Easycall – voicebot medyczny AI codziennością każdej placówki służby zdrowia

Przychodnia przyszłości: voicebot medyczny AI ratunkiem dla placówek służby zdrowia i pacjentów

Biała gorączka na myśl o tym, że należy dodzwonić się do placówki medycznej to niestety szara rzeczywistość polskich pacjentów. To problem nie tylko publicznych placówek, ale coraz częściej również prywatnych sieci medycznych. Jednak rejestracja pacjentów przez telefon nie musi być uciążliwa – można ją niemal w pełni zautomatyzować. Z pomocą przychodzi zaawansowany voicebot oparty na sztucznej inteligencji! W niniejszym artykule przyjrzymy się, jakie konkretne zadania realizują voiceboty w medycynie i jakie korzyści z tego wynikają.

Bot głosowy, czyli jak potwierdzać lub odwoływać wizyty

Jednym z najważniejszych zastosowań voicebotów w medycynie jest automatyzacja procesu rejestracji medycznej. Voiceboty AI mogą z łatwością zarezerwować termin wizyty, zmienić go lub odwołać na podstawie preferencji pacjenta i dostępu do kalendarza z grafikiem lekarzy (systemu CRM lub EMR kliniki), co pozwala mu na dopasowanie odpowiedniego specjalisty oraz terminu dla pacjenta, a następnie automatyczne wpisanie wizyty do systemu, który potrafi je potwierdzać za pomocą wiadomości SMS. Te najlepsze boty osiągają wynik niemal do 100% odebranych połączeń. To także koniec z długim oczekiwaniem na połqczenie, gdyż technologia ta jest w stanie umożliwiać obsługę nawet do 5000 rozmów na minutę, przy odpowiednio zaawansowanej infrastrukturze technologicznej. Dzięki temu proces rejestracji staje się szybszy i bardziej efektywny. Ponadto, voiceboty są dostępne o każdej porze dnia i nocy, co jest ogromnym udogodnieniem, chociażby dla osób aktywnych zawodowo.

Sztuczna inteligencja może więcej: Automatyzacja obsługi pacjenta na infolinii

Voicebot umożliwia przejęcie znacznej części obowiązków związanych z obsługą infolinii. Mogą udzielać odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące godzin otwarcia, lokalizacji placówek, dostępności specjalistów czy procedur medycznych. Dodatkowo dzięki funkcji zamiany mowy na tekst (STT) za ich pośrednictwem można załatwić te mniej skomplikowane sprawy jak np. prośbę o zwolnienie lekarskie, skierowania na badania czy wystawienie recepty. Personel otrzymuje gotową informację w systemie o konieczności podjęcia tego typu działań, dzięki czemu zyskuje więcej czasu i może skupić się na bardziej wymagających usługach medycznych, a pacjenci otrzymują potrzebne informacje oraz usługi w szybki i wygodny sposób.

Nie tylko na straży recepcji, czyli jak voicebot medyczny jest wykorzystywany do monitorowania stanu zdrowia

W dobie zdalnej opieki zdrowotnej, voiceboty AI odgrywają kluczową rolę w monitorowaniu stanu zdrowia pacjentów. Mogą regularnie zbierać informacje o objawach, samopoczuciu oraz efektach stosowanego leczenia, które następnie są analizowane przez personel medyczny. Okazało to się bardzo przydatne zwłaszcza w obliczu pandemii Covid-19, podczas której polski rząd wprowadził chatbota odpowiadającego na pytania pacjentów. Następnie Ministerstwo poszło o krok dalej, tworząc asystenta głosowego, który udziela informacji na infolinii NFZ.

Warto pochwalić fakt, że te narzędzia zostały stworzone i udostępnione pacjentom w bardzo krótkim czasie. Już na początku lockdownu mieli oni dostęp do wiarygodnego źródła wiedzy, które informowało o aktualnych obostrzeniach, objawach zakażenia oraz miejscach, do których należy się zgłosić w razie podejrzenia choroby.

Jakie są korzyści z używania botów głosowych? Przede wszystkim eliminacja potrzeby zatrudniania fizycznych pracowników. Dzięki nim można zadbać o zdrowie i bezpieczeństwo personelu. Kolejną zaletą jest możliwość obsługi wielu osób jednocześnie. Pacjenci nie muszą czekać godzinami na odpowiedź ani wielokrotnie próbować dodzwonić się na infolinię, ponieważ czas oczekiwania jest skrócony. Takie rozwiązanie pozwala na szybsze reagowanie na zmiany w stanie zdrowia pacjentów i dostosowywanie planu leczenia bez konieczności częstych wizyt w placówkach medycznych.

Zastosowanie voicebota: Rejestracja pacjenta w placówce medycznej

Przed wizytą u lekarza voiceboty mogą być odpowiedzialne za przeprowadzanie wywiadu wstępnego, zbierając dane osobowe i kontaktowe oraz informacje o stanie zdrowia pacjentów oraz zapisywać je w systemie HIS placówki medycznej. Taka automatyzacja procesu rejestracji pozwala na skrócenie czasu oczekiwania i lepsze przygotowanie personelu medycznego do spotkania z pacjentem. Voiceboty AI mogą również przypominać pacjentom o konieczności przyniesienia niezbędnych dokumentów czy wyników badań.

Analiza danych z asystentem głosowym

Dzięki analityce wydajności medycznych asystentów głosowych można także zrozumieć zachowania i oczekiwania pacjentów, co pozwala usprawniać istniejące procesy obsługowe oraz tworzyć nowe. Z panelu analitycznego voicebota można ustalić następujące statystyki:

  • liczba interakcji,
  • informacje o sukcesach i niepowodzeniach,
  • wgląd w najczęściej zadawane pytania,
  • średni czas trwania interakcji,
  • ścieżki rozmów,
  • zaangażowanie użytkowników,
  • konwersje i realizację celów biznesowych,
  • zrozumienie języka.

Robota voicebota AI: Ankiety i opinie

Voicebot AI to rozwiązanie, za pomocą którego można również przeprowadzać ankiety dotyczące jakości obsługi i satysfakcji pacjentów po wizycie. Zbierane w ten sposób dane pozwalają na bieżąco monitorować poziom zadowolenia pacjentów i wprowadzać niezbędne zmiany w organizacji pracy placówki medycznej. Dzięki temu możliwe jest ciągłe doskonalenie świadczonych usług branży medycznej w Polsce i lepsze dostosowanie ich do potrzeb pacjentów.

Korzyści z voicebota medycznego dla przychodni i służby zdrowia

Wprowadzenie voicebotów do branży medycznej niesie ze sobą wiele korzyści, zarówno dla pacjentów, jak i dla placówek medycznych.

  • Zwiększenie efektywności: Automatyzacja rutynowych zadań pozwala personelowi medycznemu skupić się na bardziej skomplikowanych i wymagających zadaniach.
  • Poprawa dostępności: Pacjenci mogą uzyskiwać potrzebne informacje i umawiać wizyty w dowolnym czasie, bez konieczności czekania na odpowiedź personelu.
  • Redukcja kosztów: Zastosowanie voicebotów pozwala na obniżenie kosztów operacyjnych związanych z obsługą infolinii i rejestracją pacjentów.
  • Lepsze zarządzanie czasem: Automatyczne przypomnienia i zarządzanie harmonogramem wizyt redukuje liczbę nieobecności i optymalizuje pracę placówek medycznych.
  • Poprawa jakości opieki: Regularny monitoring stanu zdrowia i edukacja pacjentów przyczyniają się do lepszego zarządzania zdrowiem pacjentów i wcześniejszego wykrywania problemów zdrowotnych.

Voiceboty w branży medycznej to narzędzia, które przynoszą liczne korzyści zarówno dla pacjentów, jak i dla placówek medycznych. Pozwalają zaoszczędzić nie tylko do 60% kosztów obsługi klienta m.in. odbierając do setek tysięcy rozmów pacjentów z rejestracją medyczną, ale także wpływają na poprawę efektywności, jakości oraz dostępności opieki zdrowotnej. W miarę rozwoju technologii voiceboty będą odgrywać coraz większą rolę w systemie opieki zdrowotnej, przyczyniając się do jego modernizacji i poprawy jakości życia pacjentów.

Firma EasyCall specjalizuje się w tworzeniu zaawansowanych voicebotów AI. Wykorzystując najnowsze technologie sztucznej inteligencji i przetwarzania języka naturalnego, EasyCall oferuje rozwiązania, które m.in. automatyzują proces umawiania wizyt, przypominania o terminach oraz zarządzania danymi pacjentów. Dzięki naszym voicebotom, Twoja placówka medyczna może znacząco poprawić jakość obsługi pacjentów. Skorzystaj z usług EasyCall i wprowadź swoją placówkę na nowy poziom nowoczesnej i dostępnej opieki zdrowotnej!