Ranking najlepszych voicebotów medycznych w Polsce – 2025

Ranking najlepszych voicebotów medycznych w Polsce – 2025
Voicebot medyczny to narzędzie, które pozwala na zautomatyzowanie wybranych obszarów funkcjonowania placówki medycznej oraz zoptymalizowanie związanych z tym kosztów. Nic dziwnego, że coraz chętniej korzystają z niego zarówno przychodnie i gabinety prywatne, jak i przychodnie publiczne. Jak jednak wybrać narzędzie, które idealnie wpisze się w potrzeby Twojej placówki? Oto nasz subiektywny ranking TOP 10 voicebotów medycznych w Polsce w 2025 roku.
Co to jest voicebot medyczny?
Voicebot medyczny to inteligentne narzędzie oparte o AI, które przeznaczone jest do prowadzenia rozmów głosowych w czasie rzeczywistym. Rozwiązania dedykowane sektorowi medycznemu są w stanie prowadzić rejestrację pacjentów, weryfikować dane pacjentów czy też odpowiadać na ich pytania. W ten sposób odciążają w codziennej pracy rejestratorów medycznych oraz zmniejszają potrzebę zatrudnienia w placówce. Jednocześnie są wydajne i mogą obsługiwać równolegle wiele zapytań. Dzięki połączeniu ich z kalendarzami specjalistów, zmniejsza się ryzyko nachodzących na siebie wizyt w gabinecie. Tego typu asystent głosowy znacznie usprawnia codzienną pracę oraz pozwala na poprawę zadowolenia pacjentów. To wszystko przy jednoczesnej redukcji kosztów prowadzenia placówki medycznej.
Co wziąć pod uwagę przy wyborze voicebota medycznego?
Wybór voicebota medycznego należy poprzedzić dokładną analizą. Obejmuje ona zapoznanie się z funkcjonalnościami narzędzia, parametrami jego pracy, skutecznością w rozpoznawaniu mowy i rozumieniu języka czy też oferowanym przez dostawcę wsparciem posprzedażowym. Nie bez znaczenia jest też system rozliczeń. Tworząc ten ranking, staraliśmy się zagłębić w te narzędzia, aby poznać ich mocne i słabe strony. Do tego analizowaliśmy opinie użytkowników i przystosowanie do wymogów sektora medycznego w Polsce. Pod uwagę braliśmy takie kryteria, jak m.in.:
- moduł rozpoznawania mowy (ASR),
- moduł rozumienia języka (NLU),
- trafność prowadzenia rozmów i rozumienia intencji w języku polskim,
- wsparcie techniczne gwarantowane przez dostawcę,
- zgodność narzędzia z polskim prawem, w tym z przepisami RODO,
- potencjał integracji voicebota z systemami medycznymi,
- personalizacja skryptów prowadzonych rozmów,
- działanie machine learningu,
- model rozliczeń,
- i inne.
Na tej podstawie wybraliśmy 10 narzędzi, na które naszym zdaniem warto zwrócić uwagę. To voiceboty medyczne dostosowane do współczesnych wymagań pacjentów oraz wyzwań, przed którymi stają osoby zarządzające placówkami medycznymi. Zachęcamy do zapoznania się z naszym zestawieniem, które będzie doskonałym punktem wyjścia w procesie doboru narzędzia przystosowanego do Twoich potrzeb.
Nasze TOP 10 voicebotów medycznych w Polsce w 2025 roku
Z myślą o osobach zarządzających placówkami medycznymi przygotowaliśmy nasz ranking najlepszych, naszym zdaniem, voicebotów medycznych dostępnych na rynku polskim w 2025 roku. Każdemu z tych narzędzi poświęciliśmy kilka słów. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, to zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami na stronie internetowej narzędzia lub w bezpośrednim kontakcie z przedstawicielem wybranej firmy. Poniżej nasza czołowa 10.
1. EasyCall
To jeden z liderów rynku w zakresie dostarczania inteligentnych narzędzi do sektora medycznego. Doskonale radzi sobie z procesem automatycznej rejestracji pacjentów oraz w zarządzaniu terminami wizyt. Jest w stanie przeprowadzić podstawowy wywiad medyczny, a także odpowiedzieć na szereg najczęściej zadawanych przez pacjentów pytań. Do tego specjaliści EasyCall oferują kompleksowe wsparcie na etapie wdrożenia i obsługi narzędzia, a także korzystny system rozliczeń. Co jeszcze przemawia za voicebotem medycznym EasyCall? Z pewnością to, że na co dzień korzysta już z niego wiele przychodni w Polsce.
Zalety:
- wysoka skuteczność w prowadzeniu rejestracji pacjentów,
- pogłębiona analityka i raportowanie,
- bardzo dobre zrozumienie języka polskiego,
- potencjał integracji z systemami medycznymi i innymi narzędziami,
- proste tworzenie scenariuszów i wdrażania strategii,
- łatwy w skalowaniu i elastyczny w obsłudze.
Wady:
- ograniczenia językowe względem zagranicznych pacjentów,
- potrzeba specjalistycznego wdrożenia narzędzia,
- trudności z rozwiązywaniem bardziej złożonych zagadnień,
- wysokie koszty dla małych podmiotów.
2. Asseco
Drugie miejsce w naszym zestawieniu zajmuje voicebot medyczny od krajowego potentata, czyli firmy Asseco. Asseco Medical Voicebot rozbudowane narzędzie, które wykorzystywane jest przez wiele przychodni w Polsce. Charakteryzuje się intuicyjną obsługą i wysoką skutecznością w obszarze rejestracji pacjentów czy też odwoływania wizyt. Narzędzie jest w stanie prowadzić rozbudowane rozmowy w czasie rzeczywistym.
Zalety:
- wsparcie wielojęzyczne, w tym pod kątem obsługi zagranicznych pacjentów,
- prowadzenie zaawansowanych scenariuszów rozmów,
- model chmurowy ułatwiający skalowanie współpracy.
Wady:
- złożona i trudna do przeprowadzenia konfiguracja,
- wysokie koszty wdrożenia narzędzia,
- ograniczenia związane z odpowiadaniem na niestandardowe zapytania.
3. Apifonica
Narzędzie Apifonica Medical Voicebot dedykowane jest branży medycznej. To globalny gracz, który dostarcza rozwiązania technologiczne do wielu sektorów. Sam voicebot medyczny może obsługiwać do 150 języków, przy czym nie każdy jest rozwinięty w jednakowym stopniu. Narzędzie umożliwia komunikację z pacjentami w modelu 24/7. Pomaga w automatyzacji procesu rejestracji oraz w podniesieniu jakości obsługi telefonicznej, posiadając szereg przydatnych funkcji, w tym m.in. ankiety satysfakcji czy też przypominanie o nadchodzącej wizycie.
Zalety:
- wysoka naturalność prowadzonych rozmów,
- wielojęzyczność (obsługa do 150 języków),
- renomowany dostawca o ugruntowanej pozycji na rynku
Wady:
- złożone wdrożenie, które trwa kilka tygodni,
- wysokie koszty początkowe inwestycji w narzędzie,
- ograniczenia związane z rozumieniem nietypowych zapytań i zagadnień.
4. Sovva
Tuż za podium naszego rankingu plasuje się voicebot medyczny od Sovva S.A. To rozbudowane narzędzie przeznaczone do wspierania procesów związanych z rejestracją pacjenta w placówkach medycznych. Pomaga także w zarządzaniu wizytami (np. ich odwoływaniu). Na uwagę zasługuje prosta obsługa voicebota oraz czytelność prezentowanych w nim danych. Przypadnie to do gustu osobom mniej zaawansowanym technologicznie. Ciekawą funkcją jest Hot-line medyczny, który pozwala na automatyczne przekierowanie do pogotowia lub ratownika w kryzysowych sytuacjach.
Zalety:
- elastyczność narzędzia i proste wdrożenie,
- możliwość personalizacji obsługi pacjentów,
- zaawansowana technologia NLP.
Wady:
- potrzeba poświęcenia czasu na dopracowanie scenariuszu,
- mała empatia względem pacjentów,
- dodatkowe koszty związane z korzystaniem z zaawansowanych funkcji.
5. Ironteam
Voicebot medyczny Ironteam to narzędzie stworzone typowo z myślą o sektorze medycznym i przeznaczone do rejestracji telefonicznej pacjentów. Pełni rolę asystenta głosowego, który prowadzi pacjenta przez proces rejestracji do lekarza, odwołania wizyt czy też odpowiedzi na podstawowe pytania. Do tego Ironteam oferuje system call center GATEway. Narzędzie to charakteryzuje się dobrym dopasowaniem do polskiego rynku.
Porozmawiaj z naszym specjalistą
Zalety:
- niskie koszty obsługi pacjentów,
- szeroki zakres funkcjonalności,
- kompleksowe wsparcie techniczne specjalistów Ironteam.
Wady;
- ograniczone zrozumienie zaawansowanych pytań,
- złożona i pracochłonna konfiguracja oraz wdrożenie,
- mniejsza rozpoznawalność na rynku, co wpływa na mniejsze zaufanie do narzędzia.
6. Welyo
Voicebot Welyo dedykowany placówkom medycznym to narzędzie, które dobrze wspiera obszar contact center. Z powodzeniem przejmie na swoje barki znaczną część komunikacji związanej z rejestracją pacjentów oraz z odpowiadaniem na FAQ. Na co dzień korzysta z niego wiele przychodni, jednak to narzędzie dopiero budujące swoją pozycję i na ten moment trudno rywalizować mu z większymi graczami na rynku.
Zalety:
- rozbudowane funkcje, w tym m.in. automatyczne przypomnienia o wizytach,
- łatwa integracja z kalendarzem specjalisty,
- personalizacja komunikacji z pacjentem.
Wady:
- złożona konfiguracja i integracja z zewnętrznymi narzędziami,
- słabo rozwinięty moduł NLP,
- mogące występować błędy w trakcie rejestracji.
7. Debesis
Narzędzie mniej rozpoznawalne na polskim rynku. Pomimo tego voicebot medyczny od Debesis ma swoje atuty i warto rozważać go w kontekście wdrożenia w placówce medycznej. Ułatwia automatyzację wielu procesów, co wpływa na zmniejszenie kosztów związanych z prowadzeniem przychodni. Z drugiej strony narzędzie to wciąż znajduje się w fazie rozwoju i wydaje się, że pod kątem technologicznym odstaje od tych znajdujących się wyżej w naszym rankingu. Nieco do życzenia pozostaje też jego użyteczność.
Zalety:
- pełna obsługa języka polskiego,
- skuteczność w automatyzacji komunikacji,
- możliwość integracji z zewnętrznymi systemami i bazami danych.
Wady:
- konieczność dodatkowej konfiguracji i dostosowania do sektora medycznego,
- wysoki koszt początkowego wdrożenia,
- ograniczenia związane ze zrozumieniem kontekstu wypowiedzi.
8. HIX AI
Narzędzie HIX AI nie jest zbyt popularne na polskim rynku. Moduły voicebotów dopiero są rozwijane i na ten moment trudno wdrożyć je w sektorze medycznym. Zdecydowanie łatwiej o to w przypadku botów pisanych obsługujących wiadomości od pacjentów na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych. Narzędzie to jednak promuje się jako rozwiązanie m.in. dla placówek medycznych, dlatego znalazło się w naszym zestawieniu. Na ten moment jest jednak wiele lepszych opcji.
Zalety:
- niskie koszty użytkowania,
- możliwość personalizacji komunikacji.
Wady:
- słabe rozumienie języka polskiego,
- trudności ze wdrażaniem zaawansowanych scenariuszy;
- ograniczenia technologiczne narzędzia.
9. XO Media
Narzędzie xoVOICE to voicebot medyczny przygotowany przez dostawcę XO Media. Charakteryzuje się ono dobrym dopasowaniem do realiów polskiego rynku. Ten wirtualny asystent wyraźnie wspiera działanie przychodni oraz codzienną pracę rejestratorów i konsultantów. Na co dzień wykorzystywany jest do rejestracji pacjentów, obsługi sekcji FAQ, weryfikacji danych czy też przeprowadzania podstawowego wywiadu medycznego.
Zalety:
- szeroki potencjał integracji z innymi narzędziami, w tym CRM/HIS,
- segmentacja pacjentów,
- wsparcie lekarza w zakresie telemedycyny,
- wielojęzyczność.
Wady:
- wymaga zaawansowanej konfiguracji i czasochłonnych testów,
- wysokie koszty przy korzystaniu z rozbudowanych funkcji,
- brak elastycznej adaptacji wypowiedzi względem scenariusza.
10. Daktela
Nasz ranking zamyka voicebot Daktela, który wykorzystywany jest także w sektorze medycznym. Wymaga to jednak większych nakładów pracy, ponieważ na ten moment narzędzie to jest uniwersalne. To po stronie klienta jest dostosowanie go do danego sektora i potrzeb. Przy pomocy profesjonalisty można stworzyć jednak funkcjonalne narzędzie, które wesprze w codziennej pracy rejestratorów medycznych. Może to jednak wiązać się z dodatkowymi kosztami.
Zalety:
- intuicyjna obsługa narzędzia,
- wsparcie oferowane przez dział techniczny Daktela,
- prosta integracja z zewnętrznymi narzędziami.
Wady:
- konieczność dostosowania scenariuszy pod sektor medyczny,
- potencjalnie wyższe koszty związane ze wdrożeniem,
- trudności w zrozumieniu zagadnień medycznych.
Voicebot to dobry wybór. Nie rozwiąże jednak wszystkich problemów
Wiesz już, czym charakteryzują się voiceboty medyczne i jakie narzędzia z tej kategorii znajdują się wśród najlepszych na polskim rynku. Starannie dobrany, wdrożony i użytkowany voicebot może przynieść wiele korzyści. Należy jednak pamiętać, że nie rozwiąże wszystkich problemów. Na ten moment narzędzia tego typu nie są w stanie przejąć 100% prowadzonych rozmów. Ponadto wybrani klienci preferują kontakt fizyczny w placówce medycznej lub rozmowę z człowiekiem. W związku z tym voiceboty powinny być traktowane jako cenne wsparcie, a ich wykorzystanie w placówce powinno przenikać się z pracą człowieka. Wybierz voicebta idealnie dopasowanego do swoich potrzeb, kierując się naszym zestawieniem.