EasyCall jako firma wspierająca cyfrową transformację sektora medycznego w Polsce – napisał o nas Wprost
EasyCall jako firma wspierająca cyfrową transformację sektora medycznego w Polsce – napisał o nas Wprost
Polski tygodnik „Wprost” docenił nasz wkład w proces cyfrowej transformacji sektora medycznego w Polsce. Podkreślił znaczenie zmian zachodzących na tym polu oraz mocną pozycję Polski na tle innych europejskich krajów. Swoją wiedzą z czytelnikami tygodnika podzielił się m.in. Leszek Moszczyński, czyli nasz ekspert od wdrożeń. Zapraszamy na krótkie podsumowanie artykułu.
Cyfryzacja ochrony zdrowia jako fundamentalna zmiana sposobu myślenia o relacji pacjent-lekarz-system
Leszek Moszczyński zwrócił uwagę na potrzebę kompleksowego spojrzenia na proces cyfryzacji ochrony zdrowia. To nie tylko wdrażanie nowoczesnych technologii. To przede wszystkim zmiana dogmatu myślenia o relacji pacjent-lekarz-system. Wszystkie te trzy elementy powinny ze sobą współgrać, a cyfryzacja ma przynosić wymierne korzyści na każdej płaszczyźnie. Nie wystarczy już samo wdrożenie. Po drugiej stronie zawsze bowiem jest człowiek, dlatego trzeba dokładnie zrozumieć jego potrzeby, preferencje i obawy, a następnie zadbać o procedurę zaprojektowania narzędzia, przygotowania personelu i pacjentów na zmiany i samo wdrożenie.
Technologia jest powszechnie akceptowana w Polsce
Z roku na rok jakość usług medycznych w Polsce się poprawia, a technologia zyskała powszechną akceptację. Potwierdzają to doświadczenia ekspertów naszej firmy. Spotykamy się z entuzjastycznymi reakcjami personelu medycznego oraz samych pacjentów w odpowiedzi na wdrażane rozwiązania, w tym voiceboty medyczne. Doskonale wiemy, że technologia powinna być wsparciem dla personelu, a nie jego zamiennikiem. Na ten aspekt uwagę zwrócił nasz ekspert Leszek Moszczyński cytowany przez dziennikarzy tygodnika „Wprost”.
Polska świetnie wypada na tle całej Unii Europejskiej
Wbrew pozorom Polska bardzo dobrze wypada na tle wszystkich członków Unii Europejskiej. W raporcie Komisji Europejskiej „Cyfrowa Dekada 2024: Badanie wskaźnika e-zdrowia” nasz kraj zajął świetne piąte miejsce z wynikiem 90%. W tyle pozostawiliśmy aż 22 kraje, w tym wiele uznawanych za teoretycznie lepiej rozwiniętych od nas. Średnia europejska to 79%, a niedoścignionym liderem pozostaje Dania z wynikiem 100%. Rozwój usług informatycznych i narzędzi cyfrowej w Polsce postępuje, czego przykładami są kolejne nasze wdrożenia. Cegiełkę do tego sukcesu dokładają odgórne programy i systemy takie jak m.in.: Internetowe Konto Pacjenta, e-recepty i e-skierowania.
Jakie są kolejne kroki transformacji sektora medycznego z AI?
To jeszcze nie moment, aby obwieścić końcowy sukces. Kolejne kroki transformacji sektora medycznego powinny bazować na sztucznej inteligencji, w tym projektowaniu narzędzi wspierających diagnostykę obrazową (np. RTG, mammografia). Istotne kierunki rozwoju to także: telediagnostyka, telerehabilitacja i telemonitoring. Potrzebne są na to środki, dlatego rolą państwa jest udostępnianie finansów w ramach programów rządowych ukierunkowanych na unowocześnienie placówek medycznych w Polsce, poprawę jakości świadczonych usług i zadowolenia pacjentów. W końcu to oni powinni być głównymi beneficjentami tych zmian.
Foto: Pixabay / Pexels
W czym pomaga voicebot EasyCall?
Oferowany przez nas voicebot może sprawnie obsłużyć umawianie wizyt, przypominanie o badaniach kontrolnych czy udzielanie podstawowych informacji o procedurach medycznych. To tylko kilka z obszarów wskazanych przez Leszka Moszczyńskiego w trakcie rozmowy z dziennikarzami tygodnika “Wprost”. Zachęcamy do zapoznania się z pełnym artykułem, a także do korzystania z naszych usług. Prowadzisz placówkę medyczną? Sprawdź, jak możemy usprawnić jej funkcjonowanie i pomóc Ci w poprawia jakości świadczonych usług medycznych.
Poznaj historię naszych klientów z branży, w tym m.in.:
