EasyCall jako firma wspierająca cyfrową transformację sektora medycznego w Polsce – napisał o nas Wprost

EasyCall jako firma wspierająca cyfrową transformację sektora medycznego w Polsce – napisał o nas Wprost

Polski tygodnik „Wprost” docenił nasz wkład w proces cyfrowej transformacji sektora medycznego w Polsce. Podkreślił znaczenie zmian zachodzących na tym polu oraz mocną pozycję Polski na tle innych europejskich krajów. Swoją wiedzą z czytelnikami tygodnika podzielił się m.in. Leszek Moszczyński, czyli nasz ekspert od wdrożeń. Zapraszamy na krótkie podsumowanie artykułu.

Cyfryzacja ochrony zdrowia jako fundamentalna zmiana sposobu myślenia o relacji pacjent-lekarz-system

Leszek Moszczyński zwrócił uwagę na potrzebę kompleksowego spojrzenia na proces cyfryzacji ochrony zdrowia. To nie tylko wdrażanie nowoczesnych technologii. To przede wszystkim zmiana dogmatu myślenia o relacji pacjent-lekarz-system. Wszystkie te trzy elementy powinny ze sobą współgrać, a cyfryzacja ma przynosić wymierne korzyści na każdej płaszczyźnie. Nie wystarczy już samo wdrożenie. Po drugiej stronie zawsze bowiem jest człowiek, dlatego trzeba dokładnie zrozumieć jego potrzeby, preferencje i obawy, a następnie zadbać o procedurę zaprojektowania narzędzia, przygotowania personelu i pacjentów na zmiany i samo wdrożenie.

Technologia jest powszechnie akceptowana w Polsce

Z roku na rok jakość usług medycznych w Polsce się poprawia, a technologia zyskała powszechną akceptację. Potwierdzają to doświadczenia ekspertów naszej firmy. Spotykamy się z entuzjastycznymi reakcjami personelu medycznego oraz samych pacjentów w odpowiedzi na wdrażane rozwiązania, w tym voiceboty medyczne. Doskonale wiemy, że technologia powinna być wsparciem dla personelu, a nie jego zamiennikiem. Na ten aspekt uwagę zwrócił nasz ekspert Leszek Moszczyński cytowany przez dziennikarzy tygodnika „Wprost”.

Jak przygotować zespół rejestracji na współpracę z voicebotem w klinice? Obawy, korzyści i sprawdzone praktyki

Polska świetnie wypada na tle całej Unii Europejskiej

Wbrew pozorom Polska bardzo dobrze wypada na tle wszystkich członków Unii Europejskiej. W raporcie Komisji Europejskiej „Cyfrowa Dekada 2024: Badanie wskaźnika e-zdrowia” nasz kraj zajął świetne piąte miejsce z wynikiem 90%. W tyle pozostawiliśmy aż 22 kraje, w tym wiele uznawanych za teoretycznie lepiej rozwiniętych od nas. Średnia europejska to 79%, a niedoścignionym liderem pozostaje Dania z wynikiem 100%. Rozwój usług informatycznych i narzędzi cyfrowej w Polsce postępuje, czego przykładami są kolejne nasze wdrożenia. Cegiełkę do tego sukcesu dokładają odgórne programy i systemy takie jak m.in.: Internetowe Konto Pacjenta, e-recepty i e-skierowania.

Jakie są kolejne kroki transformacji sektora medycznego z AI?

To jeszcze nie moment, aby obwieścić końcowy sukces. Kolejne kroki transformacji sektora medycznego powinny bazować na sztucznej inteligencji, w tym projektowaniu narzędzi wspierających diagnostykę obrazową (np. RTG, mammografia). Istotne kierunki rozwoju to także: telediagnostyka, telerehabilitacja i telemonitoring. Potrzebne są na to środki, dlatego rolą państwa jest udostępnianie finansów w ramach programów rządowych ukierunkowanych na unowocześnienie placówek medycznych w Polsce, poprawę jakości świadczonych usług i zadowolenia pacjentów. W końcu to oni powinni być głównymi beneficjentami tych zmian.

Foto: Pixabay / Pexels

W czym pomaga voicebot EasyCall?

Oferowany przez nas voicebot może sprawnie obsłużyć umawianie wizyt, przypominanie o badaniach kontrolnych czy udzielanie podstawowych informacji o procedurach medycznych. To tylko kilka z obszarów wskazanych przez Leszka Moszczyńskiego w trakcie rozmowy z dziennikarzami tygodnika “Wprost”. Zachęcamy do zapoznania się z pełnym artykułem, a także do korzystania z naszych usług. Prowadzisz placówkę medyczną? Sprawdź, jak możemy usprawnić jej funkcjonowanie i pomóc Ci w poprawia jakości świadczonych usług medycznych.

Poznaj historię naszych klientów z branży, w tym m.in.: