Voicebot windykacyjny – zalety oraz praktyczne zastosowanie

Voicebot to rozwiązanie, które pojawia się w coraz większej liczbie firm. Nic w tym dziwnego, ponieważ digitalizacja różnorodnych procesów pozwala na zwiększenie wydajności danego przedsiębiorstwa, a także optymalizację pracy. Dzięki temu można spodziewać się nie tylko większego zadowolenia ze strony klientów, lecz także większych zysków oraz dużo większej ilości czasu, który można przeznaczyć na zadania uważane za ważniejsze. Voiceboty wykorzystuje się w Call Center, placówkach medycznych oraz wielu innych obszarach. To rozwiązanie, które również doskonale sprawdzi się w windykacji.  

Nowoczesne narzędzie, podnoszące wydajność firm – czym jest voicebot?

Voicebot to inaczej mówiąc asystent głosowy, który jest narzędziem dedykowanym głównie dla firm. Wdrożenie takiego programu komputerowego umożliwia przeprowadzanie automatycznej komunikacji z klientami, bez ingerencji personelu. Takie narzędzie wykorzystywane jest najczęściej w odniesieniu do powtarzalnych zadań. Voicebot jest w stanie w sposób logiczny i merytoryczny odpowiadać na najczęściej zadawane pytania. Jest również niezwykle pomocny w rozwiązywaniu częstych problemów, z jakimi borykają się odbiorcy usług danego przedsiębiorstwa. Zaimplementowanie voicebota w firmie wiąże się z optymalizacją wielu procesów bazujących na obsłudze odbiorców, podniesieniu zadowolenia klienta, a także zwiększeniu oszczędności. To narzędzie, które poprawia wyniki przedsiębiorstw i wprowadza je na wyższy poziom komputeryzacji i zaawansowania technologicznego. Coraz częściej z takim rozwiązaniem można spotkać się w windykacji. Jak działa i do czego służy voicebot windykacyjny?

Voicebot windykacyjny – nowoczesne prowadzenie automatycznej windykacji 

Działania windykacyjne charakteryzują się dużą powtarzalnością. Z racji tego obszar ten można bardzo łatwo zoptymalizować, stawiając na digitalizację. Co ważne, wprowadzenie automatyzacji jest możliwe nawet w przypadku skomplikowanych i wielokanałowych procesów. Jak podnieść efektywność windykacji? Doskonałą opcją jest wdrożenie rozwiązania, jakim jest voicebot windykacyjny. Sprawdźmy, jakie funkcje oferuje. 

Voicebot windykacyjny – narzędzia podnoszące skuteczność procesu windykacji

Automatyczna windykacja, za sprawą SIPP (Systemu Inteligentnej Prezentacji Połączeń) umożliwia skuteczniejsze połączenie się z osobami, które unikają spłaty zadłużenia oraz kontaktu z firmą windykacyjną. SIPP wykorzystuje rotację numerów stacjonarnych i komórkowych. W efekcie istnieje o wiele większe prawdopodobieństwo połączenia się z dłużnikami. Co więcej, dzięki monitoringowi reputacji, funkcja ta analizuje wskaźniki odbieralności połączeń, zmieniając udostępniane numery na inne – nowsze. Aby zwiększyć skuteczność działań, voicebot windykacyjny może także wykorzystywać numerację zagraniczną, jeśli dłużnik pochodzi spoza granic naszego kraju. 

Detekcja poczty głosowej i autentykacja klienta 

Voicebot windykacyjny jest w stanie także dokonywać autentykacji klienta, potwierdzając jego deklarowaną tożsamość. Przydatną funkcją jest również detekcja poczty głosowej, dzięki której można zakończyć połączenie, jeszcze przed uruchomieniem się komunikatu skrzynki. Dodatkowo voicebot sprawnie wymienia dane pomiędzy systemami zewnętrznymi, skutecznie gromadząc dane dotyczące dłużników. 

Wielokanałowa windykacja 

Voicebot umożliwia stworzenie wielokanałowego procesu, który zwiększy powodzenie kontaktu z klientami. Jest to możliwe dzięki połączeniu działania różnorodnych narzędzi komunikacyjnych, np. VMS z SMS. W efekcie próby kontaktu z dłużnikami realizowane są nie tylko telefonicznie, lecz także poprzez wiadomości SMS. 

Obsługa oddzwonień

W firmach windykacyjnych kontakt z klientami jest na wagę złota. Z tego względu, jeśli osoba zadłużona podejmuje próbę dodzwonienia się, nie można jej zmarnować. W takiej sytuacji voicebot odbierze połączenie przychodzące i na podstawie numeru dłużnika dopasuje przygotowany wcześniej komunikat o zaległości oraz umożliwi przyjęcie deklaracji spłaty. Dzięki takiej konfiguracji voicebot przeprowadzi proces windykacji jednocześnie dla połączeń przychodzących i wychodzących.

 

Klienci komunikują się z firmami nie tylko telefonicznie, lecz także poprzez ich strony internetowe. Wówczas niezwykle przydatnym narzędziem jest opcja Callback. Gdy tylko klient pozostawi na stronie swoje dane kontaktowe, pracownik może oddzwonić w zaledwie 19 s, ponieważ numer telefonu wyświetla mu się na widżecie.

 

To zaledwie kilka funkcji, w jakie wyposażony jest voicebot windykacyjny. Program ten może także sprawnie przyjmować i potwierdzać deklaracje spłat, a także w trakcie rozmowy z dłużnikiem, podać mu dokładną kwotę zadłużenia oraz termin jej płatności. Wszystko to odbywa się bez ingerencji pracownika, dzięki czemu może on skupić się na innych, ważniejszych zadaniach. 

Dlaczego warto zdecydować się na voicebot windykacyjny

Decydując się na wdrożenie automatycznej windykacji w swojej firmie, można znacznie szybciej i skuteczniej realizować zaplanowane względem dłużników działania. Nie musisz się niczego obawiać, ponieważ procesy te będą przebiegały według stosowanych przez Ciebie metod. Wielokanałowa komunikacja, którą wykorzystuje voicebot windykacyjny, czyli wiadomości głosowe VMS, wiadomości SMS oraz e-maile podnoszą prawdopodobieństwo skontaktowania się z klientami, a także wyegzekwowanie należnych kwot. Jakie jeszcze korzyści niesie za sobą voicebot

Optymalizacja procesu windykacji 

Voicebot windykacyjny umożliwia zoptymalizowanie wszystkich powtarzalnych procesów, jakie przeprowadzane są w danej firmie. Przykładem jest tutaj np. monitoring płatności realizowany przed terminem zapłaty. Za jego pomocą klienci mogą zostać odpowiednio wcześniej poinformowani o zbliżającej się dacie uiszczenia długu, a także jego wartości. Automatyzacja tego procesu odciąża pracowników, który musieliby poświęcić na to zadanie sporo czasu. W zamian za to mogą skupić się na ważniejszych i bardziej skomplikowanych działaniach. 

Zgodność z założeniami 

Automatyzacja windykacji podnosi skuteczność jej powodzenia. Założona przez Ciebie kampania zostanie wypełniona w 100%. Oznacza to, że wykonana zostanie zaplanowana liczba połączeń (o konkretnych, dopasowanych do klienta porach). Jeśli dłużnik nie będzie chętny do rozmowy, komunikaty zostaną przesłane poprzez SMS-y, e-maile lub połączenia z innych numerów telefonów.

Pełna realizacja zadań na całej grupie docelowej 

Voicebot windykacyjny gwarantuje również, że działania windykacyjne zostaną przeprowadzone na całej grupie dłużników, a nie tylko na jej części. System ten może zająć się windykacją ogromnej liczby osób, nie ma w zasadzie żadnych ograniczeń. Tego samego nie można jednak powiedzieć o zwykłych pracownikach, który dziennie mogą przeprowadzić o wiele mniej działań. Do tego Twoja firma może zatrudniać znacznie mniej pracowników. W efekcie zyskujesz większą skuteczność, oszczędności, a także zmaksymalizowane działania przy mniejszym personelu. 

Graficzny kreator kampanii

Voicebot windykacyjny stale przetwarza dane, a następnie wprowadza je do systemu, który przedstawia je w formie graficznego kreatora kampanii. Dzięki temu można poprawiać działanie wszelkich procesów windykacyjnych, podnosząc jednocześnie ich skuteczność.