem). Dajemy Ci w ten sposób gwarancję, że plan będzie zrealizowany zgodnie z Twoimi założeniami i obejmie całą grupę docelową.

3

Na bieżąco możesz śledzić statystki oraz postęp poszczególnych czynności. Uzyskujesz dzięki temu możliwość stałej kontroli naszej skuteczności. Podniesiesz tym samym skuteczność całego cyklu, również przez efektywne zadysponowanie posiadanymi zasobami.

funkcje wirtualnej centrali​

Graficzny kreator umożliwia tworzenie dowolnych scenariuszy windykacji

Dlaczego Twojej firmie potrzebna jest automatyczna windykacja?

Ograniczone zasoby nie są już problemem

Dzięki automatyzacji wszystkich lub części procesów windykacyjnych, skierujesz dostępne zasoby call/contact center do innych zadań, w których wykorzystają pełnię swoich możliwości. Mogą to być skomplikowane negocjacje lub zadania wymagające trudnych decyzji także tych bardzie złożonych czy zyskownych (np.: dotyczących większych kwot zadłużenia). Właściwa segmentacja prowadzonych spraw ułatwi podjęcie wyboru a resztę zadań wykona nasza platforma automatyzacji kontaktów z klientem.

Zwiększasz zasięg prowadzonych działań windykacyjnych

Automatyczna windykacja daje możliwość dotarcia do całej grupy osób zadłużonych – w stosunkowo krótkim czasie. Zamiast jednej próby kontaktu w ciągu dnia możemy podjąć ich kilka, o różnych
porach dnia, dostosowując schemat w zależności od tego czy połączenie zostanie faktycznie odebrane czy nagrane na pocztę głosową, wszystko dzięki możliwości programowania odpowiedniego dialplanu Twojej kampanii.

Przyspieszasz realizację procesów i otwierasz się na nowe możliwości

Realizowane wcześniej procesy zajmą Ci dużo mniej czasu. Dzięki temu, dysponując tymi samymi zasobami – firma może się otworzyć na nowe możliwości działania. Zrealizujesz więcej zadań, przyjmiesz więcej zleceń, rozwiniesz inne aspekty jej funkcjonowania.

Minimalizujesz ryzyko ewentualnych błędów

Automatyzacja procesów prowadzonych w ramach odzyskiwania należności zmniejszy ilość pomyłek podczas wykonywania połączeń z dłużnikami. Nad sprawną, a przy tym prawidłową obsługą
komunikacji zewnętrznej z Klientami czuwa bowiem system automatycznej komunikacji sprawdzony u wielu naszych Klientów.

Postaw na skuteczność, jaką daje Ci automatyczna windykacja od easyCALL

Automatyzacja windykacji to ważny krok w stronę podniesienia produktywności Twojej firmy. Docieraj bezpośrednio do swoich odbiorców i odzyskaj wszystkie należności, oszczędzając czas swoich pracowników. Wypełnij krótki formularz i pozwól nam przygotować propozycję współpracy. Pokażemy Ci, jak usprawnić dotychczasowe działania windykacyjne w Twojej firmie.



Pobierz e-booka zawierającego raport z zastosowania platformy automatyzacji w różnych branżach

Zapraszamy na naszego bloga