SIP TRUNK – jakie korzyści może przynieść firmie?
Czym jest SIP TRUNK? To usługa umożliwiająca wykonywanie wielu połączeń (głosowych) w tym samym czasie przy wykorzystaniu wirtualnego kanału (czyli TRUNK). Takie rozwiązanie stanowi nowoczesną alternatywę dla standardowej telefonii cyfrowej (opartej o łącza ISDN PRA/BRA). SIP TRUNK pozwala na wielokanałowe transmitowanie głosu przy użyciu Internetu. Transmisja jest możliwa dzięki wykorzystaniu protokołu SIP (z ang. Session Initiation Protocol). Jakie korzyści wynikają z wykorzystywania technologii tego typu? Co w praktyce zyskują firmy, które korzystają z SIP TRUNK?
Protokół SIP dla firm – podstawowe informacje
Usługa SIP TRUNK wyróżnia się elastycznością, co w praktyce oznacza możliwość konfiguracji na wiele różnych sposobów. Dlaczego to jest takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że potrzeby i wymagania przedsiębiorstw (i pracowników) mogą znacząco się od siebie różnić. Tylko dokładnie dopasowana usługa (w pewnym sensie szyta na miarę) będzie w 100% spełniała swoje zadanie. Pisząc o elastyczności, nie sposób nie wspomnieć o skalowalności. Dzięki niej można bez problemu dostosować liczbę połączeń, które są realizowane za pośrednictwem SIP TRUNK. Oznacza to, że w przypadku nagłej konieczności zwiększenia maksymalnej liczby obsługiwanych połączeń (w tym możliwości nagrywania połączeń), można to zrobić praktycznie natychmiast. Dzięki takiej możliwości, podczas sezonowych lub niespodziewanych wzrostów obciążenia infrastruktury telekomunikacyjnej, jakość obsługi połączeń można bez trudu utrzymać na takim samym poziomie.
SIP TRUNK – najważniejsze korzyści dla firm
Usługa SIP TRUNK wyróżnia się bardzo wysokim poziomem niezawodności, związanym ze stabilnością łącza internetowego doprowadzonego do danego przedsiębiorstwa. Obecnie do większość budynków, w których znajdują się siedziby firm jest doprowadzony Internet za pośrednictwem przewodów światłowodowych. Oznacza to nie tylko wysoką prędkość transmisji danych (zarówno pobierania, jak i wysyłania), ale przede wszystkim stabilność sygnału i pełną dostępność. Takie połączenie gwarantuje swobodne korzystanie ze wszystkim możliwości (bez względu na stopień rozbudowania infrastruktury telefonicznej) SIP TRUNK.
Kolejną korzyścią jest mobilność rozumiana jako korzystanie z SIP TRUNK nie tylko w siedzibie biura, ale również we wszystkich innych miejscach z dostępem do Internetu. Jest to szczególnie ważne w przypadku firm, w których pracownicy pracują (okresowo lub na stałe) zdalnie. Protokół SIP doskonale sprawdza się w trakcie delegacji pracowników, bez względu na to jak długo i gdzie konkretnie wyjeżdża zatrudniony. Wystarczy dostęp do stabilnego łącza internetowego, aby swobodnie korzystać z SIP TRUNK.
Pozostałe zalety SIP TRUNK dla firm
Choć wdrożenie usługi SIP TRUNK wiąże się z koniecznością ponoszenia opłaty abonamentowej to w praktyce pozwala na znaczne oszczędności. Cena jest uzależniona od konkretnej oferty (m.in. liczby kanałów, które pozwalają na jednoczesne prowadzenie rozmów). Warto wiedzieć, że podstawowa oferta- która znakomicie sprawdzi się w firmach nie generujących dużego obciążenia infrastruktury telekomunikacyjnej- kosztuje jedynie kilkadziesiąt złotych. Należy również podkreślić, że w każdej chwili podstawowy pakiet można rozbudować o kolejne usługi. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zwiększyć liczbę kanałów lub dodać numery komórkowe albo zagraniczne. Jeżeli wybrane przedsiębiorstwo zamierza rozpocząć ekspansję zagraniczną, wówczas posiadanie lokalnego (zagranicznego) numeru telefonicznego może znacząco ułatwić nawiązanie wartościowych kontaktów biznesowych.
Z kolei przedsiębiorstwa, które świadczą swoje usługi lub oferują produkty na rynkach zagranicznych i jednocześnie posiadają oddziały zlokalizowane w różnych miejscach globu, mogą stworzyć jedną centralę. W praktyce oznacza to, że wszystkie (lub wybrane) połączenia można odbierać w jednym miejscu. Takie rozwiązanie sprzyja poprawieniu efektywności pracy, zwiększeniu wydajności i przede wszystkim obniżeniu kosztów związanych z utrzymanie infrastruktury telefonicznej. Dodatkowo redukcja kosztów obejmuje wszystkie połączenie SIP pomiędzy biurami, które są podłączone do jednego systemu VoIP.
SIP TRUNK – szczegółowa analiza danych i łatwa konfiguracja
Korzystając z usługi SIP TRUNK można przeprowadzić szczegółową analizę obejmującą wszystkie najważniejsze kwestie związane ze stopniem obciążenia i wykorzystania infrastruktury telefonicznej. Dlaczego to jest takie ważne? Im więcej danych pochodzących z różnych okresów działalności firmy, tym bardziej szczegółowa analiza, na podstawie której można wyciągać wnioski i dokonywać zmian. Efektywnie działająca infolinia to nie tylko potencjalny wzrost sprzedaży, ale również maksymalne skrócenie procesów. Kolejną zaletą jest wzrost zadowolenia klientów wynikający z łatwości skontaktowania się z przedsiębiorstwem i szybkiego oraz bezproblemowego załatwienia każdej sprawy.
Choć usługa SIP TRUNK daje ogromne możliwości to cały proces konfiguracji i dostosowania wszystkich parametrów do konkretnych wymogów przedsiębiorstwa jest prosty i intuicyjny. Dodatkowo całe wdrożenie usługi (bez względu na liczbę kanałów) jest szybkie i bezproblemowe.
Protokół SIP dla firm – co jeszcze warto o nim wiedzieć?
Wdrożenie usługi SIP TRUNK (bez względu na stopień skomplikowania) wiąże się z możliwością negocjacji stawek nie tylko połączeń krajowych, ale również zagranicznych. Oznacza to kolejne oszczędności, które w perspektywie całego roku przekładają się na znaczne kwoty. Należy również wspomnieć, że połączenia wykonywane za pośrednictwem usługi SIP TRUNK charakteryzują się wysokim poziomem bezpieczeństwa. Jest to szczególnie ważne dla przedsiębiorstw działających w branżach wysoce konkurencyjnych, w których poufność informacji jest niezwykle istotna. Na koniec warto podkreślić, że przekonanie o tym, że SIP TRUNK to usługa zarezerwowana wyłącznie dla dużych firm jest mylne. Obecnie oferty rynkowe są skonstruowane w taki sposób, że wpasowują się w potrzeby i wymagania zarówno międzynarodowych korporacji, jak i średniej wielkości oraz małych firm.