Jak działa SIP TRUNK w sieci easyCALL.pl na przykładzie centrali IPPBX Platan

Jako dostawca usług telekomunikacyjnych dla biznesu easyCALL.pl stawia na sprawdzone rozwiązania, które mogą pochwalić się zarówno szybkością jak i skutecznością działania oraz – co dla nas najistotniejsze – kompatybilnością z naszymi usługami telefonii internetowej VoIP. W tym artykule przedstawiamy Państwu produkt firmy Platan – czołowego  polskiego producenta abonenckich central telefonicznych i serwerów telekomunikacyjnych PBX, który od ponad 30 lat z powodzeniem dostarcza sprzęt oraz świadczy serwis dla wielu firm w Polsce i za granicą. Produkty tej firmy są kompatybilne z usługami telekomunikacyjnymi easyCALL.pl, w szczególności z usługą SIP TRUNK dedykowaną dla firm posiadających własne systemy PBX i/lub centrale IPPBX.

IP PBX Server Proxima firmy Platan powstał w odpowiedzi na rosnące potrzeby małych i średnich firm, liczących od kilku do kilkudziesięciu osób pracujących lokalnie i zdalnie w jednej lub wielu lokalizacjach. Wraz z nieco większym modelem IP PBX Server Proxima plus oraz PBX Serverem Libra tworzy rodzinę serwerów telekomunikacyjnych, bazujących na sprawdzonych i jednocześnie innowacyjnych rozwiązaniach sprzętowych i programowych firmy Platan.

Główne cechy:

  • Wbudowany VoIP – IP Gateway (IP GW), IP Extensions (IP EXT).
  • Kolejkowanie i Inteligentna Dystrybucja Ruchu z profesjonalnymi komunikatami systemowymi i miłymi dla ucha melodiami.
  • Wbudowane wielokanałowe nagrywanie rozmów.
  • Multi Phone – możliwość podłączenia do czterech telefonów (w tym komórkowych) pod jednym numerem wewnętrznym centrali.
  • Smart Callback – inteligentne oddzwanianie do użytkowników centrali.
  • Sieciowanie nawet 16 serwerów Proxima i Libra.
  • Zintegrowana wewnętrzna Poczta Głosowa dla wszystkich użytkowników.
  • Praca w systemach Windows, Linux, Mac OS X dzięki aplikacji wykorzystującej środowisko Java.
  • PZK® Program Zarządzania Kosztami.
  • Zdalne i lokalne zarządzanie przez przeglądarkę internetową, zdalny dostęp dla instalatorów przez platformę mojacentrala.pl.
  • Strefa Użytkownika dostępna przez przeglądarkę internetową – globalna książka, historia połączeń, informacja o aktualnych ustawieniach, podręczna pomoc.
  • Sterowanie urządzeniami zewnętrznymi – automatyczne lub z dowolnego telefonu.
  • Współpraca z oprogramowaniem dla call center, dla firm taksówkarskich, z oprogramowaniem hotelowym.
  • Kompaktowa, grafitowa, uniwersalna obudowa do szafy RACK 19” (zaledwie 1U wysokości!) lub do powieszenia na ścianie.

Dodatkowo Proxima może się pochwalić dobrymi parametrami wyposażenia i łatwością rozbudowy. Otrzymujemy 7 uniwersalnych slotów, gdzie przykładowo możemy uruchomić analogowe linie miejskie (14), ISDN BRA (16), ISDN PRA (1), karty GSM  (4) czy do 200 portów VoIP, które z powodzeniem można wykorzystać do skonfigurowania usług easyCALL.pl. W wyposażonej w mocniejszy procesor Proximie plus portów VoIP może być nawet 1000.

Duże call center w niewielkim urządzeniu

Centrala oferuje Inteligentną Dystrybucję Ruchu, która wraz z kolejkowaniem oczekujących połączeń, nagrywaniem rozmów, pocztą głosową i rozwiniętymi scenariuszami menu głosowego umożliwia świetną organizację dużej ilości połączeń. Innowacyjne rozwiązanie Zobacz, Kto Mówi pozwala na realizację połączeń wideo, co może uatrakcyjnić codzienne rozmowy. Kompaktowa, uniwersalna obudowa centrali pozwoli na dowolny montaż – na ścianie lub w szafie teleinformatycznej.

Kolejkowanie połączeń w IP PBX Serverze Proxima

To, co zaskakuje, to możliwości, jakie otwiera przed nami centrala Proxima. Zbudujemy w niej schematy dzwonienia wykorzystujące system wielopoziomowego menu głosowego, organizującego ruch przychodzący przy wykorzystaniu IVR (Interactive Voice Response – Interaktywna Obsługa Głosowa). Mamy do dyspozycji praktycznie nieograniczoną liczbę poziomów i samych Infolinii.

Równomierna dystrybucja ruchu (UCD) pozwala kierować połączenia do konsultantów w oparciu o ich obciążenie lub realizować automatyczne połączenia poprzez identyfikację numeru dzwoniącego (ACD). Czarne listy eliminują złośliwe połączenia, a nadawane statusy VIP wskazują numery z pierwszeństwem w kolejce oczekujących połączeń. Możemy też ustanowić Czas na notatkę, czyli czas przeznaczony dla osób odbierających telefony w Grupach Wspólnego Wywołania na sporządzenie notatki po każdej przeprowadzonej rozmowie, wpisanie danych do bazy itp. W tym czasie nie będą do tej osoby kierowane kolejne wywołania.

Automatyczna dystrybucja ruchu (ACD) i Interaktywna Obsługa Głosowa (IVR) w IP PBX Serverze Proxima

Ciekawą funkcjonalność oferuje aplikacja Agent 003, służąca do obsługi rozmów nagranych przez Proximę. Możliwe jest precyzyjne definiowanie typu nagrywanych rozmów (wewnętrzne, miejskie przychodzące, miejskie wychodzące) i użytkowników, którzy mają być nagrywani. Istnieje też opcja oznaczenia użytkownika, którego rozmowy nigdy nie będą nagrywane (np. dyrektora). Współpracująca z nią aplikacja Archiwizator pozwala na zapisywanie rozmów z jednej lub wielu lokalizacji na wskazanym dysku twardym.

 

Strumieniowe odsłuchiwanie rozmów w programie Agent 003

Strumieniowe odsłuchiwanie rozmów w programie Agent 003

 

Zestaw uszyty na miarę

IP PBX Server Proxima zapewnia liczne funkcjonalności, które ułatwiają zarówno jej konfigurację, jak i dalsze użytkowanie. Ale to nie wszystko. Usługa SIP TRUNK od easyCALL.pl to nowoczesny zamiennik dla tradycyjnej telefonii cyfrowej realizowanej na łączach ISDN PRA/BRA, który pozwala na zestawienie wielu połączeń głosowych równocześnie poprzez tzw. wirtualny kanał (TRUNK). SIP TRUNK umożliwia wielokanałową transmisję głosu za pośrednictwem Internetu i odbywa się za pomocą protokołu SIP (Session Initiation Protocol). Takie rozwiązanie sprawdza się szczególnie w przypadku firm, które dysponują systemem PBX i mają własne call/contact center, w którym realizują wiele równoczesnych połączeń głosowych.

Połączenia wychodzące przez SIP TRUNK mogą się prezentować jednym wspólnym numerem głównym udostępnionym przez easyCALL.pl, dowolnym numerem przeniesionym od innego operatora lub numerem komórkowym. Połączenie usługi SIP TRUNK z centralą Proxima zapewni też możliwość przekierowania połączeń przychodzących na numery wewnętrzne, które będą przypisane do poszczególnych pracowników czy działów w firmie.

Kolejny atut to łatwość konfiguracji usługi, która nie powinna zająć więcej niż kilkanaście minut. Po zakupieniu i aktywacji SIP TRUNK-a w easyCALL.pl wystarczy dodać numer wiodący jako linię miejską. Podanie danych autoryzacyjnych pozwoli na rejestrację centrali na serwerze easyCALL.pl, natomiast pozostałe numery wystarczy wprowadzić jako linie wewnętrzne dla poszczególnych pracowników i działów.

Podsumowanie

Centrala Proxima firmy Platan w połączeniu z usługą SIP TRUNK od easyCALL.pl jest polecanym rozwiązaniem zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Łatwość konfiguracji i bogactwo możliwości, jakie razem zapewniają, pozwalają na dostosowanie takiego systemu do konkretnych potrzeb firmy. I co najważniejsze – jest on dostępny w atrakcyjnej cenie zakupu i przy niskim koszcie późniejszego utrzymania. Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani usługą SIP TRUNK oraz integracją z centralą Platan prosimy o kontakt na: biznes@easycall.pl.

Wypełnij poniższy formularz aby uzyskać więcej informacji o usługach easyCALL.pl

Twoje imię i nazwisko
Numer telefonu
This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.