Jak voicebot AI generuje leady B2B i wspiera sprzedaż?
Jak voicebot AI generuje leady B2B i wspiera sprzedaż?
Specjaliści ds. sprzedaży powinni poznać potencjał zastosowania voicebota AI w generowaniu leadów oraz wsparciu całego procesu. Umiejętnie wykorzystane narzędzie pozwala na zwiększenie efektów kampanii oraz pomaga w poprawie konwersji sprzedażowej. Jak to możliwe? Przygotowaliśmy dla Ciebie garść przydatnych informacji i potencjalnych zastosowań.
Zastosowanie voicebota AI w procesie generowania leadów B2B
Zastosowanie voicebotów AI w sprzedaży B2B jest coraz bardziej powszechne. Wspierają one w codziennej pracy handlowców, poprawiając ich skuteczność oraz redukując koszty pozyskania klienta. Z perspektywy firmy to realne oszczędności finansowe i czasowe. To także okazja do dynamicznego rozwoju i ugruntowania swojej pozycji rynkowej. W tym kontekście voicebot nie zastąpi sprzedawcy B2B, a ma za zadanie wspomóc go w codziennych obowiązkach. Poniżej kilka przykładów tego, jak narzędzie to pomaga w generowaniu leadów.

Prowadzenie kampanii prospectingowych
Voicebot sprzedażowy to doskonałe narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które wykorzystuje się w prowadzeniu automatycznych kampanii outbound na masową skalę. Narzędzia tego typu mogą wybierać numery z bazy i prowadzić rozmowy kwalifikacyjne w celu określenia potrzeb klienta czy też zapoznania się z wyzwaniami, z jakimi się zmierza. To klasyczny przykład prospectingu, gdzie pracę handlowca zastępuje automat. Dzięki temu w krótkim czasie można pokryć szeroką bazę i przygotować ją do dalszych działań sprzedawcy. Już na etapie pierwszej rozmowy wirtualny konsultant AI może zakwalifikować klienta i przedstawić podstawowy zarys oferty, zanim kontakt trafi do handlowca. Warto poznać sprawdzone techniki, jak zwiększyć efektywność za pomocą automatyzacji telemarketingu.
Wstępna filtracja i kwalifikacja leadów
Sporym ułatwieniem w sprzedaży B2B jest wstępna filtracja i kwalifikacja leadów pozyskiwanych w ramach prospectingu czy spływających z kampanii. W tym obszarze sztuczna inteligencja również jest w stanie wspierać sprzedawcę. Bot głosowy zadzwoni do osoby, która wypełniła formularz oraz zada szereg podstawowych pytań, aby sprawdzić dopasowanie klienta do danej usługi lub produktu B2B. Pytania mogą dotyczyć m.in.: wyzwań, wielkości firmy, budżetu i innych danych. Na tej podstawie następuje kwalifikacja, a zebrane informacje trafiają do sprzedawcy, co ułatwia mu poprowadzenie rozmowy. W ten sposób można odrzucić kompletnie niekwalifikowane leady oraz zaoszczędzić dziesiątki godzin każdego miesiąca pracy handlowca.
Natychmiastowa reakcja na kontakt ze strony klienta
Kontakt ze strony potencjalnego klienta B2B może nastąpić w każdym momencie. Często ma to miejsce poza godzinami pracy biura, co wydłuża czas reakcji handlowca. Tu z pomocą również przychodzi automatyzacja sprzedaży z voicebotem. Narzędzie gwarantuje natychmiastowy kontakt w celu poprowadzenia podstawowej rozmowy, co zwiększa szansę na konwersję. Może okazać się, że voicebot odpowie na występujące wątpliwości i sprawi, że klient kupi produkt lub usługę. Inną z możliwości jest przekierowanie klienta do handlowca czy też umówienie terminu rozmowy w jego kalendarzu, dzięki czemu lead sprzedażowy nie przepada.
Automatyzacja zapisu danych w systemach CRM
Nieocenionym wsparciem dla sprzedaży B2B są systemy CRM. To w nich zapisywane są informacje o wszystkich kontaktach danego leada z firmą. Pozwala to zweryfikować historię i na jej podstawie poprowadzić rozmowę sprzedażową. Voiceboty AI można zintegrować z systemami CRM w ten sposób, aby w sposób automatyczny zapisywały dane pod danym rekordem. Dzięki temu handlowiec oszczędza cenny czas i może skupić się na kluczowych działaniach prowadzących do skutecznego zamknięcia transakcji. Skraca to tzw. Customer Journey, czyli drogę zakupową.
Umawianie spotkań sprzedażowych
Voiceboty AI są w stanie prowadzić rozmowy w czasie rzeczywistym na podstawie wcześniej przygotowanych scenariuszów. Jedną z funkcji jest integracja z kalendarzem handlowca. Dzięki temu narzędzie może automatyzować proces umawiania spotkań sprzedażowych bez konieczności angażowania w to człowieka. To cenna oszczędność czasu, dzięki której sprzedawca skupia się na zamykaniu transakcji, a rutynowe zadania są delegowane, czego przykładem jest użycie AI do umawiania spotkań. W konsekwencji przekłada się to na realne obniżenie kosztów operacyjnych całego procesu sprzedaży.

Wsparcie sprzedawcy w bieżącej rozmowie sprzedażowej
Poza automatyzacją generowania leadów warto zwrócić uwagę na potencjał AI w B2B w obszarze wsparcia sprzedawcy w trakcie bieżącej rozmowy telefonicznej. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji mogą przygotowywać najważniejsze informacje dotyczące klienta czy też skrypty rozmowy, aby kierować handlowca po odpowiedniej ścieżce. Dzięki temu sprzedawca może skupić się na najważniejszych kwestiach, w tym przygotowywaniu leadu do podjęcia decyzji o zakupie oraz finalizacji samej transakcji. Bazowanie na danych historycznych i dotychczasowych doświadczenia przekłada się na personalizację komunikacji, która w sektorze B2B jest niezwykle ważna. W tym obszarze warto też poznać potencjał zastosowania chatbotów w B2B ze szczególnym uwzględnieniem obsługi klienta.
Jakie korzyści daje zastosowanie voicebota AI w sprzedaży B2B?
Umiejętne zastosowanie voicebota AI w sprzedaży B2B wpływa korzystnie na redukcję kosztów pozyskania klienta, a także usprawniają cały proces i zwiększają wydajność handlowca. Narzędzie AI jest w stanie prowadzić wiele rozmów jednocześnie, dzięki czemu sprzedawca nie musi wykonywać standardowych działań prospectingowych. Oczywiście to nie wszystko. Podstawowe korzyści voicebotów sprzedażowych w B2B to:
- lepsza kwalifikacja leadów,
- dostępność 24/7,
- optymalizacja kosztów operacyjnych,
- mniejszy koszt pozyskania klienta,
- większy komfort pracy handlowca,
- wyższa konwersja sprzedażowa.

To kilka powodów, dla których tak wiele firm decyduje się na ten krok. Obecnie voiceboty B2B z powodzeniem wykorzystywane są w wielu sektorach. Są integrowane z zewnętrznymi systemami, co umożliwia stworzenie kompleksowej i wydajnej infrastruktury w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Voicebot sprzedażowy od EasyCall
Zależy Ci na poprawie wyników sprzedażowych i jeszcze lepszym zarządzaniu leadami? Pomoże Ci w tym nasz voicebot AI. Od lat pomagamy przedsiębiorcom oferującym usługi i produkty B2B. Wspieramy proces cyfryzacji firm oraz udoskonalamy działy sprzedaży, zwiększając ich konwersję oraz trafność kwalifikacji leadów. Skontaktuj się z naszym ekspertem, opowiedz o swoich potrzebach i wyzwaniach, a my przygotujemy dla Ciebie dedykowane rozwiązanie technologiczne.
