Dlaczego warto przenieść do chmury usługi telekomunikacyjne firmy każdej wielkości?
Chmura to zdecydowanie najdynamiczniej i najsilniej rozwijający się trend w świecie szeroko pojmowanego IT. Według prognoz analityków, zdominuje nadchodzący 2017 rok jak i wpłynie na kształt kolejnych lat. Chmura jest to szeroko rozumiana przestrzeń udostępniana nam przez usługodawcę za pośrednictwem internetu, może być to zarówno przestrzeń dyskowa jak i możliwość korzystania z aplikacji i usług na serwerach dostawcy (SaaS – z ang. oprogramowanie jako usługa).
Według raportu Frost&Sullivan „Navigating an Era of Globa Digital Transformation – A Customer Perspective” aż 27% respondentów wskazało migrację do chmury jako jedno z trzech najważniejszych wyzwań IT w trzech najbliższych latach. Chmura przynosi wiele korzyści zarówno finansowych jak i biznesowych, dlatego też rozwój tej technologii nie jest niczym zaskakującym, jednak zdziwienie może budzić fakt, iż częściej z tego rozwiązania korzystają duże firmy oraz wielooddziałowe korporacje. Na migrację decydują się by scentralizować zarządzanie procesami oraz ulokować jakość dostarczanych usług w jednym punkcie kontrolnym. Co jednak jeżeli prowadzimy działalność na niewielką skalę? Otóż większość małych i średnich przedsiębiorstw skoncentrowanych jest na projektach, które są najbardziej wydajne z punktu widzenia sprzedaży. Nie rozważają wdrożenia nowoczesnych technologii która mogłaby im przynieść wymierne korzyści uznając ją jedynie za modny trend. Są przekonani że dla tak małej firmy, globalne trendy rynkowe nic nie wniosą, nie przyniosą żadnych korzyści więc migracja jakichkolwiek usług do chmury ich nie interesuje. Otóż zdecydowanie nie! Chmura jest idealnym rozwiązaniem dla MSP o czym przekonało się już wielu naszych klientów korzystając z naszego autorskiego rozwiązania telekomunikacyjnego w chmurze – wirtualnej centrali telefonicznej (VPBX) EasyCall.
Wirtualna centrala EasyCall – to zespół usług hostowanych w modelu SaaS (Software as a Service). Zamiast kupować na stałe pakiety oprogramowania i serwery, nasz klient zyskuje dostęp do wielu funkcjonalności między innymi: zapowiedzi głosowych, wybór numeru wewnętrznego z klawiatury telefonu, warunkowanie czasowe, warunkowanie źródłowe. To narzędzia które w znaczący sposób pomogą usprawnić codzienną komunikację z klientami i kontrahentami albo z partnerami biznesowymi.
Cały system zainstalowany jest na zasobach sprzętowych EasyCall i udostępniany klientowi poprzez sieć. Nie musisz samodzielnie niczego instalować jak i nie potrzebujesz wykwalifikowanego personelu, który będzie dbał o ciągłość działania systemu, wdrażał aktualizacje oraz modyfikował ustawienia centrali. To rozwiązanie idealne dla przedsiębiorstw, które nie posiadają rozbudowanego działu IT. Zarządzanie oprogramowaniem nie wymaga posiadania skomplikowanej wiedzy technicznej. Jego obsługa jest wyjątkowo intuicyjna i polega na przeciąganiu i łączeniu poszczególnych elementów centralki metodą „drag&drop” (przeciągnij i upuść).
Wirtualna centrala EasyCallw przeciwieństwie do urządzeń tradycyjnych wykorzystuje sieć IP do transmisji połączeń głosowych zamiast standardowego sygnału analogowego lub ISDN. Dzięki temu zyskujemy oszczędność na kosztach połączeń telekomunikacyjnych do 60% w porównaniu do operatorów tradycyjnych.
W oparciu o usługi VoIP można stworzyć również wewnętrzną sieć komunikacji, w której połączenia będą całkowicie darmowe. Nie tylko odciąży to budżet Państwa firmy, ale dodatkowo usprawni komunikację między pracownikami a ich rozmowy nie będą generowały żadnych kosztów.
Choć chmura może przynieść Państwa firmie znaczące oszczędności, cena rzadko stanowi podstawowy argument przemawiający za wyborem tej technologii. Firmy decydują się na nią głównie ze względu na korzyści biznesowe oraz możliwość ich nieustannego rozbudowywania. Zmiana lokalizacji lub otwarcie nowego oddziału staje się o wiele prostsze. Dzięki korzystaniu z wirtualnych zasobów EasyCall całkowicie odpada koszt inwestycji w infrastrukturę fizyczną w danej lokalizacji.
Dzięki dostępności do szerokiego wachlarza funkcjonalności oraz usług wirtualnej centrali EasyCall, każda firma może stworzyć własny system telekomunikacyjny, który w będzie odpowiadał w pełni jej potrzebom.
Chcesz wdrożyć usługi telekomunikacyjne w chmurze dla swojej firmy? Skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczenia. Skontaktuj się z nami: tel. 22 490 77 77 lub wspolpraca@easycall.pl. Pomożemy zaprojektować i wdrożyć usługi EasyCall biznes w chmurze w Twoim przedsiębiorstwie.