Czym jest audiobot i jak może odmienić Twoje call center?

Jak audiobot może zrewolucjonizować Twoje call center?

W ostatnich latach na rynku z dużą regularnością pojawiają się rozwiązania technologiczne, które wspierają proces obsługi klienta. Jednym z nich jest audiobot. Narzędzie to wpływa na zwiększenie efektywności działu oraz optymalizację kosztów jego utrzymania. Z tego artykułu dowiesz się, czym dokładnie jest audiobot, jak działa oraz jak może wpłynąć na Twoje call center.

Czym jest audiobot?

Czym dokładnie jest audiobot? W dużym skrócie jest to narzędzie przeznaczone do interakcji głosowej pomiędzy użytkownikiem (człowiekiem) a systemem komputerowym. Rozwiązanie to oparte jest na sztucznej inteligencji, która wykorzystuje dedykowane algorytmy. Narzędzia te posiadają zdolność do przetwarzania i rozumienia mowy w czasie rzeczywistym. Dzięki temu są w stanie symulować rozmowę tu i teraz. Pozwala to m.in. na wydawanie poleceń głosowych czy też zapytań głosowych. System po ich przetworzeniu odpowiada na nie, zgodnie z posiadanymi informacjami. Dużym atutem tego rozwiązania jest to, że jest ono w stanie uczyć się na podstawie gromadzonych danych, aby w sposób poprawny i obiektywny udzielać trafnych odpowiedzi.

Jak działa audiobot?

Audiobot do działania wykorzystuje analizę mowy użytkownika, który wypowiada  komunikat – wypowiedziane słowa są przetwarzane na tekst. W tym celu wykorzystywana jest technologia ASR (Automatic Speech Recognition). Skonwertowany tekst jest interpretowany przez sztuczną inteligencję za pomocą NLP (Natural Language Processing). Ostatnim krokiem w całym procesie jest udzielenie odpowiedzi, która ponownie konwertowana jest z tekstu na mowę. W tym obszarze wykorzystywana jest technologia TTS (Text-to-Speech). W konsekwencji użytkownik otrzymuje odpowiedź głosową na interesujące go zagadnienie. Audiobot jest dość rozbudowanym narzędziem, w którym wykorzystuje się nowoczesne technologie AI – wspierają one automatyzację obsługi klienta i codzienną pracę konsultantów działu call center.

Gdzie stosuje się audioboty?

Współcześnie technologię audiobotów stosuje się w wielu obszarach. Korzystają z nich m.in.: inteligentne głośniki (Google Assistant, Amazon Alexa, Siri), systemy obsługi klienta oraz asystenci głosowi. Tak naprawdę sprawdzi się to wszędzie tam, gdzie chcemy przyspieszyć działanie i głosowo poszukiwać informacji, zamiast wpisywać tekst w wyszukiwarce. Dzięki audiobotom można m.in.: zarządzać systemami smart home, automatyzować odpowiadanie na zapytania klientów czy też skrócić czas poszukiwania kluczowych odpowiedzi, na które czekają klienci.

Potencjał zastosowania audiobotów w call center

Znaczenie rozwiązań z obszaru contact center automation wzrasta. Jest to związane z ewoluującymi potrzebami klientów, a także z rosnącymi możliwościami zastosowania nowoczesnych technologii w biznesie. Skutecznie wdrożona automatyzacja obsługi klientów może m.in. zmienić współczesną sprzedaż, a także zoptymalizować koszty prowadzenia przedsiębiorstwa. Oczywiście stosowanie sztucznej inteligencji w tym obszarze ma swoje wady i zalety. Poniżej omawiamy  kluczowe korzyści, które wiążę się ze stosowaniem audiobotów w call center.

Automatyzacja rutynowych działań

Oczywiście podstawową korzyścią – z punktu widzenia osoby prowadzącej dział call center –  jest automatyzacja rutynowych działań. Audioboty mogą przejąć proces odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Mogą udzielać odpowiedzi na temat m.in.: statusu zamówienia, produktów i usług, procesu zakupowego, godzin pracy biura, najczęściej pojawiających się zapytań klientów itd. W praktyce oznacza to, że narzędzie przejmuje na siebie znaczną część pracy specjalistów ds. obsługi klienta. Ci mogą skupić się na trudniejszych i bardziej złożonych zagadnieniach. Wpływa to na efektywność firmy w tym obszarze oraz zwiększa jej przychody.

Całodobowa dostępność

Prowadzenie całodobowego działu call center wiąże się z dużymi kosztami. W efekcie mało firm się na to decyduje. Wyjątek stanowią podmioty oferujące swoje usługi w różnych strefach czasowych. Zastosowanie nowoczesnych narzędzi AI umożliwia klientom kontakt w modelu 24/7. Tak działają m.in.: voiceboty, chatboty czy też właśnie audioboty. Jeżeli będą w stanie odpowiedzieć na zapytanie klienta, to zrobią to od razu. Jeżeli problem wymaga kontaktu konsultanta, to zostanie zakolejkowany i przekazany mu w godzinach jego pracy. Dzięki temu klienci mają zagwarantowane profesjonalne wsparcie w całodobowym modelu, a ich zapytanie na pewno nie umknie systemowi.

Optymalizacja kosztów

Stosowanie narzędzi AI, w tym audiobotów, pomaga w optymalizacji kosztów prowadzenia biznesu. Zwiększona efektywność działu obsługi klienta nie idzie w parze z koniecznością poszerzania zespołu i ponoszenia kosztów związanych z wyposażeniem stanowiska. Zamiast tego stawia się na technologie AI, które redukują zatrudnienie i są w stanie z powodzeniem prowadzić wybrane  elementy procesu obsługi klienta. Koszty ich użytkowania są odpowiednio niższe, co zwiększa efektywność finansową przedsiębiorstwa.

Personalizacja komunikacji

Współcześnie stosowane urządzenia oparte na AI są w stanie przetwarzać duże ilości danych w krótkim czasie. Po integracji programu z innymi systemami wykorzystywanymi w firmie (np. CRM), ma on dostęp do historycznych informacji o kliencie. Umożliwia to wielostopniową personalizację komunikacji. Klienci doceniają wtedy indywidualne podejście. Są bardziej zadowoleni ze świadczonych usług, co korzystnie wpływa na wizerunek Twojej firmy i pomaga Ci w budowaniu pozycji rynkowej.

Profesjonalne wsparcie EasyCall

Zależy Ci na wejściu na wyższy poziom obsługi klienta? Koniecznie poznaj potencjał nowoczesnych technologii, w tym audiobotów. Jako EasyCall specjalizujemy się we wdrażaniu systemów do obsługi klienta, które wspierają codzienną pracę konsultanta. Do każdej realizacji podchodzimy indywidualnie, skupiając się na kluczowych potrzebach Twojej firmy oraz odbiorców jej usług lub produktów. Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do kontaktu z naszym ekspertem.