Przegląd najciekawszych wdrożeń voicebota medycznego w Polsce
Przegląd najciekawszych wdrożeń voicebota medycznego w Polsce
Na koncie mamy już wiele ciekawych i inspirujących wdrożeń voicebotów w sektorze medycznym, w tym w szpitalach, przychodniach specjalistycznych czy centrach medycznych. Dokonaliśmy małego przeglądu i wybraliśmy wybrane realizacje, na które warto zwrócić uwagę. Zaskakują one różnorodnością i potencjałem wdrożenia technologii w obsłudze pacjentów oraz realnym wpływem na poprawę standardy jakości świadczonych usług i ich rentowności. Poznaj te historie bliżej.
Redukcja zjawiska no-shows w sieci prywatnych placówek Centrum Medyczne Gizińscy
W Centrum Medycznym Gizińscy wdrożyliśmy voicebota, którego zadaniem było zmniejszenie zjawiska no-shows, czyli wizyt odwoływanych przez pacjentów. Objęło to 29 przychodni specjalistycznych w województwie kujawsko-pomorskim. Centrum Medyczne Gizińscy borykało się z bardzo dużym obciążeniem infolinii oraz wysokim odsetkiem niepotwierdzonych wizyt pacjentów.
Odpowiedzią na te wyzwania było wdrożenie voicebota zintegrowanego z systemem KS-SOMED, którego zadaniem było potwierdzanie wizyt pacjentów. Do tego zastosowaliśmy wirtualną centralę z nowoczesnymi aparatami VoIP i system contact center dla zespołu rejestracji. W ten sposób zadbaliśmy nie tylko o redukcję zjawiska no shows do poziomu kilku procent, ale także usprawnienie całego procesu obsługi pacjenta w celu podniesienia jego satysfakcji oraz o poprawę komfortu codziennej pracy personelu medycznego. Wzrosła przepustowość infolinii Centrum Medycznego Gizińscy, a komunikacja pomiędzy placówkami jest jeszcze wydajniejsza.
Efekty:
- 95% potwierdzanych wizyt,
- 29% mniej nieodebranych połączeń,
- 20% krótszy czas oczekiwania pacjenta na obsługę.
Odzyskiwanie wizyt pacjentów w Sanitas Lekarze Specjaliści
W placówce Sanitas Lekarze Specjaliści stanęliśmy przed wyzwaniem, jakim było odzyskiwanie wizyt pacjentów i przywracania ich do systemu w celu udostępnienia kolejnym osobom. Przychodnia ta borykała się z dużym wskaźnikiem nieodbytych wizyt, co z jednej strony generowało straty finansowe, a z drugiej ograniczało potencjał niesienia pomocy potrzebującym pacjentom.

Rozwiązaniem tego był wdrożony przez nas voicebot medyczny. Zintegrowaliśmy go systemem HIS (Hospital Information System). Dzięki temu asystent głosowy zyskał dostęp w czasie rzeczywistym do informacji medycznych pacjentów oraz harmonogramu lekarzy w poradniach. Podniosło to skuteczność potwierdzania wizyt. Po integracji z systemem MyDR EDM szybko odnotowano odzyskiwanie wizyt i udostępnianie odwołanych terminów kolejnym pacjentom, co podniosło poziom ich zadowolenia ze świadczonych usług, a także przychody placówki medycznej z Bydgoszczy.
Efekty:
- 91% skuteczności potwierdzanych wizyt,
- 7% odzyskanych terminów do ponownej sprzedaży.
Unowocześnienie obsługi pacjenta w Szpitalu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Krakowie
Poprawa jakości obsługi pacjenta Szpitalu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Krakowie była jednym z większych wyzwań w naszej działalności dla sektora medycznego. Musieliśmy wybrać kompleksowe rozwiązanie, które poprawi jakość usług świadczonych przez jedną z najważniejszych placówek medycznych w Polsce. Administracja szpitala borykała się z przeciążeniem infolinii, dużym odsetkiem nieodbieranych połączeń oraz niskim poziomem satysfakcji pacjentów.
Jak na to zareagowaliśmy? Zaproponowaliśmy wirtualną centralę oraz dedykowany moduł Contact Center dla zespołu rejestracji, dbając o jego efektywne wdrożenie. Do tego AI w ramach voicebota medycznego zautomatyzowało część obsługi pacjentów, którzy zyskali prosty dostęp do informacji medycznych czy rejestracji. Zastosowane rozwiązania technologiczne wpłynęły korzystnie na pracę konsultantów telefonicznych oraz poprawiło poziom zadowolenia pacjentów, co przekłada się na renomę Szpitala MSWiA w Krakowie.
Efekty:
- 35% spadku liczby nieodebranych połączeń,
- 54% mniejszy czas oczekiwania pacjenta na połączenie,
- 100% monitorowania stanu kolejek i pracy konsultantów.
Integracja voicebota medycznego z HIS Eskulap w szpitalu w Rawiczu
W ramach współpracy ze szpitalem w Rawiczu zintegrowaliśmy voicebota medycznego z Systemem Informacji Szpitalnej HIS Eskulap. Placówka ta świadczy kompleksową opiekę zdrowotną dla mieszkańców powiatu. Borykała się jednak z dużą ilością nieodbytych wizyt, gdy pacjenci nie informowali wcześniej o swojej absencji. Powodowało to straty finansowe oraz ograniczało potencjał niesienia pomocy potrzebującym.

W odpowiedzi na to zaproponowaliśmy voicebota medycznego do potwierdzania wizyt, który byłby zintegrowany z używanym w szpitalu systemem HIS Eskulap. Dzięki temu w krótkim czasie udało się zredukować ilość nieodbytych wizyt, a także w porę odzyskiwać terminy dla innych pacjentów. Automatyzacja obsługi w tym zakresie odciążyła personel szpitala oraz poprawiła jakość świadczonych usług medycznych. W efekcie rentowność szpitala wzrosła i jest ten w stanie wykonywać więcej świadczeń medycznych czy zabiegów w tym samym czasie. Jednocześnie dostępność grafików specjalistów jest jeszcze większa.
Efekty:
- 90% skuteczności procesu potwierdzania wizyt.
Duet voicebot i chatbot dla serwisu wezwijdoktora.pl
Serwis wezwijdoktora.pl borykał się z wyzwaniem, jakim było podniesienie świadczonych usług i usprawnienie wielokanałowej obsługi pacjentów, w tym po godzinach pracy infolinii. Zareagowaliśmy na to propozycją wdrożenia zintegrowanych ze sobą voicebota i chatbota medycznego. Narzędzia te miały się wzajemnie uzupełniać w ramach komunikacji wielokanałowej.
Wdrożenie okazało się sukcesem. Zaimplementowany przez nas voicebot wykorzystywany jest nie tylko w rejestracji pacjentów, ale także w ramach podstawowych teleporad medycznych czy informowania o usługach i cenniku. Do tego chatbot wdrożony na stronie internetowej wezwijdoktora.pl prowadzi rozmowy pisane w czasie rzeczywistym, co jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników preferujących tę formę kontaktu. To wszystko pozwoliło skrócić kontakt z klientem oraz zwiększyć skuteczność w kierowaniu rozmów do właściwych konsultantów, gdy zapytania były niestandardowe i nie pokrywały się ze ścieżkami voicebota czy chatbota.
Efekty:
- 100% skuteczności odebranych połączeń,
- 100% obsłużonych zapytań na chacie.
Poznaj ranking najlepszych voicebotów medycznych w Polsce w 2025 roku.
Obsługujemy podmioty medyczne bez względu na ich wielkość i skalę działalności
Jako EasyCall oferujemy kompleksowe wsparcie we wdrażaniu nowoczesnych technologii w sektorze medycznym, obsługując podmioty medyczne bez względu na ich wielkość i skalę działalności. Z naszych voicebotów medycznych korzystają zarówno mniejsze przychodnie, szpitale, jak i sieci placówek medycznych posiadające kilkadziesiąt obiektów. Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Poznajemy potrzebę danej placówki i wyzwania, z jakimi się boryka. Na tej podstawie przygotowujemy dedykowane rozwiązanie, skupiając się na poprawie jakości świadczonych usług oraz rentowności podmiotu medycznego. Poznaj historie naszych klientów z sektora medycznego. Skontaktuj się z naszym ekspertem, który przedstawi Ci szczegóły współpracy.
