Poradnik – jak zoptymalizować koszty usług telekomunikacyjnych

Poradnik – jak zoptymalizować koszty usług telekomunikacyjnych w firmie w oparciu o telefonie internetową (VoIP) równocześnie zyskując na wsparciu procesów sprzedaży i obsługi klienta?
Posiadanie telefonu stacjonarnego w firmie podnosi prestiż i wiarygodność firmy. Im większe przedsiębiorstwo tym więcej posiada linii telefonicznych oraz korzysta z większej liczby usług dodanych związanych ze wsparciem sprzedaży i obsługi klienta w firmie. Wdrożenie w firmie telefonii internetowej pozwoli doprowadzić do znaczącego spadku kosztów jak i podniesienia jakości świadczonych usług.

Nowoczesna telefonia internetowa posiada wszystkie zalety telefonii stacjonarnej, równocześnie przynosząc firmom znaczące oszczędności wynikające zarówno z niższej ceny połączeń i abonamentów, jak również z realizacji oszczędności na utrzymaniu infrastruktury telekomunikacyjnej. Telefonia internetowa to wygoda użytkowania w dowolnej lokalizacji, w biurze i podróży służbowej, z aparatu telefonicznego lub aplikacji na komputer lub smartfon.

Usługi telefonii internetowej oferowane w tzw. chmurze nie wymagają posiadania własnych central telefonicznych oraz dedykowanym im łącz ISDN PRA/BRA. Centrale telefoniczną zastępuje centrala wirtualna, której utrzymaniem zajmuje się operator telekomunikacyjny. Do usług dodanych oferowanych przez telefonie internetową a dotychczas zarezerwowanych dla dużych klientów i korporacji należą: wirtualna centrala z systemem zapowiedzi głosowych (IVR), nagrywanie połączeń, numeracja zagraniczna i teleinformatyczna (80x), wirtualny faks, SIP TRUNKi a także narzędzia zwiększające efektywność działań sprzedaży i windykacji.

Oszczędności związane z wprowadzeniem telefonii internetowej w firmie mogą wynosić nawet 60% dotychczasowych kosztów telekomunikacji, w przypadku firm średnich i dużych oszczędności będą znaczące i wyniosą nawet kilka tysięcy złotych rocznie. Nie do przecenienia są także oszczędności związane z optymalizacją procesów sprzedaży, obsługi klienta i windykacji. Zwiększy się skuteczność podejmowanych przez przedsiębiorstwo działań sprzedażowych i windykacyjnych.

Obsługę klienta w firmie istotnie poprawi wdrożenie wirtualnej centrali, podstawowej usługi dodanej do telefonii internetowej, dostępnej bezpłatnie w ramach planów taryfowych EasyCall biznes. Wirtualna centrala pozwala na definiowanie nawet bardzo skomplikowanych procesów obsługi klienta: zapowiedzi głosowych (IVR), kolejkowania, przekierowań i powiadomień w razie nieobecności. Konfiguracja centrali odbywa się za pomocą przejrzystego interfejsu graficznego, klient przy pomocy przeglądarki internetowej może w dosłownie kilka sekund ustawić powiadomienia, zapowiedzi i przekierowania. Dla przykładu mogą zostać zdefiniowane zapowiedzi głosowe (także przy wykorzystaniu syntezy mowy) informujące np. o niedostępności abonenta w określonych godzinach i dniach i możliwości przekierowania rozmowy do innego działu po wybraniu odpowiedniego numeru z klawiatury telefonu. W razie nieobecności abonenta centrala wirtualna wyśle SMSa do osoby dzwoniącej a nagranie z poczty głosowej prześle e-mailem na wskazany adres. Firma korzystająca z centrali wirtualnej, może również samodzielnie skonfigurować numery wewnętrzne w firmie oraz skonfigurować kolejkowanie połączeń.

Z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że na koniec 2014 r. operatorzy telefonii IP posiadali 1,34 mln abonentów – o ponad 150 tys. więcej niż rok wcześniej – którzy wykonali połączenia wychodzące o łącznym czasie 2,5 mld minut. Liczba przeniesionych numerów w porównaniu do 2013 r. zwiększyła się o około 200 tys. Częściej z tej możliwości korzystali klienci biznesowi. W 2014 r. liczba takich przeniesień wyniosła blisko 300 tys.

Klientom zainteresowanym optymalizacją kosztów oraz procesów: sprzedaży, obsługi klienta i windykacji oferujemy nasz bezpłatny poradnik, który można pobrać ze strony internetowej www.easycall.pl/poradnik.

Sprawdź oszczędności swojej firmy już dzisiaj – wyślij do nas zapytanie na biznes@easycall.pl lub zadzwoń na naszą infolinię 22 490 77 77