Jak medyczny asystent głosowy może wspierać pracę lekarzy i personelu?

Prowadzenie placówki medycznej to nie lada wyzwanie. To nie tylko rozwiązywanie problemów pacjentów, ale również prowadzenie procesu rejestracji, przygotowywanie dokumentacji medycznej i wiele więcej. Praca ta wymaga czasu oraz bardzo dobrej organizacji. Na szczęście nowoczesne placówki medyczne umiejętnie wykorzystują nowoczesne technologie. Przykładem jest medyczny asystent głosowy, który może skutecznie wspierać codzienną pracę lekarzy i personelu. Na czym to polega?

Czym jest medyczny asystent głosowy?

Na początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czym właściwie jest inteligentny asystent głosowy do obsługi pacjentów placówki medycznej. To dedykowane narzędzie, które swoje działanie opiera na sztucznej inteligencji, rozpoznawaniu głosu ludzkiego oraz prowadzeniu komunikacji z pacjentami w czasie rzeczywistym. Tego typu voicebot medyczny z powodzeniem wykorzystywany jest w wielu podstawowych obszarach obsługi pacjenta, odciążając w ten sposób personel medyczny. Ten ostatni może skupić się na innych zadaniach i obowiązkach, które wynikają z prowadzenia przychodni. Dużym atutem głosowego asystenta jest to, że z powodzeniem może przejąć i zautomatyzować znaczną część podstawowej komunikacji na linii pacjent – placówka medyczna. W dalszej części artykułu jeszcze lepiej poznasz potencjał tego narzędzia.

W jaki sposób technologia wspiera pracę lekarzy i personelu przychodni?

Możliwości i potencjał zastosowania voicebota AI w placówkach medycznych rosną z roku na rok. Jest to związane z postępem technologicznym. Oczywiście ten odbywa się w kontrolowanych warunkach, ponieważ rozwiązania wdrażane w telemedycynie muszą być zgodne z obowiązującym prawem i spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa. W końcu od poprawności ich działania zależy m.in. zdrowie pacjentów. Odpowiednio zaprojektowany i wdrożony asystent głosowy dla lekarzy pozwoli na zoptymalizowanie procesu obsługi pacjenta, zaoszczędzenie cennego czasu oraz ograniczenie kosztów związanych z utrzymaniem placówki.

Obsługa procesu rejestracji pacjentów

Oczywiście jednym z kluczowych obszarów działalności placówek medycznych jest obsługa procesu rejestracji pacjentów. Może ona odbywać się na kilka sposobów. Zazwyczaj  przychodnie korzystają z kilku jednocześnie, dzięki czemu mogą skutecznie odpowiedzieć na potrzeby pacjentów w różnym wieku i o różnych przyzwyczajeniach. Voicebot to m.in. program do rejestracji pacjentów w przychodni. Narzędzie można zaprojektować  i skonfigurować w ten sposób, aby jedną z jego funkcjonalności było prowadzenie rejestracji do specjalistów. Dzięki temu pacjenci nie muszą spędzać  czasu przy telefonie, próbując skontaktować się z personelem medycznym. Program do umawiania wizyt lekarskich prowadzi całą komunikację wraz z zapisem na konkretny termin. Tego typu asystent pozwala również na odwoływanie wizyt oraz zmianę ich terminu. Po konfiguracji voicebota z powiadomieniami 2-way SMS, narzędzie może również przypominać o terminie zbliżającej się wizyty. Taką funkcjonalność zastosowaliśmy m.in. voicebocie medycznym dla Omega Medical Clinics z Bydgoszczy.

Obsługa rutynowych zapytań pacjentów

Pacjenci często nawiązują kontakt z placówką medyczną w celu poszukiwania odpowiedzi na proste i rutynowe pytania. Standardowo odpowiedzi tych udziela personel medyczny, który poświęca na to swój czas, odkładając inne obowiązki. W tym obszarze również nieocenionym wsparciem jest medyczny asystent głosowy. Pozwala on na ułatwienie i usprawnienie pracy lekarza. Po przygotowaniu dedykowanych scenariuszy komunikacji, voicebot z powodzeniem może odpowiadać na rutynowe zapytania pacjentów. W ten sposób automatyzuje się proces ich obsługi oraz ogranicza zaangażowanie personelu medycznego. Ten ostatni włącza się do komunikacji dopiero wtedy, gdy voicebot nie jest w stanie odpowiedzieć na potrzeby pacjenta lub zapytanie jest bardziej skomplikowane.

Zapisywanie danych i prowadzenie analityki

Atutem voicebota medycznego jest to, że posiada on zdolność do zapisywania danych. Następnie umożliwia prowadzenie dokładnej analityki. Obejmuje ona m.in.: rodzaje zapytań pacjentów, czas oczekiwania na rozwiązanie ich sprawy czy też poziom zaangażowania w proces personelu medycznego. Wyciągnięte z niej wnioski prowadzą do modyfikacji oraz udoskonalania świadczonych przez placówkę medyczną usług.

Wsparcie w organizacji dokumentacji medycznej

Medyczny asystent głosowy to nie tylko prowadzenie komunikacji z pacjentami w czasie rzeczywistym. To również zapisywanie danych i tworzenie elektronicznej dokumentacji medycznej według zaleceń lekarzy. W ten sposób oszczędza się cenny czas, ponieważ to narzędzie gromadzi informacje o pacjentach, a następnie za pomocą dedykowanych algorytmów przygotowuje dokumentację. Zaoszczędzony czas można zainwestować w leczenie pacjentów oraz w zwiększenie wydajności placówki medycznej. To prosta droga do poprawy jakości świadczonych usług oraz wzrostu satysfakcji klienta.

Zwiększenie wydajności pracy placówki medycznej i optymalizacja kosztów jej utrzymania

Oczywiście głównym argumentem przemawiającym za wdrożeniem voicebota w placówkach medycznych jest zwiększenie ich wydajności przy jednoczesnej optymalizacji kosztów utrzymania. Większa wydajność to nie tylko podwyższenie dochodów w placówkach prywatnych, ale także poprawa satysfakcji pacjentów oraz jeszcze lepsze zadbanie o ich zdrowie. W tym przypadku korzyść obejmuje zarówno podmioty prywatne, jak i publiczne. Po wdrożeniu voicebota medycznego lekarze oraz personel medyczny oszczędzają czas i mogą skupić się na najważniejszych zadaniach.

Jesteśmy ekspertami w wdrażaniu voicebotów w placówkach medycznych

Zależy Ci na poprawie wydajności i skuteczności działania placówki medycznej? Jako EasyCall specjalizujemy się we wdrażaniu nowoczesnych technologii w tym sektorze. Mamy odpowiednie przygotowanie merytoryczne oraz doświadczenie poparte skutecznymi wdrożeniami u naszych klientów, w tym m.in. w Centrum Medycznym Gizińscy. Zachęcamy do kontaktu z naszym ekspertem. Dokładnie zapoznamy się z Twoimi potrzebami i specyfiką działalności. Na tej podstawie przygotujemy dedykowaną ofertę wdrożenia, które obejmie kluczowe dla Ciebie funkcjonalności. Przygotujemy dla Ciebie elektroniczny system rejestracji pacjentów, obsługi dokumentacji i wiele innych rozwiązań.