SIP Trunk co to jest?

Usługa SIP Trunk – Co to jest i co wybrać dla swojej firmy?

Prowadzenie centrali telefonicznej z wieloma konsultantami to spore wyzwanie. Niezależnie od tego, czy odpowiadasz za funkcjonowanie  działu sprzedaży, działu call center czy też prowadzisz badania telefoniczne, warto poszukać wydajnej technologii wspierającej codzienne czynności. Tu pojawia się SIP Trunk, czyli nowoczesna alternatywa dla tradycyjnej telefonii cyfrowej. Z tego artykułu dowiesz się, czym dokładnie jest SIP Trunk, na jakiej zasadzie działa i co może dać Twojej firmie.

Czym jest usługa SIP Trunk?

SIP Trunk – co to jest? W dużym skrócie SIP Trunk to usługa, która stanowi nowoczesną i przede wszystkim wydajną alternatywę dla telefonii analogowej i cyfrowej na łączach ISDN PRA/BRA. Rozwiązanie to jest dobrym wyborem wtedy, gdy firma korzysta z telefonii VoIP lub cyfrowych łączy ISDN i dotychczasowe rozwiązania przestają być wystarczające. Wtedy z pomocą przychodzi właśnie rozwiązanie SIP Trunk, które poszerza funkcjonalność oferowanej przez operatora sieci VoIP. Usługa ta pozwala na jednoczesne prowadzenie wielu połączeń głosowych oraz połączeń wideo za pomocą wirtualnego kanału, czyli tzw. Trunka. W trakcie połączeń wykorzystuje się protokół SIP (Session Initiation Protocol). Technologia ta przeznaczona jest dla przedsiębiorstw, które korzystają z systemu PBX lub własnej centrali telekomunikacyjnej. Pozwala na podłączenie centrali telefonicznej klienta do sieci operatora.

Jak to działa?

Mechanizm działania usługi polega na wielokanałowej transmisji głosu za pośrednictwem internetu. Aby rozwiązanie były efektywne i bezpieczne, minimalna przepustowość łącza internetowego w pobieraniu i wysyłaniu dla każdej pojedynczej rozmowy powinna wynosić 100 kbit/s. W trakcie rozmowy głos przesyłany jest przez protokół IP w czasie rzeczywistym. Korzystając z usługi SIP Trunk możesz swobodnie ją skalować, co sprawdza się m.in. przy rozbudowanych działach sprzedaży i obsługi klienta. Do SIP Trunk można przenieść swoje numery stacjonarne i komórkowe.

Kluczowe korzyści SIP trunking dla Twojej firmy

Korzystanie z usługi SIP Trunk cieszy się rosnącą popularnością wśród świadomych przedsiębiorców, którzy posiadają działy telefonicznej obsługi klienta lub sprzedaży. Obecnie trudno wyobrazić sobie skalowanie biznesu i budowanie jego pozycji na rynku bez prowadzenia bezpośredniej komunikacji z klientami, potencjalnymi klientami, partnerami biznesowymi i innymi interesariuszami. Rozwiązanie SIP Trunk nie cieszyłoby się tak dużą popularnością, gdyby nie określone korzyści z nim związane. Poniżej przedstawiono wybrane z nich.

Optymalizacja kosztów połączeń telefonicznych

Bez dwóch zdań jedną z korzyści biznesowych jest optymalizacja kosztów wykonywania połączeń telefonicznych. Szacuje się, że umiejętne wdrożenie SIP Trunk w firmie pozwala na wygenerowanie oszczędności nawet na poziomie 60%. Jest to związane z tym, że wraz z rosnącymi potrzebami można wykupić u dostawcy dodatkowy pakiet kanałów (Trunków) i obsługiwać większą liczbę połączeń w jednym czasie. Jednocześnie nie ma konieczności dokupowania dodatkowego sprzętu czy też modyfikacji lub konfiguracji przygotowanego wcześniej interfejsu. Pod tym względem korzystanie z SIP Trunk jest nie tylko efektywne, ale również intuicyjne. W dowolnym momencie można zwiększyć lub zmniejszyć zakres usługi. To elastyczne rozwiązanie, które wspiera skalowalność biznesu.

Lepsze dotarcie do klienta

SIP Trunk to również lepsze dotarcie do klienta. Jest to związane z tym, że osoba dzwoniąca może wybrać dowolny numer firmowy, który został przydzielony do usługi. Może to być zarówno numer stacjonarny, komórkowy, jak i całkowicie nowy numer z infolinii 80x. Jeżeli klienci nie odbierają, to przydać się może zmiana numeru. W ramach usługi SIP Trunk można skorzystać z dowolnej strefy numeracyjnej. Możesz posłużyć się numeracją z preferowanego regionu, co ułatwi Ci dotarcie do klienta. Z doświadczenia wiemy, że ci ostatni chętniej odbierają połączenia wykonywane z numerów z ich okolic. Tego typu kontaktu już na starcie wzbudzają większe zaufanie, ponieważ w domyśle lokalizacja dzwoniącego jest bliska lokalizacji osoby odbierającej połączenie.

Dodatkowe funkcjonalności centrali telefonicznej

W ramach kluczowych korzyści biznesowych warto zwrócić uwagę na to, że SIP Trunk zwiększa funkcjonalność posiadanej centrali telefonicznej. Dzięki temu obsługa klienta jest jeszcze bardziej efektywna, co przekłada się na poprawę wyników finansowych przedsiębiorstwa. Przykładowe funkcje oferowane przez SIP Trunk to m.in.:

Skorzystaj z nich, a jeszcze lepiej obsłużysz swoich klientów. Nagrywanie połączeń przydaje się m.in. przy wdrożeniach nowych pracowników oraz w trakcie prac związanych z podniesieniem standardu świadczonych usług. W skrajnych przypadkach przyda się wtedy, gdy dojdzie do konfliktu na linii firma – klient.

Telefonia VoIP i SIP Trunk – co wybrać dla swojej firmy?

Wiesz już, czym jest SIP Trunk oparty na telefonii VoIP. Jak wybrać odpowiedni pakiet dla swojej firmy? Na szczęście rozwiązanie to jest bardzo elastyczne. Konto SIP można skalować i modyfikować w zależności od specyfiki przedsiębiorstwa i jego realnych potrzeb. Dzięki temu usługa sprawdza się zarówno w przypadku biznesów całorocznych, jak i tych sezonowych. Właśnie dlatego tak ważne jest bezpośrednie dopasowanie parametrów SIP Trunka oraz technologii VoIP do danego przedsiębiorstwa. Wymaga to odpowiedniego doświadczenia i znajomości rynku. Tu z pomocą przyjdą Ci nasi eksperci. Na podstawie analizy Twoich potrzeb wesprzemy Cię zarówno w procesie wyboru usługi VoIP, jak i w konfiguracji i doborze parametrów łącza SIP Trunk szytego na miarę.

Wdrożenie SIP Trunk w firmie CanPol – case study

Za nami niezwykle interesujące wdrożenie SIP Trunka w firmie Canpol Sp. z o.o. Przedsiębiorstwo to stanęło przed wyzwaniem, jakim było zoptymalizowanie telefonicznej obsługi klienta bez potrzeby generowania dodatkowych kosztów związanych z zakupem urządzeń. Jak sobie z tym poradziliśmy? Poprzez SIP Trunk umożliwiliśmy przedstawicielom Canpol wykonywanie większej liczby jednoczesnych połączeń bez zakupu dodatkowego sprzętu. W ramach usługi uwzględniliśmy potrzebę wykonywania połączeń międzynarodowych. Wdrożyliśmy nowoczesną technologię VoIP, która cechuje się większym potencjałem niż tradycyjne linie analogowe. Wpłynęło to na większą liczbę obsługiwanych rozmów telefonicznych w ramach posiadanej już infrastruktury. Przełożyło się to zarówno na lepsze wyniki sprzedażowe Canpol, jak i na wzrost zadowolenia klientów. 

Jeżeli zależy Ci na poprawie wydajności usług telefonicznych oraz na zoptymalizowaniu kosztów z nimi związanych, to zachęcamy do kontaktu z naszym ekspertem. Poznamy Twoje potrzeby i zaproponujemy Ci wdrożenie dedykowanej usługi SIP Trunk oraz innych rozwiązań z naszej oferty.