Voicebot medyczny a Program Moje Zdrowie. Jak to połączyć?

Czy Twoja placówka jest gotowa na Program „Moje Zdrowie”? Sprawdź, jak voicebot może pomóc w spełnieniu wymogów

Czy Twoja przychodnia jest już gotowana na obsługę Programu „Moje Zdrowie”? Wymaga on sprawnej obsługi pacjentów w ramach prowadzonych badań profilaktycznych. Pomoże Ci w tym dedykowany voicebot, który jest w stanie przejąć znaczną część komunikacji oraz usprawnić pracę placówki medycznej. Doskonale wpisuje się to w założenia i wymogi Programu Moje Zdrowie. Sprawdź, w czym Ci to pomoże.

Czym jest Program Moje Zdrowie Bilans Zdrowia Osoby Dorosłej?

Ministerstwo Zdrowia przygotowało dla pacjentów dedykowany program wsparcia w profilaktyce osób dorosłych. To Program Moje Zdrowie Bilans Zdrowia Osoby Dorosłej, który skierowany jest do osób powyżej 20. roku życia. Aby wziąć w nim udział, należy wypełnić ankietę dostępną w Internetowym Koncie Pacjenta, w aplikacji mobilnej Moje IKP lub zgłosić się bezpośrednio do wybranej placówki Podstawowej Opieki Zdrowotnej realizującej to działanie celowe.

Sam program polega na wypełnieniu ankiety medycznej, a następnie otrzymaniu skierowania do wykonania badań. W ramach programu profilaktycznego pacjenci mają wykonywane podstawowe badania, w tym m.in.:

  • glukozę;
  • morfologię krwi;
  • stężenie TSH (hormonu tyreotropowego);
  • lipidogram (stężenie tłuszczów);
  • kreatyninę;
  • badanie ogólne moczu. 

Ponadto w ramach rozszerzonego wsparcia lekarz może zalecić takie badania profilaktyczne w diagnostyce jak:

  • ALAT (aminotransferaza alaninowa);
  • ASPAT (aminotransferaza asparaginianowa);
  • PSA całkowity u mężczyzn;
  • GGTP (gammaglutamylotranspeptydaza);
  • anty-HCV;
  • lipoproteina.

W przypadku rozszerzone zakresu to lekarz decyduje, jakie skierowanie na badania wystawia i zależy to m.in. od wieku pacjenta i jego stanu zdrowia. Badania wykonywane są w wybranej placówce POZ i pokrywane są ze środków NFZ.

Jak wykorzystać nowoczesne technologie, aby spełnić wymogi Programu Moje Zdrowie?

Moje Zdrowie to nowy program, który ma zastąpić wcześniej realizowaną Profilaktykę 40 plus. Obecnie prowadzony ma być indywidualny plan zdrowotny dla pacjenta, w którym lekarz uwzględni nie tylko stan zdrowia, ale również styl życia, wykonywaną pracę i inne czynniki. Wszystko po to, aby personel medyczny mógł świadczyć kompleksowe usługi na jeszcze wyższym poziomie. W realizacji założeń programu Twojej placówce mogą pomóc nowoczesne technologie.

Jedną z możliwości jest voicebot medyczny, który wykorzystywany jest w procesie rejestracji pacjentów, a także w udostępnianiu im wyników badań. Narzędzie to jest w stanie skutecznie przejąć część komunikacji z barków personelu medycznego, a także usprawnić proces umawiania wizyt u lekarza. Przyda się to przy Programie Moje Zdrowie, gdy może wystąpić zwiększone zainteresowanie przeprowadzeniem badań diagnostycznych w placówkach POZ. Inne wybierane narzędzia to m.in. chatboty konwersacyjne czy też system kierowania połączeń IVR. Ich wdrożenie korzystnie wpływa na funkcjonowanie placówki medycznej oraz zadowolenie pacjentów.

Potencjał zastosowania voicebota w placówce realizującej program bezpłatnych badań profilaktycznych Moje Zdrowie

Jak wykorzystać voicebota w placówkach medycznych? Potencjał tego narzędzia jest bardzo duży. Świetnie widać to na przykładzie podmiotów świadczących Podstawową Opiekę Zdrowotną. Obecnie voiceboty sprawdzają się przede wszystkim jako program do rejestracji pacjentów. Są w stanie jednocześnie prowadzić wiele rozmów głosowych zgodnie z wcześniej przygotowanymi ścieżkami komunikacji, a następnie umawiać wizyty do konkretnych specjalistów. W ten sposób odciążają personel medyczny i usprawniają cały proces z korzyścią dla placówki medycznej i pacjentów. Ponadto voiceboty sprawdzają się na etapie weryfikacji danych pacjenta, w podstawowym wywiadzie medycznym czy też przy udzielaniu odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Poniżej w kilku zdaniach opisano zalety wdrożenia voicebota pod kątem samego Programu Moje Zdrowie. Bez dwóch zdań ułatwi to spełnienie jego wymagań, a następnie płynną i bezproblemową realizację.


Porozmawiaj z naszym specjalistą



Usprawnienie systemu rejestracji pacjentów

W okresie realizacji tego programu medycznego spodziewany jest wzrost zainteresowania usługami medycznymi w placówkach POZ. Przełoży się to na większą liczbę wykonywanych połączeń telefonicznych w celu umówienia wizyty. Personel medyczny pracujący w punkcie rejestracji ma swoje maksymalne możliwości w zakresie liczby odbieranych telefonów. W praktyce oznacza to, że pacjenci mogą czekać nawet po kilkadziesiąt minut, zanim zostaną obsłużeni. Zastosowanie voicebota znacznie skraca czas oczekiwania, ponieważ to narzędzie oparte na sztucznej inteligencji prowadzi rozmowę w czasie rzeczywistym i zapisuje pacjenta na wybrany termin. Usprawnienie tego systemu to wiele korzyści zarówno dla pacjentów, jak i osób zarządzających placówkami medycznymi.

Zminimalizowane ryzyko popełnienia błędów

Przy dużej liczbie telefonów oraz jednoczesnym otwarciu rejestracji w stacjonarnej placówce, nie jest trudno o błędy. Przykładowe z nich to m.in.: zdublowanie terminu u różnych pacjentów czy też źle zapisana godzina. Nowoczesny voicebot zmniejsza ryzyko tego typu pomyłek. Jest to związane z tym, że narzędzie jest zintegrowane z kalendarzem lekarza. Dzięki temu redukuje się ryzyko dublowania wizyt medycznych oraz poprawia poziom zadowolenia pacjentów ze świadczonych usług. Personel medyczny w rejestracji odpowiada przede wszystkim za nadzorowanie pracy systemu, a nie za ręczne wprowadzanie danych.

Automatyzacja przesyłania zaleceń medycznych i wyników badań

W ramach Programu Moje Zdrowie lekarza przygotowują indywidualne zalecenia dla pacjenta. Odbywa się to w ramach tzw. wizyty podsumowującej z opracowaniem Indywidualnego Planu Zdrowotnego. Wdrożenie voicebota pozwala na zautomatyzowanie wysyłki tego typu informacji do pacjenta. Po przejściu przez weryfikację (podanie danych osobowych), placówka POZ za pomocą voicebota może przekazać również wyniki wybranych badań diagnostycznych czy też odpowiadać na powtarzające się pytania. Te mogą dotyczyć m.in.:

  • potwierdzenia lub odwołania wizyty;
  • zapytania ws. zaleceń medycznych;
  • potwierdzania lub zmiany danych osobowych i kontaktowych.

Te i wiele innych spraw w ramach komunikacji na linii placówka medyczna – pacjent może w znacznym stopniu pokryć voicebot. W wielu obszarach narzędzie te jest w stu procentach samowystarczalne. W innych może być umiejętnie wspierane doświadczeniem i wiedzą personelu medycznego.

Prowadzisz placówkę Podstawowej Opieki Zdrowotnej i zależy Ci na poprawie jakości usług oraz usprawnieniu działania przychodni? Koniecznie sprawdź różne możliwości oferowane przez EasyCall. Nasi eksperci dokładnie zapoznają się z Twoimi potrzebami oraz wymogami, które musisz spełnić w kontekście Programu Moje Zdrowie. Na tej podstawie przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę wdrożenia voicebota medycznego szytego nad miarę. Razem z nami zadbaj o wysoką jakość świadczonych usług i sprawną obsługę pacjentów. Zapraszamy do kontaktu.

Jako EasyCall obsługujemy podmioty medyczne. Wśród naszych klientów są m.in.: Medica Kielce, Centrum Medyczne Gizińscy, Szpital Powiatowy w Rawiczu czy też Omega Medical Clinics.