Predictive dialer vs manualne wybieranie numerów – porównanie

Predictive dialer vs manualne wybieranie numerów – jak zwiększyć skuteczność telemarketingu?
W telemarketingu oraz sprzedaży telefonicznej należy stawiać na poprawę wydajności w obsłudze klienta. To sprawia, że osoby zarządzające działami contact center poszukują rozwiązań, dzięki którym można zwiększyć liczbę przeprowadzanych rozmów. Świetnym tego przykładem jest narzędzie predictive dialer. Jak wypada ono w porównaniu z manualnym wybieraniem numerów? Poznaj różnice.
Czym jest predictive dialer?
W dużym skrócie predictive dialer to nic innego, jak system do automatycznego wybierania numerów. Jego działanie polega na tym, że system sam wybiera numery kolejnych klientów po tym, jak agent zakończy wcześniejszą rozmowę. Dzięki temu czas pracy specjalisty jest wykorzystywany jeszcze efektywniej. W trakcie jednego dnia jest on w stanie odbyć większą liczbę rozmów telefonicznych, co pozwala na zwiększenie skuteczności prowadzonej kampanii. Jednocześnie minimalizuje się ilość przestojów i bezczynności, dostosowując liczbę telefonów do możliwości danego agenta. To nowoczesne podejście do prowadzenia działów call center, które zwiększa ich efektywność.
Przewaga rozwiązań typu predictive dialers nad manualnym wybieraniem numerów w call center
Jak wypada porównanie systemu predictive dialer w zestawieniu z ręcznym wybieraniem numerów? Oczywiście zautomatyzowane narzędzie znacznie zwiększa codzienną efektywność pracy. W tym samym czasie specjalista call center jest w stanie obsłużyć jeszcze większą liczbę leadów w tym samym czasie. Rozwiązanie to stosuje się zarówno w komunikacji B2C, jak i B2B. Ręczne wybieranie numerów jest mniej efektywne, niż predictive dialing. Jest to związane ze zwiększeniem czasu przestoju agenta.
Jednocześnie oprogramowanie predictive dialer można połączyć z systemami CRM i innymi narzędziami użytkowanymi przez firmę, co ułatwia utrzymanie wysokiej jakości rozmów telefonicznych i kontrolę. Większa liczba rozmów agentów poprawia efektywność kampanii (np. zwiększając konwersję sprzedażową).
Manualne wybieranie numerów jest mniej skuteczne, jednak zwiększa kontrolę nad wyborem osób do kontaktu. W predictive dialer decyduje o tym system, a w tym przypadku konsultant, co sprawdza się w przypadku umówionych wcześniej rozmów i follow upów. Do tego ręczne wybieranie numerów jest tańsze. Z drugiej strony koszty wdrożenia automatycznego systemu zwracają się relatywnie szybko poprzez zwiększenie konwersji i efektywności pracy. Pod względem biznesowym zdecydowanie lepiej wypada predictive dialer. Nic dziwnego, że na wdrożenie systemu decydują się świadomi przedsiębiorcy.
Sprawdź system od EasyCall
Rozwiązanie tego typu dostępne jest w oferowanym przez nas systemie EasyCC. Zachęcamy do zapoznania się z jego możliwościami i funkcjami. Skontaktuj się z naszym ekspertem, który przedstawi Ci korzyści związane z wykorzystywaniem EasyCC w biznesie oraz pomoże Ci w drożeniu naszego narzędzia do obsługi działów call center. To polecany software na 2025 rok.